Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 kestävin perä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • T3
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 8530
    • Karhe

    #16
    Originally posted by VNT
    Mitä? Onko e30 323i 83:ssa muka getrag 240? ETK väittää että siinä on getrag 260.
    Juu niinhän se väittää, mutta olen kaverin kanssa kerran purkanut(jo vuosia sitten) kolaroidun 160tkm ajetun 323i:n, jossa oli paikoillaan 240. Auto oli muuten niin alkuperäinen kuin vaan olla ja voi, etten oikein millään jaksanut uskoa, että laatikko olisi jo tuohon kilometrimäärään mennessä vaihtunut. Onhan se toki mahdollista. Kuten sanoin; en tästä e30:stä niin paljoa vielä tiedä. Tuo asia vaan perustui omaan havaintoon.
    Toki niissä on 260, mutta olisko alkupään autoissa mahdollisesti ollut 240, mene ja tiedä.
    .

    Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

    Comment

    • mortimer
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 1079
      • Satulinna kaukomaan

      #17
      --------------
      Last edited by mortimer; 22-12-2012, 22:24.

      i3S -20
      E30M3 slotcar 1:32
      XKE FHC 1971
      Mgb Gt -66
      T6 -19
      E91 -08

      Comment

      • Cee.Koo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 354
        • Twilight zone

        #18
        Originally posted by VNT
        Millaisia erilaisia perän+kardaaniin kiinnitysvaihtoehtoja on sitten olemassa?

        Takavetoisissa E30:ssä on kaikissa samanlainen kardaanin laippa murikassa. Takavetoisten murikat sopii ristiin rastiin toistensa tilalle konekoosta riippumatta ilman vetarien/kardaanin vaihtoa.
        Nelivetoisten perämurikassa on erilainen kardaanilaippa johon takapotkun kepakko ei sovi. Vaihtamalla tuon laipan voi heittää ix:n viskomurikan takavetoiseen.
        Itellä on tällähetkelle lukollinen pikkuperä kiinni 325:sen takakelkassa.
        With jap crap, life sucks and then you die

        Comment

        • VNT
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1410
          • Tuusula

          #19
          Originally posted by Cee.Koo
          Takavetoisten murikat sopii ristiin rastiin toistensa tilalle konekoosta riippumatta ilman vetarien vaihtoa.
          Eli voinko laittaa isoon (325i) perään pienen (323i) perän vetoakselit? Jokuhan tuossa varoitteli että ne voi pompata pahimmassa tapauksessa irti, koska ovat ison perän vetoakseleita lyhyemmät.
          Last edited by VNT; 31-10-2005, 18:45.
          -ALPINA B10 4.6 V8 E39-

          Comment

          • Cee.Koo
            Bimmer Fanatic
            • Mar 2004
            • 354
            • Twilight zone

            #20
            Omassa kompinaatiossa ei ole ollu ongelmia, ja ei se vetari yksinkertaisesti mahdu irtoamaan perän ja kynkän välistä.
            Kuoleentunut lukkorengas saattaa päästää vetarinlaipan vaeltamaan booreissaan, asia on helppo testata sillä jos lukkorenkaat ovat kunnossa niin vetarinlaippaa saa tosissaan kammeta kahden vääntöraudan avulla irti murikasta.
            Mulla olis muistikuva ettei iso-ja pikkuperän leveydessä olis mitään eroa. Voin kyllä asian varmentaakin kun molempia löytyy nurkista.
            With jap crap, life sucks and then you die

            Comment

            • Muumi
              BTCF Member
              • Oct 2002
              • 1702
              • Rovaniemi

              #21
              Originally posted by Cee.Koo
              .
              Mulla olis muistikuva ettei iso-ja pikkuperän leveydessä olis mitään eroa. Voin kyllä asian varmentaakin kun molempia löytyy nurkista.
              Ei niissä olekkaan,kuten jo tuonne toiseen topiciin kirjoitin.
              E24 635csi

              Comment

              • Cee.Koo
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2004
                • 354
                • Twilight zone

                #22
                No sitten vetarienkin täytyy olla samanpituisia.
                With jap crap, life sucks and then you die

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #23
                  A....
                  Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:12.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • Racink
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2004
                    • 840
                    • Jkl

                    #24
                    Onkos näitä 240 getrackkeja ollut "peltikeppisenä"??Ja edelleenkään en ole saanut vastausta että onko peltikeppisessä 260:ssä 2 silmukkaa vierekkäin vaihde linkuille, kun taas ainakin uudemmissa 240:ssä on vaan yksi silmukka???

                    Comment

                    • m50 turbo
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 454

                      #25
                      kaveri väitti laittaneensa jonkun 525 perän e30ppiin mahtaisko silloin mennä myös 535 perä?
                      http://www.teammadmax.com

                      Comment

                      • Cee.Koo
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 354
                        • Twilight zone

                        #26
                        Originally posted by muggo
                        Hyvin tuo ainakin itselläni meni heittämällä, kunhan vanhan repi irti ja uuden pulttasi kiinni. Itselläni siis Touringissa iX:n viskoperse.
                        Jaa, käsieni kautta on kulkenu yksi ix farkun murikka jossa oli pyöreä kardaanin laippa jossa oli muistaakseni kuusi pultinreikää. Kun taas "normaalisti" noissa on laippa jossa on neljä pultinreikää.
                        With jap crap, life sucks and then you die

                        Comment

                        • Meisseli
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2003
                          • 1003
                          • Kotka

                          #27
                          Originally posted by Cee.Koo
                          Jaa, käsieni kautta on kulkenu yksi ix farkun murikka jossa oli pyöreä kardaanin laippa jossa oli muistaakseni kuusi pultinreikää.
                          Mikä lie erikoismalli? Omassa autossani on ainakin sellainen nelipulttinen laippa.
                          Eioo penaria alla enää.. :(

                          Comment

                          • Cee.Koo
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 354
                            • Twilight zone

                            #28
                            Originally posted by m50 turbo
                            kaveri väitti laittaneensa jonkun 525 perän e30ppiin mahtaisko silloin mennä myös 535 perä?
                            535:sen murikan sovitus E30:iin vaatii jo melkoisesti työtä, eli ei mikään bolt on. 525:sen murikka taas menee takakannen vaihdolla E30:iin
                            With jap crap, life sucks and then you die

                            Comment

                            • Cee.Koo
                              Bimmer Fanatic
                              • Mar 2004
                              • 354
                              • Twilight zone

                              #29
                              Originally posted by Meisseli
                              Mikä lie erikoismalli? Omassa autossani on ainakin sellainen nelipulttinen laippa.
                              Niimpä, en enään muista minkä ikäisestä toi oli 88-90 väliin kuitenkin. Jospa noissa nelivedoissa on jotain vuosimalli eroja? Koppero oli tullu saksanmaalta purkuun tänne kylmään pohjolaan. Päästinköhän mää ny jonkun harvinaisuuden käsistäni!!??
                              With jap crap, life sucks and then you die

                              Comment

                              • ZoMbiE
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2003
                                • 2583
                                • Lohja, Virkkala

                                #30
                                Kai tähän on lisättävä, etä itsellänikin IX:n murikka autossa, ja hienosti se sinne meni ilman muutoksia..

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎