eli mikä on kestävin lukollinen perä joka sopii "heittämällä/pienillä muutoksilla" e30 taka kehtoon....?
e30 kestävin perä
Collapse
X
-
Tags: None
-
perä
eikös se e30 oma ns. isoperä ole riittävän kestävä, kesti ainakin dtm kolmosissa joissa oli yli 350hv, veikkaan että vaikka autossasi olisi 500hv et pysty rääkkäämään sitä niin paljon kuin sitä on rääkätty dtm kisoissa. Samaa perää käytetään myös rallissa, eikä se sielläkään ole ensimmäisenä hajoamassa. E36 M3:ssa käytännössä samat sisuskalut...
Tietysti kaiken saa rikki jos haluaa.
Normaaleissa maksimikiihdytyksissä tuskin hajoa, mutta jos yrittää polttaa kumia 100 vauhdista kytkintä nypäyttämällä, voi romut tulla ulos katsomaan että kuka käskee
Tämä siis vain minun mielipiteeniAprilia RSV4
-
Niissä on ulkoinen kokoero, pieni on pieni ja iso on isoOriginally posted by VNTMitkä e30 perät ovat sitten pikkuperiä ja mitkä isoperiä?
Isossa ainakin laipat 6 pultilla kiinni, en ole tuommoista pientä niin päässyt kopeiloimaan, mutta muistaakseni oli jotain eroa tossakin... voin olla väärässäkin. Mutta siis kokoero on selkeä.
Comment
-
-
Autodatan mukaan juurikin noin, mutta lisäksi 324d on pikkuperällä. Isolla perällä näyttäisi olevan (öljymäärän mukaan) ainakin 325i, 325e, 325ix, 324td ja M3. Isoon perään siis menee 1,7 litraa ja pieneen 0,9 litraa öljyä.Originally posted by TzeimiKorjatkaa, jos olen väärässä kun sanon etta 316 - 323i pikkuperällä ja loput isolla.ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä
Comment
-
-
Onko perän kiinnitys kardaaniin samanlainen pienessä ja isossa perässä?Originally posted by ZoMbiENiissä on ulkoinen kokoero, pieni on pieni ja iso on iso
Isossa ainakin laipat 6 pultilla kiinni, en ole tuommoista pientä niin päässyt kopeiloimaan, mutta muistaakseni oli jotain eroa tossakin... voin olla väärässäkin. Mutta siis kokoero on selkeä.
Entä onko kardaanien pituuksissa eroa 323i ja 325i malleissa?
Riittääkö siis pelkän perän ja vetoakseleiden vaihto?-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment
-
Kiinnityksiä on erilaisia. Oma peränvaihto pieni -> iso hoitui pelkällä murikan vaihdolla.Originally posted by VNTOnko perän kiinnitys kardaaniin samanlainen pienessä ja isossa perässä?
Entä onko kardaanien pituuksissa eroa 323i ja 325i malleissa?
Riittääkö siis pelkän perän ja vetoakseleiden vaihto?S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
Kuinkahan mulla on semmonen kutina persees, että alkupään 323i:t olivat pikkuperällä, mutta uudemmat sitten jo isolla.Originally posted by TzeimiKorjatkaa, jos olen väärässä kun sanon etta 316 - 323i pikkuperällä ja loput isolla..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Oliskohan tuo muutos tullu samaan aikaan, kun vaihteistokin muuttui Getrac240--->Getrac 260 ja liittyiskö muutos jollainlailla siihen, kun tehot nousivat 139hv:sta 150hv:aan.Originally posted by MazaOikein kutisee. Mulla oli '85:ssa 323:ssa isoperä (99% varmasti oli orkkisperä).
Itsekseni vaan tämmösiä mietiskelin. E30 on mulle vielä aika vieras, vaikka kohta puolivuotta pihassa onkin kököttäny alkup 325i-touring. Onhan noihin toki tullut jo aiemminkin alle kurkittua ihan mielenkiinnosta..
Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja
Comment
-
Mitä? Onko e30 323i 83:ssa muka getrag 240? ETK väittää että siinä on getrag 260.Originally posted by T3Oliskohan tuo muutos tullu samaan aikaan, kun vaihteistokin muuttui Getrac240--->Getrac 260 ja liittyiskö muutos jollainlailla siihen, kun tehot nousivat 139hv:sta 150hv:aan.
Itsekseni vaan tämmösiä mietiskelin. E30 on mulle vielä aika vieras, vaikka kohta puolivuotta pihassa onkin kököttäny alkup 325i-touring. Onhan noihin toki tullut jo aiemminkin alle kurkittua ihan mielenkiinnosta.-ALPINA B10 4.6 V8 E39-
Comment


Comment