Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 320 (ei i) ei pysy käynnissä kylmänä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dantte
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1532
    • Helsinki

    e21 320 (ei i) ei pysy käynnissä kylmänä

    Eli ei oikee pysy käynnissä ku kylmänä käynnistää. Sit ku lämpee niin pysyy hyvin käynnissä. Eli missä vika? Auto siis oli -82 e21 320 6 syl.
    Nyt e21 tietäjät helppiä.
    kiitos
    Last edited by dantte; 07-11-2005, 23:51.
  • Eepo
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 5388
    • Tampere

    #2
    ruisku vai kaasutin?
    -Harley Davidson Sportster - 89-
    -Harley Davidson softail -89-
    -Suzuki PV50 -86-

    Comment

    • system_administrator
      Newbiemmer
      • Jan 2005
      • 20

      #3
      Originally posted by Eepo
      ruisku vai kaasutin?
      -82 E21 320 ja 6 sylinterinen. Onko tuota saanut muka ruiskulla? Ainakin mä luen tuon kysymyksen ihan defaulttina että ongelma on kaasuttimen kylmäkäynti puolella. Mutta missä siellä, niin en osaa sanoa kun ei mulla ole mokomasta kokemuksia.

      Eri asia jos kysymyksessä olisi speksattu tyyliin "k-jet ruiskulla..."

      Comment

      • Eepo
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 5388
        • Tampere

        #4
        Originally posted by system_administrator
        -82 E21 320 ja 6 sylinterinen. Onko tuota saanut muka ruiskulla? Ainakin mä luen tuon kysymyksen ihan defaulttina että ongelma on kaasuttimen kylmäkäynti puolella. Mutta missä siellä, niin en osaa sanoa kun ei mulla ole mokomasta kokemuksia.

        Eri asia jos kysymyksessä olisi speksattu tyyliin "k-jet ruiskulla..."
        ¨

        lueppa sinä miten luet...mut olis voinut olla l-jetti tai k-jetti....
        kun näitä kirjoitushäröjä sattuu niín mistäs sen voi tietää et onko i jäänyt pois
        -Harley Davidson Sportster - 89-
        -Harley Davidson softail -89-
        -Suzuki PV50 -86-

        Comment

        • ZoMbiE
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2583
          • Lohja, Virkkala

          #5
          Js joku kaasutinnero ton vian osaa kertoo varmaksi, niin muaki kiinnostaa, toi mun 315 on saman ongelman kourissa... Kaasari putsattu ym, mutta ei sieltä ainakaa tukoksia löytyny. Ilmeisesti niissä sähköosissa jotai?

          Comment

          • system_administrator
            Newbiemmer
            • Jan 2005
            • 20

            #6
            Originally posted by Eepo
            ¨

            lueppa sinä miten luet...mut olis voinut olla l-jetti tai k-jetti....
            kun näitä kirjoitushäröjä sattuu niín mistäs sen voi tietää et onko i jäänyt pois
            Kyllä sen tietää koska ainoa ruiskulla varustettu 6 sylinterinen E21:nen on ollut 323i. Jälkiasennukset on asia erikseen.

            Entä jos kysyn samaa asiaa -84 E30 320i:stä? Pitääkö sittenkin määritellä että ruiskulla?

            Comment

            • dantte
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 1532
              • Helsinki

              #7
              Kaasari koneella on siis tää peli. Ku laittaa kylmänä käyntiin sammu heti jos ei pidä kaasua päällä. Oiskohan automaattiryypyssä jotain feelua? Mikäköhän siel vois olla siis rikki?

              Comment

              • Eepo
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 5388
                • Tampere

                #8
                Originally posted by dantte
                Kaasari koneella on siis tää peli. Ku laittaa kylmänä käyntiin sammu heti jos ei pidä kaasua päällä. Oiskohan automaattiryypyssä jotain feelua? Mikäköhän siel vois olla siis rikki?
                sulla on siinä automaattiryypyssä se vika, vikaa en osaa sanoa, olettaisin et se on siitä mollukassa mikä on vesiletkujen välissä ja kiinni kaasarin kyljessä...
                -Harley Davidson Sportster - 89-
                -Harley Davidson softail -89-
                -Suzuki PV50 -86-

                Comment

                • Touring
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2002
                  • 1310
                  • Järvenpää

                  #9
                  Originally posted by dantte
                  Kaasari koneella on siis tää peli. Ku laittaa kylmänä käyntiin sammu heti jos ei pidä kaasua päällä. Oiskohan automaattiryypyssä jotain feelua? Mikäköhän siel vois olla siis rikki?
                  Toimiiko ryypynläppä ok? Eli menee kiinni kun kone on kylmä?
                  Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                  Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                  Comment

                  • ZoMbiE
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2003
                    • 2583
                    • Lohja, Virkkala

                    #10
                    Originally posted by bmwe30touring
                    Toimiiko ryypynläppä ok? Eli menee kiinni kun kone on kylmä?
                    Mulla ainakin tuo toimii... tyhjäkäyntikin löytyy joskus, mutta TODELLA alhainen, noin 300rpm, ja tiputtaa siinä vaiheessa 1 tai 2 pyttyäkin pois...
                    Parin minuutin päästä käy jo ihan hyvin

                    Originally posted by Eepo
                    sulla on siinä automaattiryypyssä se vika, vikaa en osaa sanoa, olettaisin et se on siitä mollukassa mikä on vesiletkujen välissä ja kiinni kaasarin kyljessä...
                    Onko tästä omakohtaisia kokemuksia? Ja miten korjattu?

                    Comment

                    • Eepo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2003
                      • 5388
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by ZoMbiE
                      Mulla ainakin tuo toimii... tyhjäkäyntikin löytyy joskus, mutta TODELLA alhainen, noin 300rpm, ja tiputtaa siinä vaiheessa 1 tai 2 pyttyäkin pois...
                      Parin minuutin päästä käy jo ihan hyvin



                      Onko tästä omakohtaisia kokemuksia? Ja miten korjattu?
                      mulla ei ole koko möllykkää enää, revin pois kun ei toiminut...
                      kylmänä mulla toi katiska käy 1500rpm ja kun lämpee niin 800-900rpm
                      en tiedä mistä johtuu vaikka ei ole ryyppyä, voikohan johtuu tuosta sähköisestä b.pumpusta, sitä en tiedä mut en ole valittanut kun lähtee käyntiin ja toimii moitteettomasti...
                      -Harley Davidson Sportster - 89-
                      -Harley Davidson softail -89-
                      -Suzuki PV50 -86-

                      Comment

                      • Touring
                        Bimmer Enthusiast
                        • Dec 2002
                        • 1310
                        • Järvenpää

                        #12
                        Originally posted by ZoMbiE
                        Mulla ainakin tuo toimii... tyhjäkäyntikin löytyy joskus, mutta TODELLA alhainen, noin 300rpm, ja tiputtaa siinä vaiheessa 1 tai 2 pyttyäkin pois...
                        Parin minuutin päästä käy jo ihan hyvin



                        Onko tästä omakohtaisia kokemuksia? Ja miten korjattu?
                        Onko sulla siinä alkuperäinen pierburg 1B2? Jos on niin mulla olisi tuossa varastossa yksi sellainen. Tule hakemaan bensakuluilla pois jos on tarvista, kyllä niistä pitäisi yksi hyvä saada rakennettua.
                        Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                        Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                        Comment

                        • ZoMbiE
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 2583
                          • Lohja, Virkkala

                          #13
                          Originally posted by bmwe30touring
                          Onko sulla siinä alkuperäinen pierburg 1B2? Jos on niin mulla olisi tuossa varastossa yksi sellainen. Tule hakemaan bensakuluilla pois jos on tarvista, kyllä niistä pitäisi yksi hyvä saada rakennettua.
                          Sepä siinä juurikin on, pitää varmaan tulla hakemaan ,kun seuraavaksi sillä suunnalla pyörii.

                          Comment

                          • dantte
                            Bimmer Enthusiast
                            • Mar 2003
                            • 1532
                            • Helsinki

                            #14
                            Originally posted by bmwe30touring
                            Toimiiko ryypynläppä ok? Eli menee kiinni kun kone on kylmä?
                            Tota joo kyl se toimii. Sehän on niinku toisella puolella siinä kaasarissa? Ei sillä automaattiryypyn puolella? Kyl se ainakin liikkuu.
                            Rupee vähän vi**ttaa toi ku pitää ensin lämmitellä aina kone.

                            Comment

                            • Touring
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2002
                              • 1310
                              • Järvenpää

                              #15
                              Originally posted by dantte
                              Tota joo kyl se toimii. Sehän on niinku toisella puolella siinä kaasarissa? Ei sillä automaattiryypyn puolella? Kyl se ainakin liikkuu.
                              Rupee vähän vi**ttaa toi ku pitää ensin lämmitellä aina kone.
                              Ne on ohjaamon puoleiset läpät. Eli kone kylmänä läpät kiinni ja lämpimänä auki. Itsellä vähän samaa ongelmaa ja ryypyn kalvokin on jo vaihdettu. Täytyy jatkaa tutkimista. Ja sen "mollukan" tehtävä ei tietääkseni ole kuin liikutella läppiä ja jos läpät toimii niinkuin kuuluu niin tuskin se vika siinä voi olla?
                              Since 1997: 318i -85, 325ix taxi -89, 325i -87, 316i touring -88, 320i taxi -87, 316i -88, 323i touring -96, Alpina B6 -92, 325i coupe -92, 320i -91, 520i touring -92, 315 -83, 320 -81, 728i -85, 323i -81, 316i -90, 325i touring -89, 320d -99, 528ia touring -97, 323i -82, 730ia -91, 320d touring -00, 325 taxi -89, 120d -05, 320i touring -95, 520i touring -98, 325i cab -01.
                              Garage: Z3 coupe, 318d touring-08 & 320d touring -04

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎