Announcement

Collapse
No announcement yet.

HC arvo liian korkea! E30 318iS

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arosuzi
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1200
    • -

    HC arvo liian korkea! E30 318iS

    Joo eli tänään tuli hylsy katsastuksessa. Syynä liian korkea HC arvo tyhjäkäynnillä. Sallittu arvo tais olla 100, tyhjäkäynnilla oli 160+. Kierroksilla oli arvot kohdillaan. Katsastusmies ei osannut sanoa mikä tämän aiheuttaa.. Joten ajattelin kysästä täältä? Mitä asialle voisi tehdä? Autoon on asennettu lastu ja kansi on "katuportattu". Voiko nämä vaikuttaa niihin noin paljon? Itse ajattelin, että laittaisin vakiolastun boksiin ja vaihtaisin tulpat, voisiko näin mahdollisesti saada tuota HC arvoa tiputettua?

    Suuri kiitos etukäteen kaikille jotka vaivautuu auttamaan!
    niin ja autohan on otsikon mukainen '89 BMW 318iS M42B18
  • -Tk-
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 389
    • Jyväskylä

    #2
    Mulla oli täsmälleen sama ongelma samanlaisessa autossa ja homma ratkes, kun ilmamäärämittarin jousta kiristettiin joku 4 napsua. Päästömittari oli toki putkessa samanaikaisesti jolloin näki millon on kohdallaan.
    325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

    Comment

    • GeKe
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2004
      • 178
      • Turku

      #3
      Jossain ilmamäärämittarin jälkeen/putkessa voi olla pieni vuoto, aiheuttaa myös hc-arvon nousun...
      325i e30 -87 & 320Ci 2.2 -01

      "Makuasia sano koira ku persettään nuoli!"

      Comment

      • Rare
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 50
        • Seinäjoki

        #4
        Originally posted by arosuzi
        Autoon on asennettu lastu ja kansi on "katuportattu"
        Yhdellä kaverilla oli myös "viri"lastu samanlaisessa autossa, eikä mennyt päästöistä läpi. Vakiolla arvot ok.

        Comment

        • eeki
          BTCF Member
          • Jul 2003
          • 1966
          • HKI

          #5
          Omassa samanlaisessa autosa oli myös ongelmia hc:n kanssa, korjaantui paikkaamalla pari ilmavuotoa (letkut halki päistään) ja säätämällä ilmamäärämittaria. Kierroksilla oli silloinkin reilusti alle rajojen.
          Ducati 998 -02 //

          Comment

          • Juubi
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2004
            • 999

            #6
            Lastu pois ja ilmamäärämittarin kansi valmiiks auki, säädä sitten katsastuksessa jos tarvii

            Omassa (e30 325) oli sama homma, tosin vaihdoin vielä lambdankin.

            Comment

            • arosuzi
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1200
              • -

              #7
              Joo kai näillä neuvoilla jo pärjää! Kiitokset kaikille! Palailen asiaan, jossei hc arvot pysy kurissa uusinnassa,.

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎