Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 ylikierroksilla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jebu
    Bimmer Rookie
    • Apr 2005
    • 145
    • Joutsa/JKL

    e30 ylikierroksilla

    Neloselta kolmoselle ja hetkellinen ylikiertäminen. Auto toimii mutta illalla tehdyn nopeen diaknoosin jälkeen käy neljällä. Korkeammilla kierroksilla sitten melkein normaalisti. Nyt pitäs mennä hallille purkamaan konetta niin pitkälle ku tarvis on. Mistä kannattas ensiksi katsoo?? Katkeeko näistä keinuvivut vai mikä sieltä menee? Kone m20b25.
    Last edited by Jebu; 26-11-2005, 09:18.
  • ZoMbiE
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2003
    • 2583
    • Lohja, Virkkala

    #2
    Keinut menee melko herkästi, ja saattaa olla venttiilit lyöny mäntiin kii. Eli mittaa vaik puristuspaineetkin? ni näät hiuka osviittaa ,että puhaltaako suoraan ulos joku pytty...

    Toivottavasti ei pahempaa ole käynyt,mutta...

    Comment

    • L.H
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2003
      • 2481
      • Lohja

      #3
      Joo venakoppa vaan ensimmäiseks auki, niin näkee onko keinut ehjät..
      “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

      Comment

      • Miika Tissari
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 1802
        • Varkaus

        #4
        Originally posted by L.H
        Joo venakoppa vaan ensimmäiseks auki, niin näkee onko keinut ehjät..
        ...ja monesta pakovenan keinusta liukupinta irti.
        E28 ///M-tech V8 -83
        E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98

        Comment

        • Jebu
          Bimmer Rookie
          • Apr 2005
          • 145
          • Joutsa/JKL

          #5
          Puristukset mitattu ja niitä ei ole kun yhdessä pytyssä, keinut ehjät...Ja kertokaahan missä ylhäällä on jakopään yläkuolokohdan merkki, alapää merkkihän oli vauhtipyörässä. Parempi tarkastaa vielä toi jako ennen kun otan kannen pois...
          Last edited by Jebu; 26-11-2005, 15:51.

          Comment

          • L.H
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 2481
            • Lohja

            #6
            Originally posted by Jebu
            Puristukset mitattu ja niitä ei ole kun yhdessä pytyssä, keinut ehjät...Ja kertokaahan missä ylhäällä on jakopään yläkuolokohdan merkki, alapää merkkihän oli vauhtipyörässä. Parempi tarkastaa vielä toi jako ennen kun otan kannen pois...
            Vai että vauhtipyörässä merkki.. No se yläpään merkki löytyy nokkapyörästä.
            “Good people drink good beer.” - Hunter S. Thompson

            Comment

            • ZoMbiE
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2003
              • 2583
              • Lohja, Virkkala

              #7
              Originally posted by Jebu
              Puristukset mitattu ja niitä ei ole kun yhdessä pytyssä, keinut ehjät...Ja kertokaahan missä ylhäällä on jakopään yläkuolokohdan merkki, alapää merkkihän oli vauhtipyörässä. Parempi tarkastaa vielä toi jako ennen kun otan kannen pois...
              Eli sit siel on kaikist muist menny venttiilit solmuun...

              Comment

              • Jebu
                Bimmer Rookie
                • Apr 2005
                • 145
                • Joutsa/JKL

                #8
                jako oli hypänny yhdellä hampaalla ja nyt pelaa jo viidellä sylinterillä.
                taidan tyytyy tohon luultavasti venttiili saanu napsun ainenkin siinä pytyssä...

                Comment

                • 2bar..ahhh
                  BTCF Honorary Member
                  • Nov 2004
                  • 3351
                  • haapavesi

                  #9
                  Originally posted by Jebu
                  jako oli hypänny yhdellä hampaalla ja nyt pelaa jo viidellä sylinterillä.
                  taidan tyytyy tohon luultavasti venttiili saanu napsun ainenkin siinä pytyssä...

                  taidan tyytyä tohon

                  sääli on sairautta...........
                  €34 M5 pelastetaan museoinnilta

                  Comment

                  • jannel
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2002
                    • 283

                    #10
                    Originally posted by Jebu
                    jako oli hypänny yhdellä hampaalla ja nyt pelaa jo viidellä sylinterillä.
                    taidan tyytyy tohon luultavasti venttiili saanu napsun ainenkin siinä pytyssä...
                    Joo ei muutaku tyydy tohon!!! ei muuta ku kovaa ajoa....kyllä se kiero venttiili sieltä vielä männän päälle tippuu! Tuolla konstillahan sitä paljon säästääki........

                    Comment

                    • Jebu
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2005
                      • 145
                      • Joutsa/JKL

                      #11
                      Originally posted by jannel
                      Joo ei muutaku tyydy tohon!!! ei muuta ku kovaa ajoa....kyllä se kiero venttiili sieltä vielä männän päälle tippuu! Tuolla konstillahan sitä paljon säästääki........
                      Koitahan rauhottua, ei se venttiili sieltä mihkään tipu ja sitäpaitsi kansi on jo irti...

                      Comment

                      • himonussija
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2005
                        • 392
                        • Finland

                        #12
                        Kuuluiko moottorista mitään sivuääniä sitten kun jako oli taas kohdallaan?

                        Comment

                        • Jebu
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2005
                          • 145
                          • Joutsa/JKL

                          #13
                          Originally posted by himonussija
                          Kuuluiko moottorista mitään sivuääniä sitten kun jako oli taas kohdallaan?
                          Ei sen jälkeen mitään.

                          Ja ainoastaan kaikki pakoventtiilit ja yksi imuventtiili oli saanu osumaa. Menipä sitten kaikki venttiilit kevennettäviksi ja kanavat työstettäviksi...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎