Autona siis 318 e30 1985, ilmeisesti alunperin kaasarikoneella mutta jälkikäteen muutettu ruiskuksi. Nykyinen kone M10B18.
Auto lähtee normaalisti käyntiin ( kylmänäkin ) mutta jo 30 sek. päästä alkaa käymään putputtamalla, eli niin kuin kävisi kolmella tai jotain. Kiihdytettäessä ei mielestäni nyi eikä puudu. Bensaa menee n 10 litraa satasella, joten mielestäni ei sitäkään liikaa kulu.
Viime keväällä alkoi jo lievästi oireilemaan ja kesällä vaihdoin bensapumpun, virranjakajan kannen, pyörijän, tulpanjohdot, tulpat.Ongelma ei vähentynyt.
Nyt kun vajaakäyntisyys on lisääntynyt, olen tarkastanut visuaalisesti imupuolta ; haitariletkun ja alipaineletkun.
Pienillä kierroksilla ajettaessa pienellä kuormalla nykii selvästi, kaasua vain kun painaa reilusti, nykiminen häviää.
Täältä tuntuu paljon tietoa löytyvän, osaatteko auttaa? Ei meinaan viitseis vaan ostella näin vanhaan uusia osia ja katsoa mikä auttaa. esim ilmamäärämittari on aika kallis, ennen ostaa " uuden " e30:sen.
Auto lähtee normaalisti käyntiin ( kylmänäkin ) mutta jo 30 sek. päästä alkaa käymään putputtamalla, eli niin kuin kävisi kolmella tai jotain. Kiihdytettäessä ei mielestäni nyi eikä puudu. Bensaa menee n 10 litraa satasella, joten mielestäni ei sitäkään liikaa kulu.
Viime keväällä alkoi jo lievästi oireilemaan ja kesällä vaihdoin bensapumpun, virranjakajan kannen, pyörijän, tulpanjohdot, tulpat.Ongelma ei vähentynyt.
Nyt kun vajaakäyntisyys on lisääntynyt, olen tarkastanut visuaalisesti imupuolta ; haitariletkun ja alipaineletkun.
Pienillä kierroksilla ajettaessa pienellä kuormalla nykii selvästi, kaasua vain kun painaa reilusti, nykiminen häviää.
Täältä tuntuu paljon tietoa löytyvän, osaatteko auttaa? Ei meinaan viitseis vaan ostella näin vanhaan uusia osia ja katsoa mikä auttaa. esim ilmamäärämittari on aika kallis, ennen ostaa " uuden " e30:sen.
Comment