Jaahas...mistäs tästä nyt aloittaisikaan. Eli siis ko. Bemari toimi ostettaessa ihan hyvin ja on siihen tullut vaihdettua tulpat, öljyt ja pyörijä. Yhdessä vaiheessa sitten laitettiin mankkaa autoon kiinni ja saatiin testikaiuttimesta ihan hiljaa kuuluva ääni (ei taida liittyä tähän, mutta kirjoitinpa kuitenkin). No mutta sen jälkeen ei olla saatu autoa enää käyntiin, starttimoottorilla tai työntämälläkään.
Joskus tuo saattoi olla lähtemättä käyntiin starttimoottorilla, mutta työntämällä kyllä lähti ja sen jälkeen on startillakin hyvin lähtenyt (ennen mankka-asennuksia). Virta mitattiin ja avain II-asennossa virtaa tulee puolalle 12 volttia ja puolalta lähtee 12 volttia virtaa virranjakajalle, mutta kun testasimme kipinän irroittamalla tulpan sen hatun kanssa konetta vasten käynnistämällä, niin minkäänlaista kipinää ei tullut (pari kertaa testattu)! Itse tulpissa ei ole mitään vikaa, ne on testattu.
Akku on ladattu ja varmuuden vuoksi toistakin sytytyspuolaa on kokeiltu, ei kipinää! Eihän sulakkeissakaan mitää vikaa pitäisi olla kun virta kerran kulkee puolaan ja siitä virranjakajaan. Tosin sulakkeita tarkistaessa huomasin, että pelkääjänpaikan lähempänä olevalla rivillä olevaa viidettä (ohjaamosta päin katsottuna) sulakkeen (7,5A) "+" kohdan kohdalla ei ole sulakkeen "puristajaa"/"kiinnikettä", vaan tyhjä reikä. En kyllä usko senkään olevan vika, koska onhan tuo auto ennenkin ihan hyvin toiminut (vaikka halpa olikin).
Etsin kyllä jo vastausta ongelmaani searchilla, mutta en mitään kummoista löytänyt. Jotain tietoa löysin joistain parista anturista (http://www.btcf.fi/forum/showthread....30+kipin%E4%E4), mutta siinä se sitten olikin (enpähän ainakaan missään muun merkkisessä autossa ole törmännyt ainakaan mihinkään asentoanturiongelmaan, joten en tiedä/osaa diagnosoida vikaa sieltä puolelta ainakaan).
Vielä viimeiseksi sanon sen, että pyörijä pyörii ja (kiinteä) flektikin, eli startti ainakin toimii, mutta kipinää ei tule (plus että virta on kokeiltu suoraan akusta puolaan). Syytä en tiedä.
Joskus tuo saattoi olla lähtemättä käyntiin starttimoottorilla, mutta työntämällä kyllä lähti ja sen jälkeen on startillakin hyvin lähtenyt (ennen mankka-asennuksia). Virta mitattiin ja avain II-asennossa virtaa tulee puolalle 12 volttia ja puolalta lähtee 12 volttia virtaa virranjakajalle, mutta kun testasimme kipinän irroittamalla tulpan sen hatun kanssa konetta vasten käynnistämällä, niin minkäänlaista kipinää ei tullut (pari kertaa testattu)! Itse tulpissa ei ole mitään vikaa, ne on testattu.
Akku on ladattu ja varmuuden vuoksi toistakin sytytyspuolaa on kokeiltu, ei kipinää! Eihän sulakkeissakaan mitää vikaa pitäisi olla kun virta kerran kulkee puolaan ja siitä virranjakajaan. Tosin sulakkeita tarkistaessa huomasin, että pelkääjänpaikan lähempänä olevalla rivillä olevaa viidettä (ohjaamosta päin katsottuna) sulakkeen (7,5A) "+" kohdan kohdalla ei ole sulakkeen "puristajaa"/"kiinnikettä", vaan tyhjä reikä. En kyllä usko senkään olevan vika, koska onhan tuo auto ennenkin ihan hyvin toiminut (vaikka halpa olikin).
Etsin kyllä jo vastausta ongelmaani searchilla, mutta en mitään kummoista löytänyt. Jotain tietoa löysin joistain parista anturista (http://www.btcf.fi/forum/showthread....30+kipin%E4%E4), mutta siinä se sitten olikin (enpähän ainakaan missään muun merkkisessä autossa ole törmännyt ainakaan mihinkään asentoanturiongelmaan, joten en tiedä/osaa diagnosoida vikaa sieltä puolelta ainakaan).
Vielä viimeiseksi sanon sen, että pyörijä pyörii ja (kiinteä) flektikin, eli startti ainakin toimii, mutta kipinää ei tule (plus että virta on kokeiltu suoraan akusta puolaan). Syytä en tiedä.
Comment