Announcement

Collapse
No announcement yet.

e21 sisätila lämmitin pitää ääntä!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Basso
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2005
    • 566
    • Lahti

    e21 sisätila lämmitin pitää ääntä!!

    e21 sisätila lämmitin pitää ääntä sellasta rohinan tyypistä kun vääntää napit 3 teholle ja 3:lta 0:lle joku sielä hankaa mutta mikä onko sielä joku laakeri menny vai mitä?? ohjeita!!!
    E21 IKUINEN PROJEKTI
    sigpic

    ex E87 120i
    EX.E39 523ia touring 97
    EX. E30 320i 88
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17856
    • PKS

    #2
    Puhaltimen moottori on tiensä päässä, ei auta kun laittaa uutta tilanne. Laakerihan siellä on mennyt, eikä ole erikseen vaihdettavissa moottoriin.

    Öljymisellä saat lisäaikaa viikosta muutamaan kuukauteen, joten näkemällä vaivan et purat moottorin esille kannattaa se vaihtaa uuteen kerralla.
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
    E28 ///M535i '87 zinnoberrot
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

    E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

    E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
    G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
    Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • T3
      BTCF Member
      • Oct 2003
      • 8530
      • Karhe

      #3
      Duali laittoikin jo sen todennäköisemmän vaihtoehdon, mutta...

      Saattaa myöskin olla niin, että sen puhaltimenmoottorin siipien ympärillä olevat puolikaarenmuotoiset muovikuoret, tai toinen niistä on hieman irronnut kiinnikkeistään ja propelli hankaa sitten siihen/niihin.

      Moottoritilasta, siitä tulipellistä sen kaukalon päältä se musta suojapelli veks ja tarkistamaan asia.
      Pellin irroitus--->5min. Kuroien paikalleenasennus (jos vika niissä) 5min.
      Jos joudut vaihtamaan sen moottorin, sen vaihtotyö on myös 5min.
      Jos sieltä on laakeri/t finaalissa, niin rasvaaminen todellakin auttaa (hetkellisesti).
      Kannattaa kuitenkin suihkauttaa sinne jotain muuta kuin CRC:tä tai vastaavaa.
      Itse olen joskus suihkauttanut Würth:in synteettistä vaseliinia, joka suihkutuksen jälkeen jähmettyy vaseliinimaiseksi liisteriksi. Pysyy akselilla paremmin, eli voitelee myöskin kauemmin. Avolaakerirasva tms toimii yhtähyvin.
      Last edited by T3; 20-12-2005, 14:38.
      .

      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

      Comment

      • Basso
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2005
        • 566
        • Lahti

        #4
        tei testin otin pelkän mootorin irti ja laitoin akkuu kiinni ja hyrräs kun kissa eli sen mootorin laakeri on "huippu"kuosissa elikkäs pitää tehä kun T3 sano että pellin palat pois
        E21 IKUINEN PROJEKTI
        sigpic

        ex E87 120i
        EX.E39 523ia touring 97
        EX. E30 320i 88

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Originally posted by Basso
          tei testin otin pelkän mootorin irti ja laitoin akkuu kiinni ja hyrräs kun kissa eli sen mootorin laakeri on "huippu"kuosissa elikkäs pitää tehä kun T3 sano että pellin palat pois
          Tota ööhh...
          Eihän sun saa sieltä mitään osia poistaa, mutta varmistat vaan, ettei ne muoviset puolikaarenmuotoiset kaukalot hinkkaa niihin siipiin moottorin pyöriessä.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • Basso
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 566
            • Lahti

            #6
            Originally posted by T3
            Tota ööhh...
            Eihän sun saa sieltä mitään osia poistaa, mutta varmistat vaan, ettei ne muoviset puolikaarenmuotoiset kaukalot hinkkaa niihin siipiin moottorin pyöriessä.

            kyllä niinhän mun piti tehä..
            tyhmä kun on ja ei osaa lukea ajatuksella...
            E21 IKUINEN PROJEKTI
            sigpic

            ex E87 120i
            EX.E39 523ia touring 97
            EX. E30 320i 88

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎