Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 325ix e30 tekniikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • pablo
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2005
    • 732
    • Pirkanmaa

    #61
    Kl:stä sais takavaimentimen 175e ja ois hyllyssä. Hyvä kysymys viittiikö maksaa tollasta hintaa "turhasta":think Tietty vois askarrella itse vaikkapa motonetin +hallilla jo valmiina olevista putkista ja parista änkkäristä loppuputken=vois tulla edukkaammaks.

    Konttorille soittelin tosta vähäpäästöisyys jutusta (kysyin rek numerolla oikein)ja vastaus oli et jos otteessa ei lue mitän kattiin/vähäpäästöisyyteen liittyvää niin ei ole vähäpäästöinen, mutta katteja ei saa ottaa pois jos ne on sinne kerran laitettu On se jännä tämä suomen lakisäädäntö:think

    Comment

    • metake
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2008
      • 331
      • Janakkala

      #62
      Originally posted by pablo View Post
      Konttorille soittelin tosta vähäpäästöisyys jutusta (kysyin rek numerolla oikein)ja vastaus oli et jos otteessa ei lue mitän kattiin/vähäpäästöisyyteen liittyvää niin ei ole vähäpäästöinen
      Ei pidä sitten enää paikkaansa, näin mullekin sanottiin ensin katsastuskonttorilla kunnes selvisi ettei näissä nykyisissä otteissa olekaan mainintaa vähäpäästöisyydestä. Eli selviää vasta tietokoneelta / AKE:lta. Ainakin A-katsastuksessa niiden kapula osaa suoraan katsastuksessa tyrkätä oikeat päästömittaukset, eli siitä voi myös päätellä jos kapula tarjoaa vähäpäästöisen arvoja, niin AKE:n tiedoissa on silloin 99% varmasti maininta vähäpäästöisyydestä.

      Comment

      • pablo
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2005
        • 732
        • Pirkanmaa

        #63
        Originally posted by metake View Post
        Ei pidä sitten enää paikkaansa, näin mullekin sanottiin ensin katsastuskonttorilla kunnes selvisi ettei näissä nykyisissä otteissa olekaan mainintaa vähäpäästöisyydestä. Eli selviää vasta tietokoneelta / AKE:lta. Ainakin A-katsastuksessa niiden kapula osaa suoraan katsastuksessa tyrkätä oikeat päästömittaukset, eli siitä voi myös päätellä jos kapula tarjoaa vähäpäästöisen arvoja, niin AKE:n tiedoissa on silloin 99% varmasti maininta vähäpäästöisyydestä.
        Juurikin Aken tietokannassa ei ilmeisesti lukenu mitään koska käski myös katsoa otteesta lisäks. Tai ainakin oletan et koneelta katsoivat koska annoin rek tunnuksenki.

        Comment

        • 525iiäxä
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2005
          • 1830
          • Lappeenranta, Finland

          #64
          Originally posted by /PETE/ View Post
          IX syö maantiellä cruisen kanssa ~10L/100km, voi päästä alle mutta vaatii erittäin rauhallista ja tasaista menoa.
          Takavedolla maantiellä pääsee 8 alkaviin lukemiin per 100km.
          Aika huimia lukuja kun tuo isoveikkakin pääsee maantiellä 8 alkaviin lukemiin ilman mitään ryppyotsaista pihistämistä. Mut jos se on niin, niin sitten on...

          Volvo V70 2.4T -02
          E30 323i -84 (taas)

          Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

          Comment

          • Riedle
            BTCF Member
            • Dec 2003
            • 440
            • Kokkola

            #65
            Originally posted by pablo View Post
            - Paljos tollanen 89 kattimallin Ix farkku pitäs syödä polttoainetta jos se on tikissään, vaikkapa matka-ajossa?
            Omani vei maantiellä arvioni mukaan bensaa noin 8,5l-9,5l. Tällöin matkanopeus oli jossain 90-110 välillä.
            Auto oli vm.89, 180tkm ajettu ja manuaalilaatikolla. Ei cruisea. Vielä tarkemmin niin autossa oli silloin talvirenkaat, peltivanteilla, koossa 185/70 R14.
            Z3 Coupé 2.8
            Pajero Pinin
            BMW Cruise Bike

            Comment

            • /PETE/
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2002
              • 430
              • Seutula City / Vantaa

              #66
              Originally posted by 525iiäxä View Post
              Aika huimia lukuja kun tuo isoveikkakin pääsee maantiellä 8 alkaviin lukemiin ilman mitään ryppyotsaista pihistämistä. Mut jos se on niin, niin sitten on...
              No sitä olen itsekin miettinyt, mutta olen tullut siihen tulokseen että automaatti ja cruisen käyttö lisää kulutusta.
              Renkaina 195/55-16 kitkat ja tosiaan vain talviajoa talvinopeuksilla.
              Uskaltaako edes ajatella paljo veis moottoritienopeuksilla kesärajoittimella...
              E53 X5 3.0d -06 Black Sapphire Metallic - E30 325i A -89 Luxorbeige Metallic - E30/16 325iX A -89 Lachssilber Metallic
              EX.E39/2 525d A T -04 Black Sapphire Metallic - E34/2 525i T -95 - E30/16 325iX A -91 - E30 320i -87 - E36 316i -91

              Comment

              • pablo
                Bimmer Fanatic
                • Dec 2005
                • 732
                • Pirkanmaa

                #67
                Omasta en ole mitannu vielä tarkkaan mut ainakin bensamittarin mukaan on viisari nyt 470 km:n jälkeen ihan alimmassa viivassa. Merkkivalo ei ole vielä vilkkunu mut enpä tiedä varmaks toimiikokaan se? Tosta on matka ajoa sellaset 350km ja loput lyhyttä kaupunki ajoa.

                Lambdakin tuntus olevan hereillä kun eilen yleismittarilla kokeilin voltteja. En tiedä mut perkuleen tukkosen olonen laitos on ja mietin voiko pakoputki ahdistaa niin paljon kun se on liitetty katin jälkeen yhdeks samankokoseks putkeks kun mitä on alunperin kaks:think

                Comment

                • Meisseli
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2003
                  • 1003
                  • Kotka

                  #68
                  Kovia on kulutukset, itellä vei aikanaan -86 manuaali iX sekalaisessa ajossa aika tarkkaan ysin, pelkkää maantietä ajamalla pääsi allekin. Edellinen omistaja oli tosin valtuutettu bosch-huoltaja eli moottorin ruokapuoli oli laitettu viimeisen päälle iskuun, ei siellä isoa kränää tarvi olla lambdassa, ilmamäärämittarissa, suuttimissa tai ties missä muussa osassa kun kulutus alkaa nousemaan.
                  Eioo penaria alla enää.. :(

                  Comment

                  • Make H.
                    BTCF Member
                    • Jul 2006
                    • 1277
                    • Kokkola

                    #69
                    Voisko johtua suuri kulutus ilmamäärämittarin jousesta joka on ikääntyessään löystyny ja näin osakaasulla seos vähän rikkaalla? Oma -89 250tkm ajettu 325i vakioperällä vie maantieajossa sen reilu 10L/100km ja lambda-arvo todella hyvä.

                    Comment

                    • JJT
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2005
                      • 6689
                      • .......

                      #70
                      Originally posted by Make H. View Post
                      Voisko johtua suuri kulutus ilmamäärämittarin jousesta joka on ikääntyessään löystyny ja näin osakaasulla seos vähän rikkaalla? Oma -89 250tkm ajettu 325i vakioperällä vie maantieajossa sen reilu 10L/100km ja lambda-arvo todella hyvä.
                      Aika isolta kuulostaa tuo 10l/100km ainakin takavetoiseks. Oma -86 325i vei jtn. 8l muistaakseni. Eikä edes mitenkään pihistelemällä.
                      Myyn:
                      M10/20/52 E30-E36 osia

                      Comment

                      • Make H.
                        BTCF Member
                        • Jul 2006
                        • 1277
                        • Kokkola

                        #71
                        Originally posted by JJT View Post
                        Aika isolta kuulostaa tuo 10l/100km ainakin takavetoiseks. Oma -86 325i vei jtn. 8l muistaakseni. Eikä edes mitenkään pihistelemällä.
                        Niinhän se kuulostaa, aina se on tuon vieny vähintään. Viime kesänä pääasiassa maantieajossa vei sen reilu 10L ja ku enemmän polki niin sinne lähemmäs 11L, pari kertaa sain muistaakseni 9:llä alkavia kulutuslukemia. Tosin valkoinen takapuskuri kyllä mustuu pakoputken kohdalta vähän jos useemman viikon pesemättä, joten uskon että kulutusta vois saada laskeen kiristämällä vähän tuota imm jousta. Muuten kyllä vetää ihan hyvin ja ainakin vähintään vakiotehot/vedot on tallella. Aikaslailla vakiomotti (martelius peltisatsi+putkisto+halppislastu).

                        Kaverillaki aikanaan vei samanmoinen reippaasti yli kympin satasella, joten omaan korvaan kuulostaa melko vähältä tuo 8L/100km . Noh, ens kesänä hyrrää keulilla kuitenki m50b25, joten tuskin se ainakaan enempää vie kuin tuo nykyinen m20b25 .
                        Last edited by Make H.; 01-12-2009, 21:50.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎