Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bmw 325ix e30 tekniikka

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mr.b
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 169
    • pietarsaari

    #16
    Eikö se ix.än turbotus ole ihan sama kuin esim. tavallisen 325i (M20), samat koneet niissä on. sitten mitenkäs ne vaihteistot kestävät on eri asia, kaikki puslat jäykiks ensin että saa klapit pois. ja jos laatikko(t) on loppu ennestään niin eivät varmasti kestä, terveet kamat pysyvät kasassa ainakin 400hp. ja se punainen esko. GTI.stä paukuttelee laatikoita ja periä taivaan tuulin heti kuin sillä polkaistaan.. (jos "se" kone on nokilla) siis ei se joka oli lehdessä kiinni vaan nykyinen, 600+jotain.. en nyt muista tarkalleen..
    BMW 320iA Touring -95
    Porsche 944 -86
    Buell xb9r -03
    Marin san rafael ~89
    Jalat -70

    Comment

    • maxwell
      Banned
      • Dec 2005
      • 27

      #17
      niin tiedän koneesta jo, mutta se neliveto järjestelmä esim.
      jakolaatikko, etutasaus pyörästä/etulukko/etukardaanit/etulukko, takatasaus pyörästö/perä/perälukko, vaihteisto jne. jne. miten ne kestää niistä kun saisi tietoo jos joku tietäis minkä verran se kestää ja tietysti järjellä. Se punainen esco, siinä kesti neliveto järjestelmä mun mielestä mutta vaihdelaatikko ei kestänyt, eikä kestänyt laatikko täys kiihdytyksiä kun oli 235 katu sliksit muistan sen gti:lehden jutun nyt, ja se kone oli vissiin kiinni siinä kun se juttu tehtiin, mutta sehän myi ne eri suuntiin ja myi vakio koneella sen auton eteen päin, unohdetaan se esco juttu jo nyt puhutaan bmw
      Last edited by maxwell; 27-12-2005, 02:02.

      Comment

      • Burn1s
        "Luotettava" automyyjä
        • Sep 2005
        • 956
        • Hakunilan ghetto?

        #18
        taitaa olla trolli

        Comment

        • maxwell
          Banned
          • Dec 2005
          • 27

          #19
          taitaa olla mikä trolli?? ja mitä meinaat sillä

          Comment

          • Matti_83
            Bimmer Fanatic
            • Dec 2004
            • 491
            • Korpilahti

            #20
            Originally posted by maxwell
            niin tiedän koneesta jo, mutta se neliveto järjestelmä esim.
            jakolaatikko, etutasaus pyörästä/etulukko/etukardaanit/etulukko, takatasaus pyörästö/perä/perälukko, vaihteisto jne. jne. miten ne kestää niistä kun saisi tietoo jos joku tietäis minkä verran se kestää ja tietysti järjellä. Se punainen esco, siinä kesti neliveto järjestelmä mun mielestä mutta vaihdelaatikko ei kestänyt, eikä kestänyt laatikko täys kiihdytyksiä kun oli 235 katu sliksit muistan sen gti:lehden jutun nyt, ja se kone oli vissiin kiinni siinä kun se juttu tehtiin, mutta sehän myi ne eri suuntiin ja myi vakio koneella sen auton eteen päin, unohdetaan se esco juttu jo nyt puhutaan bmw
            Epäilen hieman tuota escortin voimansiirron kestoa tuommoisilla tehoilla. Eikä se nyt mitään todista, jos osat kestää muutaman kiihdytyksen/penkityksen. Oma kohtaista kokemusta ei ix:stä ole, mut veikkaisin et kunnossa oleva voimansiirto kestää tuon aiemmin mainitun 300-400hp. Tähänkin sen verran lisäystä, taipuu se ratakiskokin kun tarpeeksi kovaa vääntää. Elikkä muistaa käyttää järkeä tuommoisilla tehoilla ja väännöillä.
            BMW E38 730 manuaali
            ex E30 318i -91 cabrio

            Comment

            • Meisseli
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1003
              • Kotka

              #21
              Originally posted by maxwell
              se neliveto järjestelmä esim.jakolaatikko, etutasaus pyörästä/etulukko/etukardaanit/etulukko, takatasaus pyörästö/perä/perälukko, vaihteisto jne. jne. miten ne kestää
              Vaihteisto ja takaperä kestää sen minkä takavetoisessakin. Etukardaani ei kestä edes vakiotehoja sellaisenaan, sitä pitää jatkaa muutamalla sentillä. Lukkoa ei edessä ole.
              Eioo penaria alla enää.. :(

              Comment

              • -Dobermann-
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 1021
                • Jyväskylä

                #22
                Originally posted by Burn1s
                taitaa olla trolli

                Comment

                • Burn1s
                  "Luotettava" automyyjä
                  • Sep 2005
                  • 956
                  • Hakunilan ghetto?

                  #23

                  kiitos linkistä. oli aika hauskaa lukea noi pari sivua

                  Originally posted by KtK
                  Mä luulen ,että kannattaa unohtaa noi 800hv cossut noin aluksi. 600hv tulee ihan iisisti tosta vaan ilman murheita. Vähän lastua ja suuttimia kehiin ,iso turpo ja se on siinä.

                  Bemarin 325 koneeseen joutuu kumminkin laittamaan Paremmat männät ja garretin T07 ahtimen ,ennenkuin 600-700hv saavutetaan. Vaatii myös keraamiset kovatitaani venat kanteen ,että kestää yli 4bar ahtoja.

                  Suurpaine öljypumppu tarvitaan myös. kuumuus kasvaa sen verran suureksi kannessa ,että tarvitsee kunnon sumuvoitelun palotiloihin.

                  Tekniikka osiossa on sitten vielä tarkempia juttuja viritykseen. Ja vähemmän virtuaali renkaan potkimista
                  ammatti virittäjä toi ktk

                  Comment

                  • kalle7876
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2005
                    • 493

                    #24
                    huhuh mitä juttuu
                    www.kkdmotorsport.com
                    www.pirkanmaanturbo.fi

                    Comment

                    • Suutari
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2003
                      • 3059
                      • Suomi

                      #25
                      heh..hieman nauratta aina välillä nää jutut , tosiaan...

                      keraami-titaani-venat ja 800+hp cossut..jeps...

                      earth to johnny...

                      kannattanee ensin budjetoida pelkkään 600hp+ moottoriin vähintään se 5000e aluksi niin sitten voi reuta miettimään eteenpäin...
                      Last edited by Suutari; 27-12-2005, 23:02.
                      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                      -Official BTCF-Sauna Team-
                      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                      -Team BTCF Top Alcohol-
                      -Team Pimp My Bride-
                      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                      Comment

                      • maxwell
                        Banned
                        • Dec 2005
                        • 27

                        #26
                        mutta pitääkö edelleen muistuttaa että se en ollut minä joka on laittanut se topic sinne, cosworth foorumille ja eli se bmw ix kestää jonkun verran kun käyttää järkeä.

                        Comment

                        • mukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 5965
                          • Uleåborg

                          #27
                          ...........
                          Last edited by mukko; 30-10-2007, 19:01.
                          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                          Save the World, Fuck The Fuel Economy
                          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                          Comment

                          • Suutari
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2003
                            • 3059
                            • Suomi

                            #28
                            Originally posted by muggo
                            Tai Beam Me down Spock..

                            Taitaapa tuo 5ke olla aikalailla alakanttiin jos haluaa oikeasti KESTÄVÄN 600hp moottorin
                            Ei puhuttukkaan vielä 6-syl. moottorin oheislaitteista kuten ruiskusta ..
                            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                            -Official BTCF-Sauna Team-
                            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                            -Team BTCF Top Alcohol-
                            -Team Pimp My Bride-
                            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                            Comment

                            • Guest's Avatar

                              #29
                              No voi eitä hupsupoikia... Ei ford ole vaihtoehto se on rankaistus, ostakee vaan bmw....

                              Comment

                              • M_Power
                                Moderator
                                • Jul 2003
                                • 2758
                                • Espoo, HML

                                #30
                                Nyt kyllä kiinnostaisi millaisella budjetilla ollaan liikenteessä, jos oikeasti olet tekemässä kestävää 400+hp autoa.
                                Voimansiirto on kyllä nelivedossa todella kovilla noilla tehoilla.
                                Voit kovemmassa ajossa varautua kyllä vaihtamaan ainakin etuperiä ja korjaamaan vaihdelaatikoita.
                                BMW G12 740Le xDrive -18, since -20 iPerformance M Sport Individual
                                BMW E30 M3 -88, since -01 BMW Motorsport GmbH

                                Leistung Kosten Geld, wie schnell möchten Sie gehen?
                                Team oldschoolautos, ///M Abteilung.
                                Team vier Zylinder!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎