Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 moottoriosien yhteensopivuus kat/ei kat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11675
    • Kouvola

    #16
    Eipä tule mieleen enää muuta kuin liian pieni jäähdytysnesteen kierto, tukos järjestelmässä tai kannessa jotain häikkää.

    Jos kerta syylärin letkutkin on lämpimät niin termari pelaa ja lämmöt nousee myös matka-ajossa niin viskossakaan ei vika.

    ootko kokeillu noita jäähdytysjärjestelmän puhdistusaineita?

    itekkin tullu jo aika moneen kertaan ilmattua oma bemari...joskus hommassa ei mene ku muutama minuutti ja joskus taas saattaa mennä jopa puol tuntia kun ei lähde neste millään kiertämään.

    Comment

    • Arto
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1079
      • Vaasa

      #17
      minkälainen termostaatti sulla on? kaverilla nousee kans lämmöt vähän yli normaalin viivan kun se termari on vähän orggista "tehokkaampi"
      325tds -97
      GSX-R1000 -04

      Comment

      • tagagummi
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 156
        • kännykkä town

        #18
        Originally posted by Arto
        minkälainen termostaatti sulla on? kaverilla nousee kans lämmöt vähän yli normaalin viivan kun se termari on vähän orggista "tehokkaampi"
        Termari on tarvike, 80 asteinen ( tai ainakin siinä lukee niin ). Täs oon keitelly sitä kattilassa ja kyllä se sentin aukeaa, eikä voi enempää auetakaan kun termarin kotelon " pohja " on 8 mm.:n päässä katkorajasta. Eli kun termari täysin auki, tulee kotelosta kaksiosainen, eli kylmää ei pääse alavesiletkusta kuumapuolelle, ilmeisesti näin sen kuuluu ollakin???

        Miten päin kuuluu letkut mennä tulipeltiin ( lämppärin kennolle )?
        Kanteen menevä letku tulee alemmaksi ja termarikoteloon ylemmäksi??? Tästä muistan nähneeni jossain topicissa neuvonkin ( järjestyksen ) mutta en nyt millään löydä sitä vaikka kuinka haen...

        Vesimpumpun kanssa kävin tänään paikallisessa merkkikorjaamossa, orggis ja ainakin tämä tarvikepumppu ihan samanlaisia ja samanmittaisia ( kiekon halk 70 mm, lapojen lkm 14 kpl, kiekon kork. 10 mm ), kait se tuottokin sit on sama. Niin tai näin, ostin kuitenkin uuden alkuperäisen vesipumpun.

        Jahka sen saan nippuun niin kaivan kyllä vielä tuon mittariston auki ja tarkistan hapettumat / piirilevyn / akut, mitäs siellä vielä vois olla...

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2067
          • Banshee - Jyväskylä

          #19
          Niin, voi se itse mittarikin olla rikki... Katso sit että kaikki vesiletkut paisariin liittyen ovat varmasti oikeissa paikoissa kiinni. Tuo lämpän kierto ei pitäs olla niin kriittinen eli kumpaa kautta vesi tulee ja menee kennolle. Termarin pitäisi vaihtaa veden kulku syylärille: kylmä kone/ term. kiinni - vesi kiertää vain koneessa ja kuumassa ylävesiletkun kautta syylärille alav.letkusta koneeseen ( -- muistelisin, korjatkaa nyt joku ihmeessä jos ei mene näin). Termarin pitäisi alkaa avautua 80 asteessa ja olla täysin auki 100 asteessa.
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • tagagummi
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 156
            • kännykkä town

            #20
            Originally posted by Tzeimi
            Niin, voi se itse mittarikin olla rikki... Katso sit että kaikki vesiletkut paisariin liittyen ovat varmasti oikeissa paikoissa kiinni. Tuo lämpän kierto ei pitäs olla niin kriittinen eli kumpaa kautta vesi tulee ja menee kennolle. Termarin pitäisi vaihtaa veden kulku syylärille: kylmä kone/ term. kiinni - vesi kiertää vain koneessa ja kuumassa ylävesiletkun kautta syylärille alav.letkusta koneeseen ( -- muistelisin, korjatkaa nyt joku ihmeessä jos ei mene näin). Termarin pitäisi alkaa avautua 80 asteessa ja olla täysin auki 100 asteessa.
            No kun se paisarin isompi letku tulee just tuohon letkuun minkä toinen pää on termarin kotelossa ja toinen pää siel tulipellissä ( lämppärin kennossa ).

            Comment

            • jaajo
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 56

              #21
              tuli mieleen, että vikahan voisi olla kannen tiivisteessä, tarkoitan, että onko siellä varmasti sellainen tiiviste, missä on kaikki tarvittavat vesikanavien reiät.
              itellä on 635csi:ssä aivan samanlaiset ongelmat, kuin sulla ja kaikki
              mahdollinen siihen lämpenemiseen vaikuttavat vaihdettu ja kokeiltu.
              omassa kulkineessa myös edellinen omistaja availlut konetta ja ongelmat alkanut.Nyt neljän vuoden lämpöongelmien jälkeen taidan repiä sen motin auki ja kattella että onko toi kansi/lohko/kannentiiviste varmasti yhteensopivia.
              BMW 525i -05

              ex:540i-98,850i-91,316i-03,520i-97,528i-97,635csi-82
              M5-90,325i-86,520i-88,518i-85

              Comment

              • Delphin
                BTCF Member
                • Mar 2006
                • 231
                • Nurmijärvi

                #22
                Mitä jos M20B25 kat koneeseen vaihdetaan 9.4 puristeisen ei kat mallin männät? Kat mallissahan on 2 mm suuremmat venttiilit eli alkaako venttilit kolisemaan mäntiin? Tässä topikissa oli laitettu ei kat koneenseen vain kat mallin 264 nokka katittomaan kanteen. :think
                Vanhoja katiskoja.

                Comment

                • M325i
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 1529
                  • Etelä-pohjanmaa

                  #23
                  Originally posted by Delphin View Post
                  Mitä jos M20B25 kat koneeseen vaihdetaan 9.4 puristeisen ei kat mallin männät? Kat mallissahan on 2 mm suuremmat venttiilit eli alkaako venttilit kolisemaan mäntiin? Tässä topikissa oli laitettu ei kat koneenseen vain kat mallin 264 nokka katittomaan kanteen. :think
                  Sama kiinnostais myös mua,niin eikös ne puristussuhde ole kuitenkin 9.7:1. Jo -87 vuonna (peltipuskurisessa) on ollut alunperin Kat mallin koneita. -86 on korkeapuristeinen vielä. Miiten käy muiden moottorin apulaitteiden ruiskujen toimivuuden?
                  E30 ja E46 ///M

                  Comment

                  • PPmotor
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 725
                    • E-Pohjanmaa

                    #24
                    Originally posted by Delphin View Post
                    Mitä jos M20B25 kat koneeseen vaihdetaan 9.4 puristeisen ei kat mallin männät? Kat mallissahan on 2 mm suuremmat venttiilit eli alkaako venttilit kolisemaan mäntiin? Tässä topikissa oli laitettu ei kat koneenseen vain kat mallin 264 nokka katittomaan kanteen. :think
                    Kat koneessa suuremmat venttiilit??Ei kai..?
                    Ex: E34 535i (S38) Turbo Drift 1009Hp.
                    Ex: 325i Turbo Drift, jne..
                    Power2Drift Team

                    Comment

                    • Freak
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2003
                      • 2514
                      • .

                      #25
                      Miten On Saatu...

                      ...istutettua M20B20-kansi M20B25-lohkon päälle? Onko palotiloja muokattu vai onko mäntiä muokattu?

                      Kaikissa M20B25-koneissa on ne suuremmat venttiilit eli 42mm imu ja 36mm pako.
                      Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                      Vanha Uuden liiton mies...

                      Comment

                      • Delphin
                        BTCF Member
                        • Mar 2006
                        • 231
                        • Nurmijärvi

                        #26
                        Originally posted by Freak View Post
                        ...istutettua M20B20-kansi M20B25-lohkon päälle? Onko palotiloja muokattu vai onko mäntiä muokattu?

                        Kaikissa M20B25-koneissa on ne suuremmat venttiilit eli 42mm imu ja 36mm pako.
                        Totta turiset

                        Korkeampi puristeisia mäntiä löytyy M20B25 koneeseen Mahlen luettelossa 9.4:1 ja 9.7:1. Mikähän ero näillä on käytännössä? Koneistamolla väittivät kovasti, että tuo 9.4:1 käy tuon 8.8:1 tilalle? :think
                        Vanhoja katiskoja.

                        Comment

                        • BMW 325I avo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 832
                          • Tampere

                          #27
                          Originally posted by Delphin View Post
                          Korkeampi puristeisia mäntiä löytyy M20B25 koneeseen Mahlen luettelossa 9.4:1 ja 9.7:1. Mikähän ero näillä on käytännössä? Koneistamolla väittivät kovasti, että tuo 9.4:1 käy tuon 8.8:1 tilalle? :think
                          Eli jos 8.8:1 ja 9.7:1 ero on ISO ero ammeen syvyydessä (yksinkertaistettuna), niin 9.4:1 ja 9.7:1 ero on otsalla arvaten pieni ero ammeen syvyydessä.

                          Niin, ja tosiaan minkä takia ei kävisi 9.4:1 männät 8.8:1 tilalle. Itse en keksi yhtään syytä.
                          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎