Originally posted by puskajussi
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 320i ei lähde käyntiin!
Collapse
X
-
Terno
e30 320i automatic ei starttaa. VOE POESTAA!!!!!!!!!!!!!
Jep ja yes! Nythän se niin sanotusti myrkynlykkäsi. Tuli asennettua soittimet autoon, koko arsenaali. Ja autoa hallista ulostaessa ei enään startannut. Akku näyttää lepotilassa 12.30v, kipinää saa ja bensa haiskahtaa. Tulpat jostain syystä kastunut? Koekilin aina välillä asnnellessä ja johtoja tehdessä että lähtee käyntiin, mut ei enään sen jälkeen kun rupesi musiikkiit pelittää... Elikkä elikkä mikä voisi olla ongelma? autohan vm 88 eli ilmeisesti "uudemmalla" motronicilla. Piuhathan toin sisälle samasta läpiviennistä kuin moottorin ohjainboksin pihatkin tulee, mutta uutta reikää en siihen joutunut tekmään joten piuhojen rikkoutuminen on pois suljettu. Herätteen anastin laiskana valokatkaisijalta (parkit). Aijonestoahan tossa ei ole.
Eli lyhyesti oli jonkin aikaa latauksessa, pyörittää iloisesti, pari kertaa hörähti starttillessa. Kipinä ok, testattu irto tulpalla. Bensaa ja tomaatti asenossa P, esim R,D,N ei muuta kun naksahda, eli siinäkään ei oo vika.
Kiitokset jos joku osaa auttaa.
Comment
-
Terno
Tuli vaan väärälle osiolle, mutta. Lähti käyntiin tulppien putsauksella, eli ilmeisesti tyhjällä akullla pumpatessa ja polkiessa tulpat kastu eli akku latinkiin ja tulpat puhtaaksi avot....
Comment
-
Originally posted by Terno View PostTuli vaan väärälle osiolle, mutta. Lähti käyntiin tulppien putsauksella, eli ilmeisesti tyhjällä akullla pumpatessa ja polkiessa tulpat kastu eli akku latinkiin ja tulpat puhtaaksi avot....
Comment
-
-
Terno
Originally posted by jr66 View PostMiten tulpat kastui tyhjällä akulla, ruiskukoneessa kun ei ole kaasarin kiihdytyspumppua ?
Comment
-
E30 320i -89 ei lähde käyntiin
Eli otsikon mukaisessa autossa olis otsikon mukaista ongelmaa. Eli homma alko kun vaihdoin bensapumpun. Vanha pumppu piti helvetinmoista ääntä ja kun kaasua paino alko nykimään eikä ottanu kierroksia. Vaihdoin pumpun käytettyyn, jonka pitäisi ainakin myyjän mukaan toimia. Samalla vaihdoin myös bensansuodattimen.
Toi "uusi" pumppu oli lähes samanlainen kuin vanha, pumppu osa meni vähän erikohdassa sitä pumpum "kantta". Vähän vaikea selittää. Eli se yläosa jossa on virtaliittimen paikat ja letkupaikat oli täysin samanlainen, muttä se pumppupötkylä ei lähtenyt ihan samasta kohtaa kantta kuin vanhassa pumpussa.
Vaihdoin pumpun ja autos rupes toimimaan. Pystyi kierrättää koko kierrosalueen, mutta välillä tuntu, että vähän hitaanpuoleisesti kierti ja välillä kun teki täyskiihdytyksen huomas että välillä kierti paremmin ja välillä hounommin, eli siis esim 4-5rpm hitaasti 5-6k rpm nopeesti samassa kiihdytyksessä. Ja sen myös huomasin, että uudella pumpulla ei koskaan ekalla lähteny käyntiin vaan aina tokalla. Vanhalla pumpulla käynnisty aina ekalla.
Sen illan ja yön tuolla ajelin sinä päivänä kun pumpun vaihdoin eli silloin havaitsin nuo pienet kiertämisongelmat ja käynnistysongelmat.
Seuraava aamuna pumppu oli täysin mykkä ja sille syy selvisi. Yön aikana jotenkin itsestään toinen virtapiuha oli irronnut pumpusta sieltä sen yläosan alta (se johto joka menee sen yläosan liittimestä itse pumppuun). Laitoin liittimen kiinni paremmin ja käynnistin auton. Auto lähti käyntiin mutta kävi vähän huonoa tyhjäkäyntiä. Annoin autonkäydä tyhjäkäyntiä muutaman minuutin kunnes se sammui itsestään. Sen jälkee nykyiset ongelmat ovat alkaneet.
Eli tällä hetkellä ongelmana on se että auto ei millään lähde käyntiin vaikka kuinka paljon koittaa. Kaksi kertaa oon auton käyntiin saanu ja silloin auto sammuu melkein heti jos antaa käydä tyhjäkäyntiä. Pysyy päällä jos antaa pintakaasua ja jos antaa enemmän jenkaa niin meinaa tukehtua.
Tässä vaiheessa aattelin että tulpat ois kastunu. Kävin ostaa uudet tulpat ja vaihdoin ne. Sama ongelma jatkuu.
Otin bensaletkun suutintukista pois ja starttasin, bensaa tuli, eli ei pitäs kait bensan saannissa olla ongelmaa? En sitä pitkään voinu oikein koittaa kun letku oli niin "kiree" että ei saanu mitään kanisteria siihen alle niin bensat lentelee pitkin konehuonetta.
Voisko ton kaiken seurauksena jotkut säädöt olla perseellään tjsp? Tai sit bensapumpus jotakin häikkää. Kyl se tuntuis kuitenki bensaa pumppaavan.Last edited by Dew; 14-05-2010, 19:24.BMW 325i Cabriolet -90
Comment
-
Comment