Elikkäs ilmeisesti m40b18 -koneellisella e30:sellä hieman oudohkoa ongelmaa.
Kone käy tavallaan aika siististi, tyhjäkäynti ei aaltoile ja niinpoispäin. Kiihdyttäessä kuitenkin tuntuu vaihteesta riippumatta noin 5000 kierroksen kohilla nykäsy, eli ihan kuin hetkellisesti tehot romahtais ja sitten palautuis ns. normaaliin kiihdytykseen.
Taloudellinen ajo on hallussa, mutta jostain syystä kulutusmittari (jonka luotettavuudesta joku muu varmasti tietää enemmän) näyttää esim. matka-ajossa tasakaasulla 100km/h nopeudella 10-11l/100km.
Auto on ollut omistuksessani tasan vuorokauden, joten hirveän tarkkaan en ole perehtynyt sen sielunelämään. Pientä nakutusta löytyy e30-säksätyksen lisäksi, mutta jotenkin musta tuntuu että ongelmani eivät ole pelkistä venttiilisäädöistä kiinni. Käynti on myös hieman putputtava.
Onko syytä olettaa jotain häiriötä motronicin toiminnassa ja mitä sille voi tälläisessä tilanteessa ylipäätänsä tehdä? Mistä muusta ongelmat voisivat johtua?
Kone käy tavallaan aika siististi, tyhjäkäynti ei aaltoile ja niinpoispäin. Kiihdyttäessä kuitenkin tuntuu vaihteesta riippumatta noin 5000 kierroksen kohilla nykäsy, eli ihan kuin hetkellisesti tehot romahtais ja sitten palautuis ns. normaaliin kiihdytykseen.
Taloudellinen ajo on hallussa, mutta jostain syystä kulutusmittari (jonka luotettavuudesta joku muu varmasti tietää enemmän) näyttää esim. matka-ajossa tasakaasulla 100km/h nopeudella 10-11l/100km.
Auto on ollut omistuksessani tasan vuorokauden, joten hirveän tarkkaan en ole perehtynyt sen sielunelämään. Pientä nakutusta löytyy e30-säksätyksen lisäksi, mutta jotenkin musta tuntuu että ongelmani eivät ole pelkistä venttiilisäädöistä kiinni. Käynti on myös hieman putputtava.
Onko syytä olettaa jotain häiriötä motronicin toiminnassa ja mitä sille voi tälläisessä tilanteessa ylipäätänsä tehdä? Mistä muusta ongelmat voisivat johtua?
Comment