Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 318Is-90 M42B18 Öljynpaineet hukassa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Roberto Ravaglia
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 37

    E30 318Is-90 M42B18 Öljynpaineet hukassa

    Kun käynnistin auton (-23 oli piuhassa) jäi öljynpaine valo palaamaan normaalia kauemmin ja kone piti epämääräistä ääntä, valo sammui mutta syttyi pian ajossa uudestaan ja kone äänti edelleen oudosti. Kun päästin kaasun niin sammui välittömästi, lähti kyllä käymään äänekästä tyhjä käyntiä (nokan kiristäjä ilman öljyä) eikä valo enää sammunut.
    Kuinka nopeasti saa koneen pilalle jos ajaa alhaisilla paineilla?

    Öljyt katsottuani niissä näytti olevan (mitänyt pimeässä näin) jäähdytin-nestettä seassa! Öljy5w50+suodin vaihdettu syksyllä. Autolla ajettu 250000km.

    Tuo on aina keränny jotain valkoista töhnää (vissiin kondenssia tai sit nestettä) öljytikun/täyttökorkin juureen. Ja on aina myös hävittäny johonkin nestettä, (ei vuotoja ulospäin) olisko päässy pikkuhiljaa jostain öljyjen sekaan?? Eikös noissa m42:sissa ole tyyppi vikana joku kumitiiviste kannen ja lohkon välissä joka iän myötä alkaa päästään vettä öljyihin.

    Eli olisko kansi/lohko jäätyny halki (nesteen pakasketävyys tarkistamatta) ja mihin on öljynpaineet kadonnu, jotain jäätyny tukkoon.

    Onko kellään vastaavasta kokemuksia, kuinkahan laaja remontti on odotettavissa??
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #2
    Oiskos kansipahvi mennyt?
    Eli kansiremppa odotettavissa. Ja jos tarpeeksi kauan ajelee, niin myös laakeriremontti!

    Comment

    • eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

      #3
      Alhaisilla paineilla ajamalla laakerit on tosiaan hyvin nopeasti kaputt, älä aja metriäkään.

      PS, mahdollisen täyskatastrofin iskiessä, Oili Jalosella näytti olevan 198tkm ajettu motti hintaan 900€.
      Ducati 998 -02 //

      Comment

      • Roberto Ravaglia
        Bimmer Rookie
        • Sep 2005
        • 37

        #4
        Originally posted by eeki
        Alhaisilla paineilla ajamalla laakerit on tosiaan hyvin nopeasti kaputt, älä aja metriäkään.

        PS, mahdollisen täyskatastrofin iskiessä, Oili Jalosella näytti olevan 198tkm ajettu motti hintaan 900€.
        Kiitos vinkistä! Toivottavasti tohon motin vaihtoon ei tarttis sentään ryhtyä!
        Pitänee syventyä ton koneen saloihin kunhan työt/tallipaikka antaa periksi.

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎