Kun käynnistin auton (-23 oli piuhassa) jäi öljynpaine valo palaamaan normaalia kauemmin ja kone piti epämääräistä ääntä, valo sammui mutta syttyi pian ajossa uudestaan ja kone äänti edelleen oudosti. Kun päästin kaasun niin sammui välittömästi, lähti kyllä käymään äänekästä tyhjä käyntiä (nokan kiristäjä ilman öljyä) eikä valo enää sammunut.
Kuinka nopeasti saa koneen pilalle jos ajaa alhaisilla paineilla?
Öljyt katsottuani niissä näytti olevan (mitänyt pimeässä näin) jäähdytin-nestettä seassa! Öljy5w50+suodin vaihdettu syksyllä. Autolla ajettu 250000km.
Tuo on aina keränny jotain valkoista töhnää (vissiin kondenssia tai sit nestettä) öljytikun/täyttökorkin juureen. Ja on aina myös hävittäny johonkin nestettä, (ei vuotoja ulospäin) olisko päässy pikkuhiljaa jostain öljyjen sekaan?? Eikös noissa m42:sissa ole tyyppi vikana joku kumitiiviste kannen ja lohkon välissä joka iän myötä alkaa päästään vettä öljyihin.
Eli olisko kansi/lohko jäätyny halki (nesteen pakasketävyys tarkistamatta) ja mihin on öljynpaineet kadonnu, jotain jäätyny tukkoon.
Onko kellään vastaavasta kokemuksia, kuinkahan laaja remontti on odotettavissa??
Kuinka nopeasti saa koneen pilalle jos ajaa alhaisilla paineilla?
Öljyt katsottuani niissä näytti olevan (mitänyt pimeässä näin) jäähdytin-nestettä seassa! Öljy5w50+suodin vaihdettu syksyllä. Autolla ajettu 250000km.
Tuo on aina keränny jotain valkoista töhnää (vissiin kondenssia tai sit nestettä) öljytikun/täyttökorkin juureen. Ja on aina myös hävittäny johonkin nestettä, (ei vuotoja ulospäin) olisko päässy pikkuhiljaa jostain öljyjen sekaan?? Eikös noissa m42:sissa ole tyyppi vikana joku kumitiiviste kannen ja lohkon välissä joka iän myötä alkaa päästään vettä öljyihin.
Eli olisko kansi/lohko jäätyny halki (nesteen pakasketävyys tarkistamatta) ja mihin on öljynpaineet kadonnu, jotain jäätyny tukkoon.
Onko kellään vastaavasta kokemuksia, kuinkahan laaja remontti on odotettavissa??
Comment