Announcement

Collapse
No announcement yet.

Takaluukusta sisään e30 320

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tupex83
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 212
    • Salo

    Takaluukusta sisään e30 320

    Pääseekö takaluukusta sisään 2d mallissa. Ovet ovat niin jäässä että ei ole toivoakaan päästä pakkasilla. KAikki konstit ovat epäonnistuneet. Lämpöhauteet(roskasäkillinen kuumaa vettä), lukkosulat yms... Pääsiskö siis takaluukusta tupaan? Onko ehdotuksia?

    Exät: E30 320 -86, E46 316 -01
    E60 525iA M-Sport -05, nykyinen E60 535d M-Sport
  • Veltsu
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2005
    • 886
    • Varkaus

    #2
    Originally posted by Tupex83
    Pääseekö takaluukusta sisään 2d mallissa. Ovet ovat niin jäässä että ei ole toivoakaan päästä pakkasilla. KAikki konstit ovat epäonnistuneet. Lämpöhauteet(roskasäkillinen kuumaa vettä), lukkosulat yms... Pääsiskö siis takaluukusta tupaan? Onko ehdotuksia?
    Takakontista et kyllä helposti pääse sisään, siellä on hytin ja kontin välissä pelti seinä.

    Kokeile hiusföönillä sulattaa ovia tiivisteistä samoin lukkoa

    Aja auto lämpimään talliin sulamaan No ei nyt sentään..

    Comment

    • mikke
      Bimmer Fanatic
      • May 2003
      • 450
      • .

      #3
      irroita tuulilasi

      Comment

      • heikki81
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 176
        • Rauma

        #4
        Ennen kuin rikot mitää, ni hanki jostain kiila(vaikka puuta/muovia jne.) ja sillä kiilaat ovea hiuka raollee. Sitte hankit rautalangapätkän, minkä työnnät tästä em. välistä sisään ja nostat nupin ylös...tietenki langan tarttee olla sopivan jäykkää.

        Tässä siis yksi konsti..
        Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
        Otsikko Aamulehdessä 12.1.

        Comment

        • veka
          Bimmer Rookie
          • Oct 2005
          • 86
          • Pori

          #5
          Eipä tair hiustekuivaaja teho riittää näil pakkasil! Ota sen sijaa kuumailmapuhallin. Kumpi jääs tiivisteet vai lukko? Sulata lukko ja laita aseöljyä sit kastelukannuu kuumaa vet ja tiivisteet. muista kuivaus ja tiivisteiden silikonointi. Sit vaa parkkihallii et sulaa loput ja kuivuu.
          Varmaa on, että totuudenpuhuja paljastuu aina!

          Comment

          • Tuiske
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2004
            • 1441
            • Lempäälä

            #6
            kyllä se on tähän saakka toiminu että kaataa ämpärillisen kuumaa vettä lukonpäälle niin että menee oven väliinkin ite lukkoo lämmittään. Sit tietysti jotenkin kuivaus ja vaikka aseöljyt lukkoon. Paras jos irrottaa ovipahvin ja voitelee myös lukon takapuolen
            Corvette C4 LT4 TURBO
            Ex. e46 320d touring, e36 M3, 328i cab, e30 2x316, 318i, 320i cab kv/tv, 320i touring, 320i 2d, 324td touring, e34 520i, e32 730i, 735i

            Comment

            • Ripe
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 198
              • Espoo

              #7
              Yksi hyvä konsti tepsii useimmissa autoissa. Ovesta (ulkopuolelta) irroitetaan ikkunan ulkopuolinen tiiviste. Sitten sopivan paksuisesta terästangosta taivutetaan koukku, joka tungetaan ikkunan ja oven välisestä raosta sisään. Tämän jälkeen koukkua nostellaan onkiakseen sopiva kohta, joka nostaa lukitusnupin ylös. Kyseisen tempun opin tutulta, kun eräässä -84 mazdassa jäi avaimet lukitun auton sisään.
              Last edited by Ripe; 20-01-2006, 15:14.
              Nyk - Honda Civic Executive A 1.8 -08
              Ex - VW Polo 1.4 6N2 -01
              Ex - E34 520i -89
              Ex - Honda Accord EXi 2.0 -88
              Ex - Audi 80 2.0E -92
              Ex - Nissan Almera 1.6 SLX -98
              Ex - E36 316i -98
              Ex - E30 316 -86
              Ex - Peugeot 405 SRi -88
              Ex - Toyota Starlet 1.2 -82
              Ex - Mazda 323 1.3 -84

              Comment

              • Kyytsis
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 3472
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by veka
                Eipä tair hiustekuivaaja teho riittää näil pakkasil! Ota sen sijaa kuumailmapuhallin. Kumpi jääs tiivisteet vai lukko? Sulata lukko ja laita aseöljyä sit kastelukannuu kuumaa vet ja tiivisteet. muista kuivaus ja tiivisteiden silikonointi. Sit vaa parkkihallii et sulaa loput ja kuivuu.
                Ne silikonit voi laittaa jonnekin muualle täytteeksi kun auton tiivisteisiin. Tai jos haluaa natisevat ja suhisevat tiivisteet niin mikäpä siinä...

                Silikonittomat tiivisteiden käsittelyaineet on parempia.

                t.Ville

                Comment

                • SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1651
                  • Pk-seutu

                  #9
                  Originally posted by Ripe
                  Yksi hyvä konsti tepsii useimmissa autoissa. Ovesta (ulkopuolelta) irroitetaan ikkunan ulkopuolinen tiiviste. Sitten sopivan paksuisesta terästangosta taivutetaan koukku, joka tungetaan ikkunan ja oven välisestä raosta sisään. Tämän jälkeen koukkua nostellaan onkiakseen sopiva kohta, joka nostaa lukitusnupin ylös. Kyseisen tempun opin tutulta, kun eräässä -84 mazdassa jäi avaimet lukitun auton sisään.
                  Eikös e30ssäkin ole pelti muotoiltu siten, että tuolla konstilla ei lukitusmekanismiin pääse käsiksi? 240 volvossa konsti toimi.

                  Comment

                  • Spud
                    BTCF Member
                    • Mar 2003
                    • 810
                    • Helsinki

                    #10
                    Tämmönen pikakikka tuli mieleen joka auttaa ainakin jos lukot nyt ei ihan ikiroudassa oo.. Ja tietty toimii vaan tupakkamiehillä tai herrasmiehillä jotka tykkää tarjota naisille tulta . Lämmittää sen avaimen sytkärillä niin kuumaks kuin saa ja liikuttelee sit lukossa mahdollisimman paljon haittoja vasten että lämpö siirtyis useempaan paikkaan. Ainakin omassa on auttanut vaikka heti eka yrityksellä ei avain oo hievahtanukkaan. Tietty tämän jälkeen kannattaa hoitaa auto lämpimään ja tunkee kunnon lukkosulat sisään. Ton lämmittelyn ja heiluttelun voi joutua uusimaan muutemaan otteeseen ja ihan näillä pakkasilla ei oo kokemusta mut kympin paikeilla ja alle on ainakin pelannut.

                    Harmi kun lintta on eteläsaksasta ja gyntteri ei oo ruksinut listalta sähköllä sulavia lukkoja ..tai kaukosäätöistä keskuslukkoa
                    Last edited by Spud; 20-01-2006, 21:31.
                    Bad whiskey is better than wine
                    ---------------------

                    Comment

                    • heikki81
                      Bimmer Rookie
                      • Oct 2003
                      • 176
                      • Rauma

                      #11
                      Originally posted by SledgeHammer82
                      Eikös e30ssäkin ole pelti muotoiltu siten, että tuolla konstilla ei lukitusmekanismiin pääse käsiksi? 240 volvossa konsti toimi.
                      Tämä konsti toimii e30sessä varmasti ja viime kuussa toimi ainakin vielä e36seenkin. Mutta lisätään nyt sen verran, että sitä tiivistettä ei kannata irrottaa, vaan kiilaa hyväksikäyttäen avaa tarvittavan kokoisen raon oven ja b-pilarin väliin..
                      Tapaturmassa irronnut käsi pystyy jo vähän vasaroimaan.
                      Otsikko Aamulehdessä 12.1.

                      Comment

                      • oppipoika
                        Newbiemmer
                        • Jan 2006
                        • 18

                        #12
                        Oven lukon avaaminen tiivisteen välistä

                        Oven lukon avaamisessa tiivisteen välistä kannataa käyttää muovista leveää pakkausnauhaa (jota käytetään pakettinen sitomisessa). Nauha painetaan keskikohdalta teräväksi (siten, että kumpikin pää on kiinni toisissaan) ja terävää päätä tarpeen mukaan muotoillaan saksilla tai puukolla. Oven ulkopuolelle jää siis nauhan kumpikin pää ja teräväksi painettu keskikohta menee helposti oven tiivisteen välistä. Muovinauhaa on helppo ohjata kummallakin kädellä auton ulkopuolelta ja nostaa nuppi ylös, MIKÄLI NUPPIIN YLIPÄÄNSÄ SAA OTTEEN . Tämän opetti poliisi, kun eräässä autossa avaimet olivat lukitun auton virtalukossa. Konstista ei ole apua, jos nuppia ei voi nostaa (kuten esim. mersussa) tai ovenavauskahva ei avaa sisäpuolelta lukittua ovea.

                        Comment

                        • Tupex83
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2005
                          • 212
                          • Salo

                          #13
                          Jos mä kuitenkin odottelen maanantaille hyvistä vinkeistä huolimatta. Silloin meinaa on tulossa nollakeli ja toiv. saan ne ovet auki. Kiva sotkea pyörällä tämmöisessä pakkasessa! Tälläkin hetkellä on pakkasta -15 astetta, jos edes riittääkään. Eli malttia! Kai?

                          Exät: E30 320 -86, E46 316 -01
                          E60 525iA M-Sport -05, nykyinen E60 535d M-Sport

                          Comment

                          • SledgeHammer82
                            Bimmer Enthusiast
                            • Aug 2004
                            • 1651
                            • Pk-seutu

                            #14
                            Originally posted by heikki81
                            Tämä konsti toimii e30sessä varmasti ja viime kuussa toimi ainakin vielä e36seenkin. Mutta lisätään nyt sen verran, että sitä tiivistettä ei kannata irrottaa, vaan kiilaa hyväksikäyttäen avaa tarvittavan kokoisen raon oven ja b-pilarin väliin..
                            Äh joo en lukenut kunnolla, luulin että oli kyse rautalangan työntämisestä ikkunan väliin ja sieltä "oven sisältä" pääsi käsiksi tankoon joka avaa oven. Tämä konsti ei toimi e30:ssä.

                            Ja sitten off-topiccia :

                            Minulla on alkuperäinen 325ix:n esite (peltipuskurimallia) ja siinä oven avausnupit on mersutyyliset sileät tai siis semmoiset kuin uudemmissa bemareissakin taitaa olla. Onko nuo nupit vakiona ix:ssä? Vähän haittaisi autoon tunkeutumista muuten kuin ikkunan läpi..

                            Tosin varashälyttimellä varustetussa vehkeessä ovi taitaa olla takalukossa, eli ovi ei aukea ainakaan sisäkahvasta eikä pitäisi aueta nupistakaan. Kokeiltu joskus kaverin kanssa. Cobran häly, jos se vaikka jotain merkkais.

                            Hetkonen, tästähän päästiin takaisin aiheeseen : pääseekö tuolla "pakkausnauha"-kikalla hälyttimellä varustettuihin autoihin sisään?

                            Comment

                            • Loordi
                              Newbiemmer
                              • Jan 2006
                              • 13
                              • Turku

                              #15
                              Originally posted by Tupex83
                              Pääseekö takaluukusta sisään 2d mallissa. Ovet ovat niin jäässä että ei ole toivoakaan päästä pakkasilla. KAikki konstit ovat epäonnistuneet. Lämpöhauteet(roskasäkillinen kuumaa vettä), lukkosulat yms... Pääsiskö siis takaluukusta tupaan? Onko ehdotuksia?
                              tukkaföönillä lämmittelet lukkoja. kaikki oli mullaki kerran jumissa, fööni sit lopulta autto. ja muutenkin noi lukot pirun jäykät.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎