Originally posted by Ripe
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Takaluukusta sisään e30 320
Collapse
X
-
Originally posted by RipeYksi hyvä konsti tepsii useimmissa autoissa. Ovesta (ulkopuolelta) irroitetaan ikkunan ulkopuolinen tiiviste. Sitten sopivan paksuisesta terästangosta taivutetaan koukku, joka tungetaan ikkunan ja oven välisestä raosta sisään. Tämän jälkeen koukkua nostellaan onkiakseen sopiva kohta, joka nostaa lukitusnupin ylös. Kyseisen tempun opin tutulta, kun eräässä -84 mazdassa jäi avaimet lukitun auton sisään.BMW G20 330e M-Sport -20
Comment
-
-
Originally posted by SpudTämmönen pikakikka tuli mieleen joka auttaa ainakin jos lukot nyt ei ihan ikiroudassa oo.. Ja tietty toimii vaan tupakkamiehillä tai herrasmiehillä jotka tykkää tarjota naisille tulta . Lämmittää sen avaimen sytkärillä niin kuumaks kuin saa ja liikuttelee sit lukossa mahdollisimman paljon haittoja vasten että lämpö siirtyis useempaan paikkaan. Ainakin omassa on auttanut vaikka heti eka yrityksellä ei avain oo hievahtanukkaan. Tietty tämän jälkeen kannattaa hoitaa auto lämpimään ja tunkee kunnon lukkosulat sisään. Ton lämmittelyn ja heiluttelun voi joutua uusimaan muutemaan otteeseen ja ihan näillä pakkasilla ei oo kokemusta mut kympin paikeilla ja alle on ainakin pelannut.
Harmi kun lintta on eteläsaksasta ja gyntteri ei oo ruksinut listalta sähköllä sulavia lukkoja ..tai kaukosäätöistä keskuslukkoa
Tuota ehdotettua rautalangan käyttöä pääsin myös kokeilemaan, tosin viime kesänä. Eli lukot ei ollut jäässä enään Mutta siis... Silloinen kakkosauto -89 Passat teki ikävän tempun. Keskuslukossa oli aina hieman häikkää, mutta yhtenä päivänä meni totaalisesti hermo. Löin normaalisti oven kiinni, niin löipä sitten itsestään ovet lukkoon Kaksi PITKÄÄ päivää "ronkin" erilaisilla rautatangoilla tiivisteen väleistä, mutta eipä siinä lukkonupissa mikään tietenkään pysynyt Kaikkea mahdollista muutakin kokeilin sen kahden päivän ajan, mutta aika murtovarma laite kyllä oli. Lopuksi KePö selailuun ja löysin osien myyjiä mukavasti, joten löinpä sitten takasivun pikkuikkunan "pashaksi". Eikä mennyt kuin minuutti, niin pääsi autoon mukavasti-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
-
Joo, e30:n vakivarustukseen pitäisi kuulua kuumailmapuhallin. Mulla ei jäädy lukkopesä, vaan vivusto. Kuumailmapuheltimella 10 minuuttia oven lämmittämistä, pari nohevaa nyrkin iskua kylkeen ja jäät tärähtelee sen verran että sen oven saa auki... =) Kovilla pakkasilla jäkitti takakontin lukkosalpa, niin ettei konttia saanut kiinni. Auto ympäri, tolpasta virtaa ja lämpöä lukkokoneistoon ja kontti kiinni =) Kätevä talviauto.
Comment
-
Comment