Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 lämmityslaitteenpuhallin

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stefa
    Bimmer Rookie
    • Aug 2002
    • 134
    • Helsinki

    e30 lämmityslaitteenpuhallin

    Moikka,

    Nyt se antautu, korvia viiltävä ääni ja toimii ainoastaan silloin tällöin eli vaihtoon menee..

    Kysymys kuuluukin, että missä ihmeessä se sijaitsee, mitä pitää/ei pidä purkaa jne. Jos joku ystävällinen jaksaisi seikkaperäisesti kertoa olisin enemmän kuin kiitollinen! saa myös kertoa että onko homma vittumainen vai meneekö helposti

    niin ja auto oli 316 -87 m10 koneella jos vaikuttaa mihinkään...

    motonet tarjoaa:
    E30 83--90 Moottori ilman siipiä Ø59mm Bosch. . . . . . . . 13-1745 48.00 ???
    E30 83--90 Puhallin+moottori Ø59mm Bosch-mallin tarvike. . 13-1725 37.00 ???
    Vihje: jos tarvikemallissa erikokoiset siivet ota vanhasta!

    ps. yritin kyllä käyttää hakua, kuitenkaan mitään löytämättä.

    t,
    stefa
  • pantti
    Newbiemmer
    • May 2003
    • 1

    #2
    suhteellisen helppo vaihtaa.konehuoneen puolelta rintapelti pois. muistaakseni 4 mutteria ja moottori on muovi kopan sisällä.

    Comment

    • Racink
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2004
      • 840
      • Jkl

      #3
      Tulipellistä keskeltä ylhäältä johtojen alta luukku pois,jonka takana se puhallin on muovikoteloiden alla jotka irtoaa kevyesti nostamalla ja sitten vetämällä pois, moottori on kiinni ainoastaan peltiklipsillä.Helppo ja nopea homma.SUosittelisin ostamaan moottorin kokonaisena (eli siivet paikoillaan) koska siipien repiminen ilman lämmittämistä ja väkivaltaa vanhasta moottorista on aika mahdoton operaatio,tahtovat alkaa "pärisemään" jos kovin on siivet mutkalla kuten itsellä tekee.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by Stefa
        Kysymys kuuluukin, että missä ihmeessä se sijaitsee, mitä pitää/ei pidä purkaa jne. Jos joku ystävällinen jaksaisi seikkaperäisesti kertoa olisin enemmän kuin kiitollinen! saa myös kertoa että onko homma vittumainen vai meneekö helposti
        Haulla löytyy
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • mabo
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 499
          • Turku

          #5
          Originally posted by Stefa
          motonet tarjoaa:
          E30 83--90 Moottori ilman siipiä Ø59mm Bosch. . . . . . . . 13-1745 48.00 ???
          E30 83--90 Puhallin+moottori Ø59mm Bosch-mallin tarvike. . 13-1725 37.00 ???
          Suosittelisin ottamaan Boschin alkuperäisvaraosan, maksaa hiukan enemmän ja hieman on vaivaa siipien vaihdossa mutta kestää varmasti kauemmin kuin tuo "tarvikemalli". Ja jos oikein muistan niin tuo halvempi on aika "krenkku"

          Asennuksesta:
          Tulipellistä 4kpl muttereita auki, johtoja hieman joutuu repimään sivuun. Muovikopat auki, aika vittumaiset laittaa paikalleen Puhaltimenmoottorin klipsu auki, johdot irti ja moottori pois. Sitten hiukan ryssänmeisselillä ja lekalla moottorinakseleiden päihin samalla siivistä kiinni pitäen. Merkkaa paikat, joissa siivet olivat ja tee samat merkinnät uuteen. Sitten vain siivet paikalleen ja moottorin asennus päinvastaisessa järjestyksessä. Katso, että muovikopat tulevat paikalleen kunnolla, ettei siivet hankaa niihin. Jos ne ei mene kunnolla niin saat muovinpaloja suuhus kun käynnistät puhaltimen.
          Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
          Nyk. E34 525ia
          Ex. E30 320tic

          Comment

          • Stefa
            Bimmer Rookie
            • Aug 2002
            • 134
            • Helsinki

            #6
            Kiitos vastanneille!
            ja eikun vaihtamaan.

            t, stefa

            Comment

            • Moonshine
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 1018
              • Järvenpää

              #7
              Ties vaikka ois jo myöhäistä, mutta varovasti sitten niiden muoviosien kanssa. Vanhemmiten tuppaavat olemaan melkoisen hauraita, eikä pakkanen ainakaan helpota asiaa...
              "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

              Comment

              • Stefa
                Bimmer Rookie
                • Aug 2002
                • 134
                • Helsinki

                #8
                Moikka,
                kiitokset, puhallin vaihdettu ja toimii. Hieman kyllä huvitti meinaan ei todellakaan näyttänyt eka konehuoneenpuolelta siltä että siitä voisi avautua joku luukku
                kyllä nyt taas kelpaa ajella.
                -stefa

                Comment

                • late
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2002
                  • 2881
                  • Espoo Siti

                  #9
                  Hyvä stefa sä osasit!
                  Kikkeliskokkelis

                  Comment

                  • Mikatzu
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 51

                    #10
                    onkohan tietoa minkä kokoset laakerit moottorissa on
                    BMW E30 325i touring

                    Comment

                    • jesse1987
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2006
                      • 31

                      #11
                      mikäs ihmeen puhallin tossa mun vm-83 316 E30 bemussa on kun moottorin ulkohalkaisia on 73mm vaikka yleensä se on vaan 59mm?? kaverin 4 purku e30:sessä kun on kaikissa just toi vääränlainen. niin ois kiva tietää et mimmosista vehkeistä noita oikeenkokoisia osais ettiä
                      -BMW 316 E30 1.8T

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎