memebuy23buy

e30 BMW e36 M3 tekniikalla?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    e30 BMW e36 M3 tekniikalla?

    Onko kukkan tehnyt tällasita tekniikan vaihtoa? Haaveena ollut pidemmän aikaa ostaa/rakentaa e30 jollain tehokkaalla tekniikalla. Onkohan edes mahdollista saada laillisesti rekisteröityä tuollaista tekniikanvaihtoa?
    Kannattaisiko hankkia e30 325i vai e30 M3 kori josta alkaisi tekemään? Siis kumpaanko saisi tuon koneen helpoiten laitettua laillisesti? 325i löytyisi kyllä paljon halvemmalla kuin M3 koreja. Enkä oikeen muutenkaan pidä tuosta e30 M3 takapäästä ja niistä kylkipullistuksista...
    Ostasi vaikka saksasta jonkin kolaroidun e36 M3 josta ottaisi tekniikan ja muuta tarvittavaa, sitten voisi myydä ylimääräisiä osia kovaan hintaan.

    No tämä koko homma on vain haave (toistaiseksi) mutta ehkä sen joskus saatan toteuttaa....
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
  • habaracing
    BTCF Member
    • Dec 2002
    • 1043
    • Vantaa

    #2
    eipä taida tuo kilpiin saaminen täällä suomen maalla ihan lain puitteissa onnistua. (ainakaan 325)
    Last edited by habaracing; 25-01-2006, 21:27.
    EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
    e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

    https://www.facebook.com/carbonracingteam/

    Comment

    • hill-tun
      Bimmer Rookie
      • May 2004
      • 170
      • savo

      #3
      Onhan tollasia tekniikan vaihdoksia Suomessa ainakin pari. Tosin laillisuudesta en mene takuuseen. Ne kun on rakennettu täysiverisiksi kilpureiksi. Ralli.netissä oli vähän aikaa sitten Granbackan Janin auto myytävänäkin.

      Comment

      • M5 talviautona
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2005
        • 242
        • Kokkola

        #4
        Jos ostat e30 m3sen korin niin etkö saa laittaa siihen 3,0 m3sen koneen?
        jos m3 e30kympissä ison kone on 2,5litraa ja siihen 25% on joku 3,1litraa ja tehoo 235hv +20% menee johonkin 280hepan lukemiin?

        Paljonko nuo tarkat arvot on? Helppohan tuo on laskee? jos tietää tarkat hepat ja tilavuuden.?
        ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

        325e 2,7 e30
        318i e30
        535ia e34
        m5 e34
        525 e34
        316i e30
        524td e28 = Ei savua ilman tulta
        Viimesin bemari 316i e36
        Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

        Comment

        • Maza
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 4321
          • Kannus/Kokkola

          #5
          Originally posted by habaracing
          eipä taida tuo kilpiin saaminen täällä suomen maalla ihan lain puitteissa onnistua.
          Miksipä ei ?

          E36 M3 3.0 teho 210kw = 285,6hv ja tilavuus 2990cc

          E30 M3 suurin moottoriteho 175kw = 238hv (sport evo) ja suurin moottoritilavuus = 2467cc

          Em. laskettuna suurin teho mitä e30 m3:een saa laittaa = 175kw x 1,2 = 210kw ja suurin tilavuus = 2467cc x 1,25 = 3083cc

          Ongelmaksi muodostuu moottorin paino. Tarkkoja arvoja ei nyt ole saatavilla, mutta sellainen kutina on, että S50B30 painaa yli 20% enemmän kuin S14B25. Eri asia on sitten, että huomataanko sitä konttorilla...

          EDIT. Niin ja taitaa tulla teho/paino suhdekin vastaan ennen 286hv:ta...
          Last edited by Maza; 26-01-2006, 13:21.

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6780
            • PK-seutu

            #6
            Eikös E30 M3:een sais istuttaa 3 litrasena ämmän koneen...
            S65, S85, H1, N63TU, IB1

            Comment

            • habaracing
              BTCF Member
              • Dec 2002
              • 1043
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Maza
              Miksipä ei ?

              E36 M3 3.0 teho 210kw = 285,6hv ja tilavuus 2990cc

              E30 M3 suurin moottoriteho 175kw = 238hv (sport evo) ja suurin moottoritilavuus = 2467cc

              Em. laskettuna suurin teho mitä e30 m3:een saa laittaa = 175kw x 1,2 = 210kw ja suurin tilavuus = 2467cc x 1,25 = 3083cc

              Ongelmaksi muodostuu paino. Tarkkoja arvoja ei nyt ole saatavilla, mutta sellainen kutina on, että S50B30 painaa yli 20% enemmän kuin S14B25. Eri asia on sitten, että huomataanko sitä konttorilla...
              niin joo... kyyllähän se varmaan tohon e30 m3:een onnistuu... (prkl. pitäs lukee vähän huolellisemmin nuo viestit... )
              EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
              e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

              https://www.facebook.com/carbonracingteam/

              Comment

              • f1zz
                GTi:stä tuttu
                • Sep 2003
                • 1468
                • Veikkola

                #8
                Yksi tapa:

                m50 lohko modifioituna 3.2:seksi s50 kannella ja apulaitteilla. Teho alennettu 230hv ja is:n papereilla leimasta. dot com.

                Comment

                • Bullitt
                  BTCF Member
                  • Jul 2002
                  • 2786
                  • Turku

                  #9
                  Menisköhän siihen ahdin vielä? Sanois, että ei oo yläkierroksilla paineita ollenkaan, et on haettu vaan alas vääntöä ja tulostais exelistä vielä dynolapun.


                  Comment

                  • pyroz
                    BTCF Member
                    • Nov 2002
                    • 6780
                    • PK-seutu

                    #10
                    Originally posted by Bullitt
                    Menisköhän siihen ahdin vielä? Sanois, että ei oo yläkierroksilla paineita ollenkaan, et on haettu vaan alas vääntöä ja tulostais exelistä vielä dynolapun.
                    Miksei saisi? Eihän turbolla välttämättä tule tehoa yhtään lisää
                    S65, S85, H1, N63TU, IB1

                    Comment

                    • dunkelblau
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2003
                      • 1151
                      • Uusimaa

                      #11
                      Originally posted by Maza
                      Miksipä ei ?

                      E36 M3 3.0 teho 210kw = 285,6hv ja tilavuus 2990cc

                      E30 M3 suurin moottoriteho 175kw = 238hv (sport evo) ja suurin moottoritilavuus = 2467cc
                      Em. laskettuna suurin teho mitä e30 m3:een saa laittaa = 175kw / 0,80 = 218kw ja suurin tilavuus = 2467cc / 0,75 = 3289cc

                      "Se on sitä bemaristin elämää, kuuntelet päivittäin asiantuntevia lausuntoja siitä miten rumia, huonoja, ruostuvia yms. nämä ovat. Asiantuntijalausunnot tulevat usein sellaisten ihmisten suusta, jotka eivät ole edes omistaneet bemaria, saatika sitten ajaneet, mutta heidän tietolähteiden (Essonbaari) luotettavuutta ei missään tapauksessa saa kiistää..." Laxa 25-06-2007

                      Comment

                      • eeki
                        BTCF Member
                        • Jul 2003
                        • 1966
                        • HKI

                        #12
                        Originally posted by dunkelblau
                        Em. laskettuna suurin teho mitä e30 m3:een saa laittaa = 175kw / 0,80 = 218kw ja suurin tilavuus = 2467cc / 0,75 = 3289cc

                        Mazan laskelmat oli ihan oikein.. 20% lisää vanhaan ei ole sama asia kuin 20% pois uudesta.

                        Olisi aika mielenkiintoinen tekniikanvaihto kyllä!
                        Ducati 998 -02 //

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5856
                          • Joccis City

                          #13
                          teho

                          3,0 m3 kone ylittää sallitun tehon 1hv:lla e30 M3:n kohdalla. Sen luulisi saavan poikkeusluvalla ohitettua, mutta sitten on se teho/painosuhde pykälä...

                          Kyllähän sen aina jotenkin kikkailemalla saa kilpiin, ainakin joksikin aikaa.
                          Mutta eri asia on sitten kun jotain sattuu.
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • nullzwei
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 11056
                            • ?

                            #14
                            Jaa-a

                            Miksi sitten TÄMÄ on kilvissä?
                            EYB-663. 3.400 ccm. 179 kW. Kats. 3.3.2005. Ja on taatusti E30.
                            Last edited by nullzwei; 26-01-2006, 03:18.

                            Comment

                            • jmp2002
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 5728
                              • Rovaniemi

                              #15
                              Originally posted by nullzwei
                              Miksi sitten TÄMÄ on kilvissä?
                              EYB-663. 3.400 ccm. 179 kW. Kats. 3.3.2005. Ja on taatusti E30.
                              Mikä peli kyseessä?? jos se on tehty silloin hyvään aikaan, jolloin poikkeuslupiakin myönnettiin suht helposti??
                              E30 325i Touring -89
                              E30 325i touring -88 m50tbo
                              G20 330e M-Sport -20

                              Comment

                              Working...
                              X