Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 jarru ongelma...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • GOOFY
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 4139
    • .

    e30 jarru ongelma...

    missä vika kun jarru poljin painuu lattialle...?

    joka nurkassa uudet osat... jarrut ilmattu kahdesti... nestettä ei katoa... jarrut toimivat kyllä muuten mutta poljin todellakin painuu lattiaan... outo jarruttaa kun poljin karkaa jalan alta ja just ennen lattiaa alkaa toimimaan...
    pientä rytmihäiriötä tyhjäkäynnissä ku paikallaan polkee... tehostajan letku on uus ja takaisku venttiili toimii... ilmauksen jälkeen auto sammuksissa poljin tuntu jämyltä mutta ku ajoin ulos testaamaan niin lattiaanhan se meni...
    niin ja auto on toi 316:n
    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
  • mukko
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2003
    • 5965
    • Uleåborg

    #2
    Poljin sylinteri haukkaa ilmaa / tai sitten alasylkky haukkaa ilmaa?

    Kytkin tai jarru, pitäs opetella lukemaan
    -- Official member of BTCF-Sauna Team --

    Save the World, Fuck The Fuel Economy
    Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

    Comment

    • Teemup
      BTCF Member
      • Jun 2004
      • 75
      • .

      #3
      Katoppas takajarrukenkien säätimet että säätävät kengät tiukkaan rumpuihin nähden. Ne ei yleensä toimi niin säädä ne käsin (esim. tasapää meisselillä pyörität sitä hammasraattaan näköstä pultin kantaa) siihen tiukkuuteen että rumpu menee juuri ja juuri paikoilleen. Jarrut eivät saa laahata. Jospa tosta jotain sai selvää.

      Comment

      • GOOFY
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2005
        • 4139
        • .

        #4
        Originally posted by Teemup
        Katoppas takajarrukenkien säätimet että säätävät kengät tiukkaan rumpuihin nähden. Ne ei yleensä toimi niin säädä ne käsin (esim. tasapää meisselillä pyörität sitä hammasraattaan näköstä pultin kantaa) siihen tiukkuuteen että rumpu menee juuri ja juuri paikoilleen. Jarrut eivät saa laahata. Jospa tosta jotain sai selvää.
        joka nurkkaan on siis just asennettu uudet osat... rumpu meni ahtaasti paikalleen ja säädin vielä vähän lähemmäs kenkiä...

        kerran katsastus setä huomautti että sulla muuten painuu jarru poljin alas... niin tai siis liikaa sanoi setä pienen vinoiluni jälkeen...
        eli silloin asia korjaantui vähän ku laitoin kengät lähemmäs...
        E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

        Comment

        • GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

          #5
          eikö kukaan osaa sanoo et mikä olis vikana...?

          niin ja miten irrallaan olevan tehostimen voisi testata ettei tarvi turhaan vaihtaa rikkinäistä rikkinäiseen?

          ku ei voi ymmärtää kerta tehostin tehostaa ja pääsylinteri ei vuoda ja "jarruttaa"...
          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #6
            Ettei sulla ois pääsylinterin männästä ne kumit loppu? Eli menis männän ohi neste kun painaa? Toi ois yks, tai sit jossain kohtaa on letku kierteel ja siel on ilmatasku, on käynyt niinkin.

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Pääsylkyn kumit antautuneet ja nesteet virtaa ohi? Ei olis eka kerta. Joskus korjaantui pelkällä kumien vaihdolla ja toinen vaati kaikki uudet sisuskalut. Jos sylinterin (ien) seinämät syöpynyt/jurmuila vaihda suosiolla koko pulikka toiseen (uuteen).
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

                #8
                Originally posted by Tzeimi
                Pääsylkyn kumit antautuneet ja nesteet virtaa ohi? Ei olis eka kerta. Joskus korjaantui pelkällä kumien vaihdolla ja toinen vaati kaikki uudet sisuskalut. Jos sylinterin (ien) seinämät syöpynyt/jurmuila vaihda suosiolla koko pulikka toiseen (uuteen).
                kl:stä
                8105 Jarrupääsylinteri -4/87 Hinta: 128,00 EUR



                8283 Jarrupääsylinteri 5/87- Hinta: 134,00




                mikä ero nuilla on... mulla on puretusta 85:sta pääsylinteri... muuta eroa en huomaa kuin että nestesäiliö on erinlainen...

                niin ja itellä on just 6/87
                Last edited by GOOFY; 28-01-2006, 16:06.
                E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                Comment

                • Tzeimi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2004
                  • 2067
                  • Banshee - Jyväskylä

                  #9
                  Muistaakseni toinen on eriparimännillä eli etu ja takapiirien mäntien koko ei ole sama. En muista varmaksi, joku varmaan täsmentää eli tietää tämän?
                  Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                  & 02 tulpo saniteetti dyno




                  Älä väkisin, ota isompi vasara.
                  If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                  Comment

                  • GOOFY
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 4139
                    • .

                    #10
                    Originally posted by Tzeimi
                    Muistaakseni toinen on eriparimännillä eli etu ja takapiirien mäntien koko ei ole sama. En muista varmaksi, joku varmaan täsmentää eli tietää tämän?
                    joo niinpä onkin...

                    01 BRAKE MASTER CYLINDER 19,05/20,64MM 1 <05/1987 34311156273

                    01 BRAKE MASTER CYLINDER 22,20/17,46MM 1 05/1987> 34311157206
                    E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                    Comment

                    • GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

                      #11
                      oisko muita teorioita vielä tähän...

                      voi kai tuon vanhemman mallin pääsylinterin laittaa uudemman tilalle...?

                      taka sylintereitäkin on eri kokoisia... onko niiden halkaisijalla mitään väliä?

                      pitääpä ilmoitella jos/kun vika korjaantuu... jos tässä joku päivä taas ehtis tallilla kävästä...
                      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                      Comment

                      • ZoMbiE
                        Bimmer Enthusiast
                        • Nov 2003
                        • 2583
                        • Lohja, Virkkala

                        #12
                        Samaa ideaa tuokin tuntui tarjoavan... Ilmoittele kun löydät syyn

                        Comment

                        • GOOFY
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 4139
                          • .

                          #13
                          juups... kävin taas vähän ilmailemassa... ilmasin ny jarrut ristiin... olihan siellä ilmaa ja paljon... laitoin letkun nipasta astiaan ja annoin valua omalla painolla letkun täyteen nestettä ja nippa auki kymmenen polkaisua per nurkka... poljin muuttui aika lailla paremmaksi mut ei vielä täysin hyvä... nyt sai tuntuman polkimeen kunnolla ku ei menny enää ihan lattiaan... eikä poljin vaan jatka menoaan alas joten pää sylinterihän olis silloin aika hyvässä kunnossa...? pitää vielä ilmata täs joku päivä ajon jälkeen uudestaan että tuleeko sinne jostain sitä ilmaa lisää... mistähän sitä vois vuotaa sinne?
                          E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                          Comment

                          • MikkoJII
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 1807
                            • Lapua

                            #14
                            316:ssähan on jarru- ja kytkinneste samassa. Ettei olis kytkimen työsylinterissä jotain häikkää? Itelle on vaihettu kerran stefat ja kerran uudet paskat, elikkä kytkimen työ- ja pääsylinteriin

                            Kytkimessä olis just toi, että se kytkin oli aivan lerppana, ei ottanu yhtään...
                            E32 750i 11/89

                            Comment

                            • GOOFY
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 4139
                              • .

                              #15
                              ......
                              Last edited by GOOFY; 20-11-2016, 20:29.
                              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎