Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 ison ajotietokoneen asennus?!?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi

    E30 ison ajotietokoneen asennus?!?

    mulla olis tuommoinen kuvan kaltainen iso ajotietokone tuossa johdon tynkineen ja pitäis nyt saada vähän kytkentä kaavioita/ohjeita sen asennukseen.. autona 320i -88 Motronicilla. en viitsisi mitään johtosarjaa siihen tilata mistään eli jatkaisin vain katkottuja johtoja siitä, näyttöyksikön takaa lähtee 17kpl johtoja joista yksi on lyhyt keltainen ja siinä on liitin päässä>olisiko se valon/heräte johto? mutta minne kytken nuo kaikki johdot? onko mittaristossa tai sen alla jokin liitin mihin nuo on alunperin kaikki johdot menny liitimellä? ku mittariston takana ja sen alla on paljon vapaita liitinpaikkoja. ja jos jollakin löytyis noiden kaikkien nappien selitteet?? ku ei oikein saksa suju jos ny kukaan tuosta teksistä selvää sai niin neuvokaa nyt ihmeessä.. mitä antureita yms. tuohon tarvin? jos löyyy antureita niin tarjota saa..
    Attached Files
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02
  • Dualfun
    Moderator
    • Jan 2003
    • 17835
    • PKS

    #2
    Aika hataralla pohjalla olet, jos sinulla on tuo pelkkä näyttöyksikkö

    E30 iso ajotietokone koostuu seuraavista palikoista:
    -Näyttöyksikkö (kuvassasi)
    -Keskusyksikkö (musta laatikko kuljettajan jalkatilaan)
    -Johtosarja auton sisään (näyttöyksikkö - keskusyksikkö - mittaristo - auton johtosarja - etujohtosarja). Mittariston takana keltainen moninapaliitin, joka vakiona vapaana.
    -Etujohtosarja konetilan puolelle, joka menee faceliftissä kuljettajan puolen jarruilmatunneliin (ja lisävarusteajoneston summerille töötin viereen)
    -Lämpötila-anturi (faceliftin jarrutunnelissa on vakiona jo paikka tälle)
    -Vilkunviiksi BC-lisänapilla (saa vaihdettua näyttötilaa)
    (-Ajoneston sireeni)

    Näistä on pakko olla kaikki 3 ensimmäistä olemassa, jotta edes saat valon laitteelle. Lisäksi näyttöyksikössä tulee olla oikea koodaustulppa (valkoinen moduli takana) juuri käyttämällesi Motronicin revisiolle ja moottorityypille jotta laite näyttää yhtään sinnepäinkään järkeviä lukemia.

    Mitään antureita ei siis lämpötila-anturia lukuunottamatta ole. Kaikki tieto tulee laitteelle mittaristolta (ja sen kautta Motronicilta).

    Nappien selitteet löytyy auton ohjekirjasta.
    Last edited by Dualfun; 01-02-2006, 01:35.
    E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
    E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

    E28 ///M535i '87 zinnoberrot

    ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
    ½ E36
    ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
    Muut talouden vehkeet:
    E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
    Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
    Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

    Comment

    • KingOnTheRoad
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 573
      • Kemijärvi

      #3
      Originally posted by Dualfun
      Aika hataralla pohjalla olet, jos sinulla on tuo pelkkä näyttöyksikkö

      E30 iso ajotietokone koostuu seuraavista palikoista:
      -Näyttöyksikkö (kuvassasi)
      -Keskusyksikkö (musta laatikko kuljettajan jalkatilaan)
      -Johtosarja auton sisään (näyttöyksikkö - keskusyksikkö - mittaristo - auton johtosarja - etujohtosarja). Mittariston takana keltainen moninapaliitin, joka vakiona vapaana.
      -Etujohtosarja konetilan puolelle, joka menee faceliftissä kuljettajan puolen jarruilmatunneliin (ja lisävarusteajoneston summerille töötin viereen)
      -Lämpötila-anturi (faceliftin jarrutunnelissa on vakiona jo paikka tälle)
      -Vilkunviiksi BC-lisänapilla (saa vaihdettua näyttötilaa)
      (-Ajoneston sireeni)

      Näistä on pakko olla kaikki 3 ensimmäistä olemassa, jotta edes saat valon laitteelle. Lisäksi näyttöyksikössä tulee olla oikea koodaustulppa (valkoinen moduli takana) juuri käyttämällesi Motronicin revisiolle ja moottorityypille jotta laite näyttää yhtään sinnepäinkään järkeviä lukemia.

      Mitään antureita ei siis lämpötila-anturia lukuunottamatta ole. Kaikki tieto tulee laitteelle mittaristolta (ja sen kautta Motronicilta).

      Nappien selitteet löytyy auton ohjekirjasta.
      elikkä pitää laittaa vain koristeeksi siksi aikaa että saa hommattua kaiken muun tarvittavan Periksi ku ei anneta!!! ei kellään sattuis olemaan johtosarjaa/keskusyksikköä??
      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
      E36 328i coupe -95 "UXI"
      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
      Yamaha yz250 -02

      Comment

      • Esko
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2002
        • 11680
        • Kouvola

        #4
        Siinä on liitteenä kuva missä näkyy suunnilleen mitä toi ajotietokone käsittää...perjaatteessa toi toimii kyllä kuten dualikin sanoi pelkällä johtosarjalla, näytöllä ja tolla mustalla keskusboksilla

        Eli aika huonosti on asiat jos joku on vetäny kylmästi johtosarjan poikki laiskuuttaan...tuskin ihan heti löytyy erillisenä noita mistään sillä kaikki myy noita kokonaisina paketteina. Eli melkein pakko mennä kysymään BMW-jälleenmyyjältä hintaa noille osille tai sitte kysyä henkilöltä jolta ton ostit, että josko se voisi purkaa loputkin sarjasta. Itse jouduin käymään ostamassa ton lämpötila-anturin kun omassa sarjassa sitä ei ollu mukana...tai olla 45€ pelkkä anturi BMW:llä.

        Asennus on tosiaan ihan plug&play homma eli liittimet kytketään toisiinsa paitsi vilkkuviiksen asennuksessa joutuu purkamaan vähän enemmän ja liittimet on vielä laitettu eri väreillä jotta niitä ei varmasti voisi kytkeä väärin
        Last edited by Esko; 25-08-2006, 18:52.

        Comment

        • BMW 325I avo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2004
          • 832
          • Tampere

          #5
          Nyt on pakko hiukan lainata tätä topikkia, kun näyttää olevan tietäjää paikalla.

          Eli miten tässä E30 ajotietokoneessa pääsee siihen modaus -tilaan, mistä pääsee esim. muuttamaan laskennallisia suutinten aukioloja ym. Itse kokeillut sitä E34 ohjeita(10 1000 systeemejä), mutta ei toimi. Ja taasen tähän malliin en ole löytänyt ohjeita.

          Olisin todella kiitollinen avusta. Olisi kiva, että vielä suutinten vaihdonkin jälkeen kulutusmittari näyttäisi oikein.
          // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17835
            • PKS

            #6
            Originally posted by BMW 325I avo
            Nyt on pakko hiukan lainata tätä topikkia, kun näyttää olevan tietäjää paikalla.

            Eli miten tässä E30 ajotietokoneessa pääsee siihen modaus -tilaan, mistä pääsee esim. muuttamaan laskennallisia suutinten aukioloja ym. Itse kokeillut sitä E34 ohjeita(10 1000 systeemejä), mutta ei toimi. Ja taasen tähän malliin en ole löytänyt ohjeita.

            Olisin todella kiitollinen avusta. Olisi kiva, että vielä suutinten vaihdonkin jälkeen kulutusmittari näyttäisi oikein.
            Tää on aika tingitty malli siihen nähden, mitä tuollaiset E32-> ajotietokoneet on

            Tässä mallissa on oikeastaan ainoat piilotoiminnot polttoaineen määrä painamalla jotain kahta niistä 1000, 100, 10 tai 1 napeista samaan aikaan. Toinen mitä niillä saa näkyviin on sen valkoisen kooditulpan tyypin (Typ x.x).

            Se mitä laite näyttää kulutukseksi koostuu informaatiosta mittariston kulutusmittarista + kooditulpan määrittämät laskennalliset algortimit tähän päälle. Eli näyttämät saat tarkoiksi vain laittamalla autoon toisen kooditulpan, minkä? Jaaaaaaa.

            Jaa niin. Sellanen kooditulppa maksaa Laakkosella joku 60e joten kannattaa ostaa heti oikealla tulpalla koko setti
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • BMW 325I avo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2004
              • 832
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Dualfun
              Tää on aika tingitty malli siihen nähden, mitä tuollaiset E32-> ajotietokoneet on

              Tässä mallissa on oikeastaan ainoat piilotoiminnot polttoaineen määrä painamalla jotain kahta niistä 1000, 100, 10 tai 1 napeista samaan aikaan. Toinen mitä niillä saa näkyviin on sen valkoisen kooditulpan tyypin (Typ x.x).

              Se mitä laite näyttää kulutukseksi koostuu informaatiosta mittariston kulutusmittarista + kooditulpan määrittämät laskennalliset algortimit tähän päälle. Eli näyttämät saat tarkoiksi vain laittamalla autoon toisen kooditulpan, minkä? Jaaaaaaa.

              Jaa niin. Sellanen kooditulppa maksaa Laakkosella joku 60e joten kannattaa ostaa heti oikealla tulpalla koko setti
              Itsellä siis on vakiona tämä ajotietokone, vai mitä tarkoitat että osta koko setti?

              Mutta okei, eli tässä E30 versiossa ei siis ole sitä +25% -25% säätöä . Olisi juuri riittänyt säätövara tähän omaan 2.5=>3.5L suutinten vaihtoon. Noh, unohdetaan koko homma, vittusentään.

              Mutta mites mittariston kulutus tähän ajotietokoneen näyttämään vaikuttaa? Kun eikös tämä ajotietokone laske kulutuksen suoraan suutinten aukioloajan perusteella ja tämä hetkellisen kulutuksen mittari jostain muusta?
              // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3059
                • Suomi

                #8
                molemmille menee motronicilta ihan sama signaalipiuha. jos jollain on oskiloskooppi niin olisin kiitollinen pikkupätkästä mitattua käppyrää ja suuttimilta mitattua myös

                tosin epäilys on ettei oisi ihan sama konvertoimaton sinkku joka menee suuttimille...mutta toisaalta kyllä se silläkin varmaan voisi olla. 0-5.v muistaakseni ainakin. Jos pelkkä suutin signaali niin kyllähän siitä poika osaa kulutuksenkin laskea.

                ei vaan kun itsellä on just tuo iso bc ja ei oikein pelitä ms:n kanssa..harkinnut koko setin myyntiä, mutta en oo vielä raaskinut .

                ei oo jaksanu värkkäillä vielä sitäkään läppäriin tulevaa 0-20khz oskiloskooppia.... :(
                Last edited by Suutari; 02-02-2006, 23:21.
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎