Announcement

Collapse
No announcement yet.

Huoltovalo ei poistu (E30 316i -89)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Elmueli
    Newbiemmer
    • Jan 2006
    • 5
    • Jyväskylä

    Huoltovalo ei poistu (E30 316i -89)

    On käytetty korjaamolla, jossa yritetty kuitata tuo kyseinen valo...
    Öljyt ja muut vaihettu itse ja siis eri aikaan kuin olis muistuttimen mukaan pitäny. Onko merkkihuolto parempi vaihtoehto vai onko niiden koneilla ja menetelmillä mitään eroa? Akkua syö vähän turhan paljon eli mielellään poistaisin vaikka koko valon toiminnasta...Mitä mieltä ootte?
  • Mikkomies84
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 1055
    • Siilinjärvi

    #2
    Vähän samaa ongelmaa... mittariston akkujen vaihdon jälkeen en ole saanut valoja nollattua, sitä ennen sain kyllä foorumilta löytyneillä ohjella nollattua.

    Comment

    • insp
      BTCF Member
      • Sep 2002
      • 826
      • Iittala

      #3
      Jotenkin vaan tuntuu että akut olisi huonot/vaihdettu huonosti/ei saa kontaktia tms. Myös huonot juotokset tai syöpyny piirilevy tekee tätä.

      Mutta ei tuo huoltovalojen pois ottaminen tietääkseni mihinkään vaikuta, nehän saa pois kun ottaa mittariston pois ja ottaa kyseisen piirilevyn pois mittaristosta.
      ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

      Comment

      • mika68
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1966
        • ......

        #4
        Originally posted by insp
        Jotenkin vaan tuntuu että akut olisi huonot/vaihdettu huonosti/ei saa kontaktia tms. Myös huonot juotokset tai syöpyny piirilevy tekee tätä.

        Mutta ei tuo huoltovalojen pois ottaminen tietääkseni mihinkään vaikuta, nehän saa pois kun ottaa mittariston pois ja ottaa kyseisen piirilevyn pois mittaristosta.
        Jep, irti vaan niin ei häiritse enään!
        Eikä todellakaan vaikuta mittariston toimintaan häiritsevästi.

        Comment

        • BNM
          Bimmer Rookie
          • May 2003
          • 70

          #5
          Kylmäjuotos tai huono kontakti piirilevyn liittimessä voi aiheuttaa tuon.

          Comment

          • pyroz
            BTCF Member
            • Nov 2002
            • 6706
            • PK-seutu

            #6
            Omassa E30:ssä paloi INSPECTION valo edelleen akkujen vaihdon jälkeen. Ei auttanu vaikka yritti nollata minkä ohjeiden mukaan ja vaikka piti johtoa pistokkeessa puolituntia. HUOM. Siis Huoltovalot/Öljynvaihtovalot toimii niin kuin pitää ja pysyy muistissa, eli akut toimii, mutta INSPECTION ei sammunu ei sitten millään -> Otin valon pois.
            S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

            Comment

            • reddewil
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 3015
              • West Coast

              #7
              Originally posted by Elmueli
              Akkua syö vähän turhan paljon eli mielellään poistaisin vaikka koko valon toiminnasta...Mitä mieltä ootte?
              Poista vaan, mutta akkua ne valot ei syö edes viidessä vuodessa
              ...

              Comment

              • pmtk
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2005
                • 1560
                • Iisalmi

                #8
                Originally posted by insp
                Mutta ei tuo huoltovalojen pois ottaminen tietääkseni mihinkään vaikuta, nehän saa pois kun ottaa mittariston pois ja ottaa kyseisen piirilevyn pois mittaristosta.
                Mulla samaa ongelmaa. Miten tunnistan tuon kyseisen piirilevyn? Olis hyvä tietää ennen kun otan mittariston irti.
                E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                Comment

                • talvibemaristi
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 32

                  #9
                  Originally posted by reddewil
                  Poista vaan, mutta akkua ne valot ei syö edes viidessä vuodessa
                  no joo tosta voi kyllä olla myös toista mieltä... meinaan 20asteen pakkasessa ei pienikään vuotovirta oo hyväks!!! ja on omakohtasta kokemusta autos palo se keltanen ledi kokoajan... ja akku kyl tyhjeni parissa viikossa... jopa kesällä!!! että semmosta.

                  Comment

                  • 328 e36
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 488
                    • pori

                    #10
                    Originally posted by talvibemaristi
                    no joo tosta voi kyllä olla myös toista mieltä... meinaan 20asteen pakkasessa ei pienikään vuotovirta oo hyväks!!! ja on omakohtasta kokemusta autos palo se keltanen ledi kokoajan... ja akku kyl tyhjeni parissa viikossa... jopa kesällä!!! että semmosta.
                    meinaatko että se akun tyhjeneminen olisi ollut kiinni yhdestä ledistä..tuskin kuitenkaan oli..
                    e36 320 cabrio.
                    e36 328 coupe.

                    Comment

                    • talvibemaristi
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2004
                      • 32

                      #11
                      jotenkin on semmonen kutina et siellä ois sillon ne akut oikarissa kun se ledi jää palaa... ja kun mittasin vuotovirran mittarin ollessa irti niin sitä ei ollut.. mittari meni vaihtoon ja akun mystinen tyhjeneminen loppu!! NIIN ETTÄ MEINAAN JUST SITÄ!!!!

                      Comment

                      • insp
                        BTCF Member
                        • Sep 2002
                        • 826
                        • Iittala

                        #12
                        Originally posted by Bimmer325i
                        Mulla samaa ongelmaa. Miten tunnistan tuon kyseisen piirilevyn? Olis hyvä tietää ennen kun otan mittariston irti.
                        Kun irroitat mittariston niin se on ihan erillinen piirilevy mittarin alapuolella, et voi erehtyä. (Tai voit mutta silloin olet niin kädetön säätäjä että kannattaa unohtaa tuo ja käydä teetättämässä se jossain) . Ja tai jos siellä on vain jokin lamppu/poltin sitävarten niin ota se pois.
                        Itsellä ei tuota ongelmaa koskaan ollut kun omassa e30:Ssä oli täysin toimiva mittaristo, myös kulutus toimi.
                        ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *

                        Comment

                        • jannmann
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2003
                          • 5857
                          • Joccis City

                          #13
                          ledi

                          Originally posted by talvibemaristi
                          jotenkin on semmonen kutina et siellä ois sillon ne akut oikarissa kun se ledi jää palaa... ja kun mittasin vuotovirran mittarin ollessa irti niin sitä ei ollut.. mittari meni vaihtoon ja akun mystinen tyhjeneminen loppu!! NIIN ETTÄ MEINAAN JUST SITÄ!!!!

                          Se on varma että pelkkä yksi ledi ei sitä akkua kyllä tyhjennä, eri asia jos mittarissa muuta häikkää...
                          Sellanen mittariston ledi kuluttaa ehkä noin 20mA, eli terveen 60Ah akun kestää tyhjentyä reilusti yli 100 päivää....

                          Ja jos varmasti epäilit akkuja, mikset uusinut niitä?
                          Aprilia RSV4

                          Comment

                          • MikkoJII
                            BTCF Member
                            • Oct 2003
                            • 1807
                            • Lapua

                            #14
                            Patterit vaihtoon niin johan toimii!
                            E32 750i 11/89

                            Comment

                            • pmtk
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2005
                              • 1560
                              • Iisalmi

                              #15
                              Originally posted by insp
                              Kun irroitat mittariston niin se on ihan erillinen piirilevy mittarin alapuolella, et voi erehtyä. (Tai voit mutta silloin olet niin kädetön säätäjä että kannattaa unohtaa tuo ja käydä teetättämässä se jossain) . Ja tai jos siellä on vain jokin lamppu/poltin sitävarten niin ota se pois.
                              Itsellä ei tuota ongelmaa koskaan ollut kun omassa e30:Ssä oli täysin toimiva mittaristo, myös kulutus toimi.
                              Pitää viikonloppuna irrotella. Asiastahan näkyi olevan parikin pitkää ja hyvää threadia. Mulla tosiaankin palaa huoltovalot koko ajan (ilman virtaakin) ja lämpömittari on pimeenä. Kävin jo ostamassa lämpötilan anturin, mutten hoksannu että voi tästä johtua.

                              Akut ilmeisesti pitää ostaa jostain elektroniikkaliikkeestä. Merkkiliikkeessä ja KL-Varaosissa ei ollu.

                              Kiitti vinkeistä
                              E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎