E30 316 kaasari->320i

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TjT
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 37
    • Vääksy

    #16
    Jarruista sen verran että eikös kolmekakskymppisessä ole kanssa rummut takana mutta edessä tuuletetut levyt ? Eli ainakin eteen satulat. Isoa tolppaa kenties. Eikös söörtsillä löytyny muka mitää aikasempaa näistä tekniikanvaihdoista ?

    Comment

    • Rudenorth
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 2415
      • Iisalmi

      #17
      Jos käyttöautoksi niin 1.8i pannu ennemmin. 2l kutvosessa ei ole edes kunnon kutosen murinoita
      MB W204 C320 CDI
      Kawasaki Ninja ZX-7R

      Comment

      • zener
        Moderator
        • Oct 2004
        • 14586
        • Oulu

        #18
        Originally posted by Rudenorth
        2l kutvosessa ei ole edes kunnon kutosen murinoita
        Paskapuhetta. //M20 power.
        E65 730dA '04 klick
        F10 520dA '11 klick
        E34 520iA (2.8l) '91 klick

        Instagram


        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

        Comment

        • avr
          Bimmer Fanatic
          • May 2005
          • 290
          • Vaasa

          #19
          Tästä on kyl ollu juttua, mut ei ny millään enää löydy
          Eli jarrulevyt ja jarrusatulat eteen. Koneen lisäksi laatikon ja kardaanin, ja vielä sähkösen bensapumpun.
          Koneen kumityynyt joudut myös vaihtamaan.

          Comment

          • KuHaZ
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 49
            • Iisalmi

            #20
            Originally posted by Rudenorth
            Jos käyttöautoksi niin 1.8i pannu ennemmin. 2l kutvosessa ei ole edes kunnon kutosen murinoita
            Perustele. Minkä takia ennemmin 1.8? Ei se ainakaan tehokkaampi/vääntävämpi ole.?
            Last edited by KuHaZ; 03-02-2006, 18:10.
            Nyt: e46 320d farkku -00 Ex: e36 328i coupe, e30 320

            Comment

            • Rudenorth
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 2415
              • Iisalmi

              #21
              Originally posted by KuHaZ
              Perustele. Minkä takia ennemmin 1.8? Ei se ainakaan tehokkaampi/vääntävämpi ole.?
              Tehoiltaan saman tehoinen pienemällä kulutuksella. Valmiina 1.8 kaasari, joko ruiskuttaa tai laittaa valmiin setin ei tarvise muutoskatsastaa. Kone jos m10 niin ei tartte pelätä hihnan katkeamista. Tuossa aika monta hyvää syytä.
              MB W204 C320 CDI
              Kawasaki Ninja ZX-7R

              Comment

              • -Jarno-
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 1140
                • Salo

                #22
                Originally posted by Terno
                Elu juttu olisi t?ll?inen ett? itell? olis TODELLA hyv? koppainen E30 bemu, tosi mopo ja kiinnoistais vaihtaa siihen 2litranen kutvonen, olis saunddit ainkain kohdallaan.... tosin tehot ei, mutta olis niin kun k?ytt?autossa paras kombinaatio, eli mit? tarvii vaihtaa? Tietenkin esim jarrut voi olla isommat, mutta siis mit? on pakko vaihtaa... Kertokaa ihmess? jos tied?tte, ja mites muuten s?hk?jen kanssa on kova savotta??? Eli ihmeess? kaikkea asiaa liittyv?? t?nne tulemaan...

                P.S editti? kokeilin, mut p??s?nt?isesti kaikki koski 325i, KIITOKSET JO ETUK?TEEN!!!!!!
                Niin siis searchia varmaankin koitit
                S?hk?jen kanssa ei suurta ongelmaa ole, suht helposti selvii.
                pit??k?s t?ss? paketissa jo vakaajat vaihtaa?
                ________
                MEDICAL MARIJUANA CARD
                Last edited by -Jarno-; 10-04-2011, 06:30.

                Comment

                • KuHaZ
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2005
                  • 49
                  • Iisalmi

                  #23
                  Originally posted by Rudenorth
                  Tehoiltaan saman tehoinen pienemällä kulutuksella. Valmiina 1.8 kaasari, joko ruiskuttaa tai laittaa valmiin setin ei tarvise muutoskatsastaa. Kone jos m10 niin ei tartte pelätä hihnan katkeamista. Tuossa aika monta hyvää syytä.
                  No eikös se sullakin kuluta 15-16litraa näin talvisin? ei mun 2litran padalla pääse noin korkeisiin lukemiin vaikka polkeekin. tuo hihna on kyllä nuissa m20 koneissa huono keksintö, mutta eikös 318i:ssä ole 83kw ja 320i:ssä 95kw.?
                  Nyt: e46 320d farkku -00 Ex: e36 328i coupe, e30 320

                  Comment

                  • Rudenorth
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2005
                    • 2415
                    • Iisalmi

                    #24
                    Originally posted by KuHaZ
                    No eikös se sullakin kuluta 15-16litraa näin talvisin? ei mun 2litran padalla pääse noin korkeisiin lukemiin vaikka polkeekin. tuo hihna on kyllä nuissa m20 koneissa huono keksintö, mutta eikös 318i:ssä ole 83kw ja 320i:ssä 95kw.?
                    Kuluttaahan se, mutta siihen onkin syynsä. Että turha rueta yhteen yksilöön vertaamaan tehuja on 320i paperilla enemmän mutta samalla tavalla liikkuvat. Tämä 1.8i ehdotus oli vain minun mielipide, minua ei kiinnosta minkä kukin haluaa sinne pellin alleen laittaa. Se nelos pannu vaan istus sinne helposti, ei tulis prosenttaja, eikä tarvitse muutos katsastella.
                    MB W204 C320 CDI
                    Kawasaki Ninja ZX-7R

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5151
                      • Kouvola, Savisto

                      #25
                      Originally posted by Rudenorth
                      tehuja on 320i paperilla enemmän mutta samalla tavalla liikkuvat.
                      Kyllä ainakin iso eri on noilla mun autoilla, E36 M40B18 ja E30 M20B20 molemmat vakioita.
                      E36 Kiihtyy kyllä tasaisesti ja eli tehoa on tasaisesti kaikilla kierroksilla, kun taas E30 alavääntö vähän uupuu mut yläkierroksilla vetää ku mikäkin. ja jos noilla 1/4 mailille lähettäs ni E36 jäis varmaan kauas.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Rudenorth
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2005
                        • 2415
                        • Iisalmi

                        #26
                        Originally posted by makkis
                        Kyllä ainakin iso eri on noilla mun autoilla, E36 M40B18 ja E30 M20B20 molemmat vakioita.
                        E36 Kiihtyy kyllä tasaisesti ja eli tehoa on tasaisesti kaikilla kierroksilla, kun taas E30 alavääntö vähän uupuu mut yläkierroksilla vetää ku mikäkin. ja jos noilla 1/4 mailille lähettäs ni E36 jäis varmaan kauas.
                        No jos otetaan nyt vertailu kohdiksi e30 korit ja jäteään ne e36 pois. Saksalainen lehti testannu kummatkin (318i ja 320i) niin ihmeen kummallisesti samalla tavalla liikkuvat. Ja noita testejä voit käydä lukemassa e30.de sivuilta. Mutta jos nyt jatkossa keskitytään tähän topicin 316->320 aiheeseen? toi 318i oli vain mun heitto ja se voidaan pitää offtopiccina.
                        MB W204 C320 CDI
                        Kawasaki Ninja ZX-7R

                        Comment

                        • Axum
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2004
                          • 4416
                          • Kuopio

                          #27
                          Vaihtoon menee: kone, laatikko, kardaani, syyläri, paluuputki tankille+pumppu, sähköt, etujouset ja jäähdytetyt levyt eteen, sekä kiinnikkeiden hitsaaminen ilmamäärämittarille ja paisunta-säiliölle... ja perän vois vaihtaa tiheempään
                          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
                          - E39 528ia
                          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
                          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

                          Puretaan 520ia -97
                          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

                          Comment

                          • Saarikoski
                            R.I.P.
                            • Feb 2005
                            • 726
                            • KOKKOLA

                            #28
                            Originally posted by Terno
                            Elu juttu olisi tälläinen että itellä olis TODELLA hyvä koppainen E30 bemu, tosi mopo ja kiinnoistais vaihtaa siihen 2litranen kutvonen, olis saunddit ainkain kohdallaan.... tosin tehot ei, mutta olis niin kun käyttöautossa paras kombinaatio, eli mitä tarvii vaihtaa? Tietenkin esim jarrut voi olla isommat, mutta siis mitä on pakko vaihtaa... Kertokaa ihmessä jos tiedätte, ja mites muuten sähköjen kanssa on kova savotta??? Eli ihmeessä kaikkea asiaa liittyvää tänne tulemaan...

                            P.S edittiä kokeilin, mut pääsäntöisesti kaikki koski 325i, KIITOKSET JO ETUKÄTEEN!!!!!!
                            yhtä tyhjän kans...vaiha samalla koko auto..

                            Comment

                            • nemesis
                              Bimmer Fanatic
                              • Jul 2003
                              • 617
                              • kymenlaakso

                              #29
                              Originally posted by Axum
                              Vaihtoon menee: kone, laatikko, kardaani, syyläri, paluuputki tankille+pumppu, sähköt, etujouset ja jäähdytetyt levyt eteen, sekä kiinnikkeiden hitsaaminen ilmamäärämittarille ja paisunta-säiliölle... ja perän vois vaihtaa tiheempään
                              Eujarrusaulat myös vaihtoon (ei mahdu muuten noi jäähdytetyt levyt).
                              Sähköjä ei tartte vaihtaa... Ainakaan minun ei tarvinnu: 88 316:een laitoin 89 2.0i motronic padan...
                              Sähköt tarttee vetää/asentaa bensapumpulle. Haynes manuaalista apuja jos haluaa käyttää orig. bensapumpun relettä.

                              Polttoainemittarin anturi menee vaihtoon, koska kaasarin mittarinanturissa ei ole bensapaluuletkulle liitäntää (jotkus katsastusasemat saattavat väittää että tankki menee vaihtoon mutta älä usko/suostu menettämään prosentteja tuon takia).

                              Joissain paikoissa voivat vaatia tuon etuakselipalkin vaihtamisen (spekulaatiot erikseen miksi... näin vain on).

                              Etu iskarin tolppia _ei_ tarvitse vaihtaa...
                              Perää ei tartte vaihtaa -> ETK:lta löytyy yhteneväisyys kun etsii 316 vs 320 (älä menetä tämäntakia prosentteja).
                              E30 kesä-autona

                              Comment

                              • avr
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2005
                                • 290
                                • Vaasa

                                #30
                                Originally posted by nemesis
                                Eujarrusaulat myös vaihtoon (ei mahdu muuten noi jäähdytetyt levyt).
                                Sähköjä ei tartte vaihtaa... Ainakaan minun ei tarvinnu: 88 316:een laitoin 89 2.0i motronic padan...
                                Sähköt tarttee vetää/asentaa bensapumpulle. Haynes manuaalista apuja jos haluaa käyttää orig. bensapumpun relettä.

                                Polttoainemittarin anturi menee vaihtoon, koska kaasarin mittarinanturissa ei ole bensapaluuletkulle liitäntää (jotkus katsastusasemat saattavat väittää että tankki menee vaihtoon mutta älä usko/suostu menettämään prosentteja tuon takia).

                                Joissain paikoissa voivat vaatia tuon etuakselipalkin vaihtamisen (spekulaatiot erikseen miksi... näin vain on).

                                Etu iskarin tolppia _ei_ tarvitse vaihtaa...
                                Perää ei tartte vaihtaa -> ETK:lta löytyy yhteneväisyys kun etsii 316 vs 320 (älä menetä tämäntakia prosentteja).
                                Eiköhän sinne koneen piuhasarjan ja boksin joudu vaihtaan!?

                                Comment

                                Working...
                                X