Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 lasien irrotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • M325i
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 1529
    • Etelä-pohjanmaa

    E30 lasien irrotus

    Mitenkä "oikeaoppisesti" otetaan tuulilasi ja takalasi irti? Tiedän kyllä miten ne irtoaa ja olen irrottanutkin purkuromuista,mutta pitääkö listat ottaa tiivisteistä irti kun ei muuten tahdo lähteä vai olenko vain nolo ? Kun ei viitsisi väännellä mustia ikkunalistoja...

    Ja ei tarvitse vastata mitään "mä luulen että niin" jos ei tietoa ole.
    E30 ja E46 ///M
  • wj
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 3253
    • Järvenpää

    #2
    Lasista lista irti ja sen jälkeen painaa lasin "ulos"
    Näin olen aina irrottanut. Tuskin tuohon sen "oikeaoppisenmaa" menetelmää on.
    Ellei nyt lasi kahvaimukuppia lasketa.
    Sama homma takaperin liukasteen kanssa niin asentuu helposti paikalleen.

    Malttia vaan niin homma hoituu siististi
    - 2006 Mustang cabriolet
    - Sleekcraft Enforcer 28'

    Comment

    • e24
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 628

      #3
      Originally posted by Wittu_joo
      Lasista lista irti ja sen jälkeen painaa lasin "ulos"
      Näin olen aina irrottanut. Tuskin tuohon sen "oikeaoppisenmaa" menetelmää on.
      Ellei nyt lasi kahvaimukuppia lasketa.
      Sama homma takaperin liukasteen kanssa niin asentuu helposti paikalleen.

      Malttia vaan niin homma hoituu siististi


      taitaa ihan "painamalla vaan" saada lasinsa rikki jos siinä on pientäkään kiven iskemää... (vanhaa lasia poistaessa totesin, että menee tosi herkästi rikki)



      kannattaa esin jollain muovilastalla kammeta tiiviste ikkuna-aukon reunan toiselle pulelle ja sit kevyesti painaa lasin reunaa ulospain ja yrittää painaa sitä tiivistettä sinne "kynnen" toiselle puolelle.
      kannattaa lähteä ylhäältä ja keskeltä, ja edetä niin, että ensin yläpinnat raottaa kumpaankin yläkulmaan saakka ja sitten lähtee kummatkin sivut raottamaan samalla tavalla ylhäältä alas. Ja sitten lasin voikin liu'uttaa/ nostaa pois
      Last edited by e24; 04-02-2006, 08:20.
      käyttis Honda CR-v
      .... MR2
      ----------------------------
      ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

      Comment

      • jannel
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2002
        • 283

        #4
        Itekki oon irrottanun just niin että kiilanauha pois tiivisteestä,pikkasen tiivisteenreunaa sormila irti lasista ja ei ku työntää ulospäin. Yhtään lasia en oo rikki silläkeinolla saanu! Ja takasi laittoon tosiaanki rasvaa siihen kiilanauhaan niin menee paikolleen! Siihen ois olemassa oikein erikoistyökalukin sille kiilanauhalle mutta empä oo ikinä kerenny moista hankkimaan ja tavallisilla työkaluilla ja omilla pikku kätösillä oon lasit takaisinki saanu!! Ja aina ehjänä!

        Comment

        • e24
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2005
          • 628

          #5
          Originally posted by jannel
          Itekki oon irrottanun just niin että kiilanauha pois tiivisteestä,pikkasen tiivisteenreunaa sormila irti lasista ja ei ku työntää ulospäin. Yhtään lasia en oo rikki silläkeinolla saanu! Ja takasi laittoon tosiaanki rasvaa siihen kiilanauhaan niin menee paikolleen! Siihen ois olemassa oikein erikoistyökalukin sille kiilanauhalle mutta empä oo ikinä kerenny moista hankkimaan ja tavallisilla työkaluilla ja omilla pikku kätösillä oon lasit takaisinki saanu!! Ja aina ehjänä!


          ite laitoin tiivisteuraan narua ja voitelin narin /uran silikonilla ja laitoin lasin hollilleen ja toinen painoi ulkoonta lasia sisäänpäin ja vedin narua tiivisteestä irti, ja sitämyöden lasin humpashti paikoilleen...
          käyttis Honda CR-v
          .... MR2
          ----------------------------
          ex v40 t4; E38 740ia; 2l tbo s40; 406 hdi ; 635csi remmi (varkaiden tuhoama)

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎