Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M3 Kierrostenrajoitin (Kiertää 8000rpm)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s14 1990
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 142
    • Tampere

    E30 M3 Kierrostenrajoitin (Kiertää 8000rpm)

    Eli ongelama/ihmetyksenä on oman moottorini kierrosten rajoitin.
    Se kun rajoittaa vasta 8000, kun normaalisti sen kai pitäisi rajoittaa n. 7300 kohdalla...

    Muuten ei väliä, mutta kun kylillä on puhuttu että venttiiliensäätölevyt poistuisivat paikoiltansa VAKIONOKILLA kierrätettäessä paljon yli 7300...

    Voisiko ohjainlaite olla lastutettu vai onko vaihtoehtoisesti jotein rikki...?

    Jos on vastavan ongelman kohdanneita, tieto olisi hyödyksi...

  • Juubi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2004
    • 999

    #2
    Millä mittarilla kierrokset mitattu? Auton omaan mittariin on tuskin luottamista..

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5857
      • Joccis City

      #3
      mittari

      Ei kyllä kierrä auton omallakaan mittarilla kuin sen max.7300-7500rpm kun rajoitin puuttuu peliin...

      Enkä usko että BMW:n on tarvinnut tehdä mittarista "optimistista" niin kuin moto puolella suositaan esim 2006 R6 kiertää muka 17500 kun totuus on 16200..
      Kurkkaa boxin sisälle niin näet onko pelissä vakio lastu, mulla voi olla peliisi vakio lastu jos vaan kopiointi onnistuu jossain.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • markov7
        Bimmer Rookie
        • Oct 2004
        • 97

        #4
        Turnerin lastulla rajoitin nostetaan 7800 rpm,kaippa ton verran voi vakiokamoilla turvallisesti vinguttaa.
        s14 rally

        Comment

        • s14 1990
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 142
          • Tampere

          #5
          Mites erotan vakio ja "teho"lastun?

          Comment

          • mikko
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2002
            • 1749
            • kotona

            #6
            Originally posted by s14 1990
            Mites erotan vakio ja "teho"lastun?
            vakiolastun päällä luulis olevan tarra joka alkaa nro 12 1x x xxx xxx

            Comment

            • jannmann
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 5857
              • Joccis City

              #7
              lastu

              Originally posted by s14 1990
              Mites erotan vakio ja "teho"lastun?
              Luulisi vähänkin itseään mainostavan lastupajan painaneen lastun päälle nimensä, eri asia on sitten jos siellä on jo kopio jostain lastusta.


              Tiedän yhden koneen (195/200) joka on tuhoutunut kun rajoitin oli 8000rpm, sylki säätöpalan pois ja kiilasi nostimen vinoon ja nokka-akselin poikki.

              Toinen kone joka melkein tuhoitui, oli pikkuveljen 215hv(rajoitin 7800rpm) kone jossa säätöpala vääntyi, mursi nostimen reunan ja lohkaisi nokasta palan.

              Pikkuveljen autossa oli vielä 100% varmuudella välykset kohdallaan.

              Järeämpien nokkien malli on sellainen että pala ei pääse karkaamaan.
              Siksi s14 koneessa ei ole suositeltavaa pienentää hiomalla nokan perusympyrää että saataisiin lisää nostoa, silloin riski kasvaa...
              Aprilia RSV4

              Comment

              • Juubi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 999

                #8
                Jos ainoa mittatieto on auton oma kierroslukumittari niin ei kannata sen enempää ihmetellä ennen kuin on joku "oikea mittatulos". Katsastuksessa piruuttaan katottiin niin omassa kiesissä oli tyhjäkäynnillä 200-300rpm heitto mittarilukeman ja konttorin teserin välillä, auton mittari näytti liikaa (352ix -89).

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎