Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 325i käyntihäiriö

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    e30 325i käyntihäiriö

    Toimii normaalisti kun vedättää jatkuvasti, mutta kun hieman löysää kaasua niin ei pyöri enää kaikilla ja kun kaasun löysää kokonaan sammuu. No siiten kun käynnistää uudelleen niin ei pyöri joka pytyllä ja tyhjäkäynti saattaa välillä seilata.
    Noin äkkiä vilkasituna se kuminen imusarjan haitariputki on ehjä ja imusarjankaan tiiviste ei vuoda kun starttipilottia sinne suihkuttelin. Pitää vielä tutkia tarkemmin.
    Kaasupoljin on ollut jäykkä joinakin pakkasaamuina, mutta on sitten muuttunut normaaliksi kun ajanut vähän matkaa. Nyt huomasin, että kaasuvaijeriin on ilmestynyt jostakin löysää...
    Last edited by ropo; 08-02-2006, 16:51.
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    #2
    Apua kaivataan! Joka sylinterille tulee kipinä, sen verran sain äsken tutkittua.
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

    Comment

    • Bmw_e30
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2004
      • 1260
      • joutseno

      #3
      mites tulppien kunto saati sit tulpan johtojen?
      ex 325i -85 325i
      325i soupe -92 325i

      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

      Comment

      • ropo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2003
        • 648

        #4
        Originally posted by Bmw_e30
        mites tulppien kunto saati sit tulpan johtojen?
        Tulpista ei tietoa millin vaihdettu. Huomenna käyn hakemassa uudet tulpat. Minkä merkkiset kannattaa ostaa?
        Tulpan johtojen kunnosta ei tietoa... Melkovarmaan alkuperäiset. Ihan ehjät ovat päällepäin.

        Vika tuli aivan yllättäen, tänä aamuna toimi moitteettomasti, ajoin noin 15km. Seisoi kolme tuntia ja kun lähdin sitten ajamaan vika oli ilmestynyt.
        Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

        Comment

        • Bmw_e30
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2004
          • 1260
          • joutseno

          #5
          Originally posted by ropo
          Tulpista ei tietoa millin vaihdettu. Huomenna käyn hakemassa uudet tulpat. Minkä merkkiset kannattaa ostaa?
          Tulpan johtojen kunnosta ei tietoa... Melkovarmaan alkuperäiset. Ihan ehjät ovat päällepäin.

          Vika tuli aivan yllättäen, tänä aamuna toimi moitteettomasti, ajoin noin 15km. Seisoi kolme tuntia ja kun lähdin sitten ajamaan vika oli ilmestynyt.
          itellää 2.5 jokku denson tulpat tarkaa merkintää en millää muista!
          johdotkin voi mitata ohmi mittaril tiiä sit onko kui tarkkaa tietoo sit siitä mitä näyttää
          ex 325i -85 325i
          325i soupe -92 325i

          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

          Comment

          • ZoMbiE
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2003
            • 2583
            • Lohja, Virkkala

            #6
            Otappa se kumiletku kokonaan irti ja tarkista kunnolla, samalla näet onko kaasuläppä kenties ottanu jostai itteensä. (esim ollu jäätynyt ja saanu kipeetä?) Tarkistele nyt viel se tyhjäkäyntimoottorikin, josko on vaikka jämähtäny auki?
            Ja imusarjan alla se suuttimien virtaliitin, käytä se auki ja uusiks kii, josko siel ois kontaktihäiriötä.

            Comment

            • ropo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 648

              #7
              Nyt laitoin uudet tulpat. Ei ollut mitään vaikutusta. Irroitin sen kumiletkun oli ehjä eikä ollut edes minkäänlaisia murtumia. No kaasu on ollut sen takia jäykkä kun kaasuläpän akselissa oli vettä/jäätä. Samoin jäätä oli siinä kumiputkessa.
              Voiko tämä käyntihäriö johtua tuosta vedestä/jäästä? No otin ainakin ilmamäärämittarin sisälle lämpimään.

              Mistä kohti tämä tyhjäkäyntimoottori löytyy?
              Last edited by ropo; 09-02-2006, 19:00.
              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

              Comment

              • Juubi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 999

                #8
                Originally posted by ropo
                Mistä kohti tämä tyhjäkäyntimoottori löytyy?
                Musta mokkula siinä haitariputkessa.

                Tarkistitko pyörijän ja virranjakajankannen jo?

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #9
                  Alkoi taas toimia kun ilmamäärämittari oli yön yli lämpimässä.
                  Tuohon ilmamäärämittariin viittaavia vikoja on ollut aiemminkin. Esim -30c pakkasella kierroksia ei ottanut kuin 2000rpm, kun meni sen yli niin ilmeisesti sytytys katkesi ja veto palasi taas n.900rpm kohdalla.
                  Ja kesällä esiintyi myös sellaista, että kovassa kiihdytyksessä katkesi sytytys n.5000rpm kohdalla. Erittäin epämiellyttävä nykäisy tuli siitä. Nyt ei ole enää sitä esiintynyt.
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎