Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 1.8 moottorin vaihto M10 2.0?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bmw harrastelija
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 758
    • -

    #16
    Saattaapas olla että konttorin setä kiinnittää huomion mahdollisesti autotallivalmisteiseen moottorin kannakkeeseen, joten dokumentit mukaan.
    thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
    Alex von Falkenhausen

    Comment

    • Tzeimi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2004
      • 2069
      • Banshee - Jyväskylä

      #17
      Originally posted by bmw harrastelija
      Saattaapas olla että konttorin setä kiinnittää huomion mahdollisesti autotallivalmisteiseen moottorin kannakkeeseen, joten dokumentit mukaan.
      Joo, riippuu lohkosta, käykö omansa vai joutuuko laittamaan mallia "ite tekty". Omavalmisteen riittävä lujuus pitää pystyä todistamaan eli käytännössa kikkareen pitää herättää inssin luottamus sen tulevaisuuteen maantiellä - tyyliin väh. 5.0 mm peltiä ja ulkomuoto 02/E12-suuntaan. Voivat haluta nähdä osan hitsisaumat viimeistelemättöminä. Kannattaa ihan asiallisesti kysyä ja sopia menettelyssä.
      Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
      & 02 tulpo saniteetti dyno




      Älä väkisin, ota isompi vasara.
      If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

      Comment

      • bmw harrastelija
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 758
        • -

        #18
        Originally posted by Tzeimi
        Joo, riippuu lohkosta, käykö omansa vai joutuuko laittamaan mallia "ite tekty". Omavalmisteen riittävä lujuus pitää pystyä todistamaan eli käytännössa kikkareen pitää herättää inssin luottamus sen tulevaisuuteen maantiellä - tyyliin väh. 5.0 mm peltiä ja ulkomuoto 02/E12-suuntaan. Voivat haluta nähdä osan hitsisaumat viimeistelemättöminä. Kannattaa ihan asiallisesti kysyä ja sopia menettelyssä.
        juuri näin, turvallisuuskysymys...
        thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
        Alex von Falkenhausen

        Comment

        • Axum
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 4416
          • Kuopio

          #19
          Originally posted by Tzeimi
          Niin, ja seuraava katsastaja oikaisee aiemmin tapahtuneen virheen, mikäli huomaa... eli "laillinen" juuri siihen asti.

          Alkuperäiseen pulmaan... Katso ETK:lta ja vertaa 320:n jarruja omaasi, jos samat, ei ongelmia.
          Eli suomeksi vaatii eteen jäähdytetyt levyt ja niihin sopivat satulat.
          - E30 325i M52B28TU Cabriolet
          - E39 528ia
          - KUOPION PUTKIMIEHET -team
          - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

          Puretaan 520ia -97
          https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

          Comment

          • Bmw_e30
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2004
            • 1260
            • joutseno

            #20
            vois melkei repii hiukset päästä jos oikeesti katastus mies käy konehuonetta tutkimaa akun kiinnitystä enemmä tommosen koneen muutoksen takia...
            harvemmi ne kattoo ees runkonumeroitakaa
            ex 325i -85 325i
            325i soupe -92 325i

            Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

            Comment

            • M325i
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 1529
              • Etelä-pohjanmaa

              #21
              Eli jos oletetaan että olisi tuollainen m10b20 öljykirnu tallinlattialla ja olis sen onnellisesti saanut laitettua 316 e30 keulalle ja samalla ne jäähdytytyt levyt eteen ja suunta kohti konttoria. Mitä konttorilla sanoa mihinkä verrata ja millä todistaa teho siitä vaihdetusta moottorista? Ja millä todistaa/perustella homma että sinne ei tartte vaihtaa kun pelkästään eteen jäähdytetyt levyt?

              Entäs jos on ns. irtomoottori eikä pysty osoittamaan mistä autosta se on alunperin peräisin niin mitä sitten?
              E30 ja E46 ///M

              Comment

              • Tzeimi
                Bimmer Enthusiast
                • Nov 2004
                • 2069
                • Banshee - Jyväskylä

                #22
                Originally posted by vwtyp1
                Eli jos oletetaan että olisi tuollainen m10b20 öljykirnu tallinlattialla ja olis sen onnellisesti saanut laitettua 316 e30 keulalle ja samalla ne jäähdytytyt levyt eteen ja suunta kohti konttoria. Mitä konttorilla sanoa mihinkä verrata ja millä todistaa teho siitä vaihdetusta moottorista? Ja millä todistaa/perustella homma että sinne ei tartte vaihtaa kun pelkästään eteen jäähdytetyt levyt?

                Entäs jos on ns. irtomoottori eikä pysty osoittamaan mistä autosta se on alunperin peräisin niin mitä sitten?
                Selvität, mikä on tehokkain E30 moottori noilla jarruilla (jäähyt eessä, rumpu takana)... Pääseekö mikään M10-kone samoihin? Jos ei, homma ok. Jos pääsee, niin sitten on moottorin numeron perusteella mahdollista intefioida korimalli, johon se on tarkoitettu - sitten selviää eri tehoversiot... T3 saattanee pystyä auttamaan tässä kohtaa, kun kauniisti pyytää...
                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                & 02 tulpo saniteetti dyno




                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎