Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M3 Ohjainlaiteongelma!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • s14 1990
    Bimmer Rookie
    • Feb 2005
    • 141
    • Tampere

    E30 M3 Ohjainlaiteongelma!

    Eli kaivoin tuossa ohjainlaitteen esille, ongelmana kun oli kiertäminen yli ~7300. Ja vastaan tuli ongelma kannessa lukeneiden tekstien kanssa:

    0 261 200 071
    1 311 899
    ECE/KAT
    US

    Moottori on euromallin 2,3 200hv ilman kattia...
    Lisäksi ohj.laitteen kanteen oli liimattu käsinkirjoitettu lappu:

    Kennfeld 1.
    Schwarzes kabel offen
    KAT
    ___________________
    Kennfeld 2.
    Schwarz '' geschloss.
    Gruppe N-Rennen
    Stand ´92

    Eli saksaa osaavat, WTF?

    Nyt loppu itseltä ideat, ellei joku kahdella ohjelmalla oleva boksi???
    Last edited by s14 1990; 21-02-2006, 17:08.
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #2
    veikkaus

    veikkaan että boxi on vaihdettu kat mallin boxiin jossa on tuo N-ryhmän lastu...

    mistä tiedät että kone on 200hv kone?
    tai eihän niissä ole muuta eroa kuin se kat mallin pakosarja
    Aprilia RSV4

    Comment

    • s14 1990
      Bimmer Rookie
      • Feb 2005
      • 141
      • Tampere

      #3
      Varma ei ole kun köyhän kuolema...

      Mut koneen kyljessä on merkintä 23 4EA, joka katti versiossa on kai eri...(Korjaa jos väärässä)

      Nyt haluaisin vain suomennoksen tuosta saksa pätkästä, ite kun ei ole tullu paljoa opiskeltua...

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2069
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        Originally posted by s14 1990


        Kennfeld 1.
        Schwarzes kabel offen
        KAT
        ___________________
        Kennfeld 2.
        Schwarz '' geschloss.
        Gruppe N-Rennen
        Stand ´92
        Mun saksalla tossa lukee:

        (ominais)käyrästö 1
        mustat johdot (kaapelit) irti (auki)
        KAT (ohjelma)

        Käyrästö 2.
        mustat johdot kytkettynä
        Gr.N, kilpa
        malli(kausi) -92

        eli tavallaan kaksi ohjelmaa.
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • Convertible
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2003
          • 2638
          • Turku

          #5
          Juu, minulla on saksassa laitettu jälkikäteen KAT, mutta boksista ei oltu vaihdettu ohjelmaa ja päästöjen kanssa oli vähän ongelmia, ennenkuin se huomattiin. Nyt toimii niinkuin pitäisi.
          F25 X3 35d
          E87 118i
          E46 330ti
          E46 M3
          E30 M3
          E30 M3 Convertible
          Z3 Roadster

          Comment

          • s14 1990
            Bimmer Rookie
            • Feb 2005
            • 141
            • Tampere

            #6
            Kellään tietoa tai arvausta siitä, mitkä mustat johdot on kyseessä...?

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2069
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Nyt menee veikkauksen puolelle, mutta loogisin paikka olisi johtosarjassa hetikohta boxin kamman jälkeen - vähän niinko lähtee rpm, virta yms. mittaristolle/obc:lle päin. Siis jotkut liitimet, jonka voi liittää/irroittaa toisistaan (mustia johtoja).

              Toinen juttu sitten on, että onko sulla sellaista johtosarjaa voi onko sun autoon vaihdettu vain tollanen tehtaan viri-boxi. Onko siellä johtosatsissa mitään tehdastekoista/ ite tektyn näköistä kytkemishommaa, joka poikkeaa normi-johtosarjasta?
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              • s14 1990
                Bimmer Rookie
                • Feb 2005
                • 141
                • Tampere

                #8
                Katselin eilen vain vähän pinta puolisesti johtosarjaa enkä havainnut mitään erikoisia ylim. mustia johtoja...
                Joku liitin oli johtosarjan ulkopuolella, mut johto oli muistaakseni joku muu 2-värinen(must./vihr.?)

                Täytyy katsoa tarkemmin tänään...

                Comment

                • jannmann
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2003
                  • 5856
                  • Joccis City

                  #9
                  Originally posted by s14 1990
                  Mut koneen kyljessä on merkintä 23 4EA, joka katti versiossa on kai eri...(Korjaa jos väärässä)
                  se merkintä on molemmissa, niin ilman kattia kuin katin kanssa, vasta 215hv:ssä on eri merkintä lohkossa.

                  pakosarjasta tunnistaa kat koneen helpoiten, siinä kun on pienemmät alkukäyrät..
                  Aprilia RSV4

                  Comment

                  • s14 1990
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2005
                    • 141
                    • Tampere

                    #10
                    Onkos katti- ja ei katittoman versioiden välillä muita merkittäviä eroja...

                    Itse en kyllä pysty ilman vertailu kohdetta toteamaan onko isommat vai pienemmät putket...

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #11
                      Originally posted by s14 1990
                      Onkos katti- ja ei katittoman versioiden välillä muita merkittäviä eroja...

                      Itse en kyllä pysty ilman vertailu kohdetta toteamaan onko isommat vai pienemmät putket...
                      muuta eroa ei ole 195 ja 200hv välillä.

                      ohessa kuva s14 eri vakio pakosarjoista, toivottavasti se auttaa.
                      Last edited by jannmann; 08-12-2006, 16:28.
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • s14 1990
                        Bimmer Rookie
                        • Feb 2005
                        • 141
                        • Tampere

                        #12
                        Kuvien perusteella Non-Cat, pakosarja...

                        Kohta johtosarjaa käsiin...

                        Comment

                        • Tzeimi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2004
                          • 2069
                          • Banshee - Jyväskylä

                          #13
                          Mites tämmönen taulukko?
                          Krümmer Eingang Ausgang
                          195 PS, 2,3l, Kat 42 mm 48 mm
                          215 PS, 2,3l, Kat 42 mm 48 mm
                          200 PS, 2,3l, ohne Kat 50 mm 50 mm
                          192 PS, 2,0l, ohne Kat 50 mm 50 mm
                          220 PS, 2,3l, ohne Kat 50 mm 50 mm
                          238 PS, 2,5l, Kat 50 mm 55 mm

                          Ja päsee arpomaan, mikä pakosrj. autossa kiinni.

                          Voi sekin toki olla jälkeenpäin vaihdettu. Itse olen siinä ymmärryksessä, että katillisen ja katittoman ero on boxin ohjelmassa ja että muita eroja itse perusmoottorissa ei olisi.
                          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                          & 02 tulpo saniteetti dyno




                          Älä väkisin, ota isompi vasara.
                          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎