Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325 ABS temppuilee [Vika korjattu]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnatomiA
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 367
    • Pori

    E30 325 ABS temppuilee [Vika korjattu]

    Auto on E30 325i cab -87 ABS:lla
    ABS-valo ei syty vielä kävelyvauhdissa, mutta kun tulee hieman lisää vauhtia niin valo syttyy.
    ABS-antureita mittailin, kun rengasta pyörittää niin tekee n. 0.7-0.9Volttia...
    Onko Abseille jotain relettä, jos niin missä sijaitsee?
    Mistä kannattaisi alkaa vikaa paikantamaan?
    Last edited by AnatomiA; 09-05-2006, 19:05.
    | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

    | Design Rosendahl Oy |
    | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
    | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
    | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
    | http://www.designrosendahl.com |
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    #2
    Originally posted by AnatomiA
    ABS-valo ei syty vielä kävelyvauhdissa, mutta kun tulee hieman lisää vauhtia niin valo syttyy.
    Antureilta tuo haiskahtaa. Mittaa piruuttasi antureiden johdoista vielä minkälaista vastusarvoa ne antaa. Ehjän pitäisi olla muistaakseni kilo-ohmin luokkaa.
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    • AnatomiA
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2003
      • 367
      • Pori

      #3
      Originally posted by Meisseli
      Antureilta tuo haiskahtaa. Mittaa piruuttasi antureiden johdoista vielä minkälaista vastusarvoa ne antaa. Ehjän pitäisi olla muistaakseni kilo-ohmin luokkaa.
      Täytyypi mitata.
      Paljonkohan uudet anturit kustantaa?
      | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

      | Design Rosendahl Oy |
      | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
      | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
      | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
      | http://www.designrosendahl.com |

      Comment

      • Meisseli
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 1003
        • Kotka

        #4
        Originally posted by AnatomiA
        Paljonkohan uudet anturit kustantaa?
        Veikkaisin että paljon. Vaan eiköhän täältä foorumilta löydy käytettyjä, itse ainakin sain täältä toimivan käytetyn tilalle. Oireet oli ihan samanlaiset kun toisen takapyörän anturi hajosi. Parkkikselta kun lähti liikkeelle niin aina syttyi ABS-valo heti kun vähän sai vauhtia.
        Eioo penaria alla enää.. :(

        Comment

        • s14 1990
          Bimmer Rookie
          • Feb 2005
          • 142
          • Tampere

          #5
          Juuri kyselin uuden hintoja taakse oikealle, 110-120 euroa paikallisissa liikkeissä...

          Comment

          • AnatomiA
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2003
            • 367
            • Pori

            #6
            Vielä en antureista ole mitannut ohmeja, mutta sitä abs-kiekkoa kun katselin niin näytti aika likaiselta...
            Mitä kaikkee tarttee purkaa että pääsee näkemään sen kokonaan?
            | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

            | Design Rosendahl Oy |
            | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
            | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
            | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
            | http://www.designrosendahl.com |

            Comment

            • Meisseli
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1003
              • Kotka

              #7
              Originally posted by AnatomiA
              Mitä kaikkee tarttee purkaa että pääsee näkemään sen kokonaan?
              Vetoakseliin se ainakin iiäksään on rakennettu, takavetoisen etupäässä kaiketi pyörännapaan? Anturin irroittamalla pääsee anturin reiästä kurkistelemaan, jos koko kiekon haluaa näkyviin kerralla niin takaa on otettava vetari irti ja edestä kai se pyörännapa. Anturin kolostakin saa jotain ruosteenirrottajaa ja paineilmaa sinne, miksei ruuvarillakin voi yrittää rapsutella.
              Eioo penaria alla enää.. :(

              Comment

              • AnatomiA
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 367
                • Pori

                #8
                Onkos takavetoisessa myös takana anturit? jos on niin missä sijaitsee niiden liittimet?
                | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

                | Design Rosendahl Oy |
                | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
                | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
                | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
                | http://www.designrosendahl.com |

                Comment

                • ZoMbiE
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 2583
                  • Lohja, Virkkala

                  #9
                  Takapenkin istuinosan alla on ne katkokset josta saa mitattua

                  Comment

                  • AnatomiA
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 367
                    • Pori

                    #10
                    Anturit mitattu, n. 950-980ohmia näytti, etupäässä oli jonkin verran paskaa, putsasin meisselillä ja crc:llä, vielä en ole päässyt ajamaan ja testaamaan auttoiko puhdistus.
                    Onkos ABS:iin mahdollisesti jotain relettä olemassa?
                    | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

                    | Design Rosendahl Oy |
                    | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
                    | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
                    | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
                    | http://www.designrosendahl.com |

                    Comment

                    • Meisseli
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2003
                      • 1003
                      • Kotka

                      #11
                      Originally posted by AnatomiA
                      Onkos ABS:iin mahdollisesti jotain relettä olemassa?
                      Taitaa siihen joku olla: http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=E30+ABS+rele
                      Eioo penaria alla enää.. :(

                      Comment

                      • zener
                        Moderator
                        • Oct 2004
                        • 14311
                        • Oulu

                        #12
                        Originally posted by Meisseli
                        Vetoakseliin se ainakin iiäksään on rakennettu, takavetoisen etupäässä kaiketi pyörännapaan? Anturin irroittamalla pääsee anturin reiästä kurkistelemaan, jos koko kiekon haluaa näkyviin kerralla niin takaa on otettava vetari irti ja edestä kai se pyörännapa. Anturin kolostakin saa jotain ruosteenirrottajaa ja paineilmaa sinne, miksei ruuvarillakin voi yrittää rapsutella.
                        Jarrulevy pois, niin näkee. Hammastus on edessä navassa. Anturi on aika hankala irroittaa ilman, että ottaa jarrulevyn pois. Näin ainakin E28:ssa, ja ETK:iä katsoessa E30:ssä lähes samanlailla.
                        E65 730dA '04 klick
                        F10 520dA '11 klick
                        E34 520iA '91 klick

                        Instagram


                        "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                        Comment

                        • AnatomiA
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 367
                          • Pori

                          #13
                          VIKA KORJATTU

                          Tänään tutkittiin abs:iä ja kuntoo saatiin ilman anturin vaihtoa.
                          Vika oli vasemman taka-anturin johdossa, läpiviennin kohdassa.
                          Vian kohdistus:
                          -yleismittari kiinni
                          -ohmi-puoli päälle
                          -johdon taittelua, kunnes mittarin lukema muuttuu

                          Korjaus:
                          -Johto poikki
                          -rikkonainen kohta pois välistä
                          -kolvaamalla johdot kiinni
                          -kutistesukkaa päälle
                          | Bmw 730d E65 & E24 635Csi | 12m Ford Excursion limo 220" |

                          | Design Rosendahl Oy |
                          | Automaalaamo & kolarikorjaamo |
                          | Brodeeraukset, painatukset, teippaukset, vanteiden maalaukset |
                          | T-paidat, tiimi-takit hupparit, pipot, lippikset brodeerattuna tai painettuna |
                          | http://www.designrosendahl.com |

                          Comment

                          • Poksia
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2005
                            • 138
                            • Juankoski

                            #14
                            ei toimi täälläkään

                            eli nostetaas ylös tätä, itsellä toimi absit aina välillä ja nyt ei enää toimi ollenkaan, eli valo syttyy kun lähtee ajamaan. Anturit mitattu ja näyttää n.950-980 ohmia, takarengasta kun pyörittää ja mittaa samalla lukema muuttuu aika paljon, käy yli 1000 ohm yms mutta edessä pyöritettäessä muutos ei ole kuin pari ohmia, olisko vika eturenkaan hammaskehässä?
                            e39 M5
                            ex:e36 M3 sedan -96
                            ex:e30 335 4d M-technic II

                            Comment

                            • mukko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2003
                              • 5965
                              • Uleåborg

                              #15
                              Originally posted by Poksia View Post
                              eli nostetaas ylös tätä, itsellä toimi absit aina välillä ja nyt ei enää toimi ollenkaan, eli valo syttyy kun lähtee ajamaan. Anturit mitattu ja näyttää n.950-980 ohmia, takarengasta kun pyörittää ja mittaa samalla lukema muuttuu aika paljon, käy yli 1000 ohm yms mutta edessä pyöritettäessä muutos ei ole kuin pari ohmia, olisko vika eturenkaan hammaskehässä?
                              Paskanen hammaskehä tai rikkinäinen anturi.
                              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                              Save the World, Fuck The Fuel Economy
                              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎