Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 rieger gts etuvilkut, ja madallus ongelma

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kondis
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 100
    • Vaasa

e30 rieger gts etuvilkut, ja madallus ongelma

eli mitkä vilkut tohon rieger gts etupuskuriin sopii, jotku golf II gti vilkut?
    ja mistä niitä saa?

ja toinen ongelma, ostin fk:n 60/40mm madaltavat jouset, ja niillä ei olisi pitänyt auton hirveästi tipahtaa, mutta toisin kävi, eli vakio iskarit on pohjassa heti, ja auton kun nostaa ylös niin jousen ja jousilautasen väliin jää n. 8cm.

ja näitä kun tilasin niin kysyin vielä että eihän näillä sitten auto hirveästi tipahda, ja että menee vakioiskarien kanssa, niin lupasivat että näin käy.

ja varmasti taas saan vastaukseksi että "v*tun pässi, aina madallus jouset vaativat uudet iskarit", ja ei siinä mitään, mutta auto nyt jo niin matala että en edes uskalla ajatella mitä käy jos sinne uudet lyhyemmät iskarit laitan

itsellä vaan kävi sellanen mielessä että onkohan fk:n pojilla menny jousilaatikot vähä sekasin ja noi olisi nyt ne 75mm madaltavat eujouset ja takana se 40mm, koska takapää kumminkaan ei hirveästi tipahtanut, vai mikähän mättää?

autona e30 320 6syl. -87
    Last edited by kondis; 25-02-2006, 11:10.
    E30 325i Cabrio '92
    CBR 600f '90 Faitteri
    Sierra '86 iS
  • makkis
    BTCF Member
    • Feb 2005
    • 5151
    • Kouvola, Savisto

Ei se lyhyempi iskari sitä autoa varmaan tuosta pahemmin enempää madalla, se vaan toimii paremmin noitten jousien kans.
    Ja en muista millä madalluksella kannattaa jo laittaa lyhyempiä iskareita (tietyst kaikil) mut jossain aikasemmis autois itelläni on ollu 40mm madalluksel vakio iskarit eikä oo pohjannu, mut 60mm madallus alkup. on aika iso vakio iskarille.
    Käy vaan suosiol hakees sinne etee niille sopivat iskarit, on varmast muutenkii mukavemmat.
    Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
    Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
    Virallinen Xhp jälleenmyyjä

Comment

• GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

juu mulla ainakin on gts:ssä paikallaan golf2:n vilkut. varaosa liikkeestä hain. nuo tummat mitkä mulla on niin maksoivat 17 euroo kappale, siis pelkkä vilkun lasi... vakio keltainen oli 1.70 kappale... mulla ei menny vilkut ihan heittämällä paikalleen ku toi on riegerin kopio... aitoon ne varmaan passaa paremmin. -35 madallus mulla ja keula on vähän liian kentässä...

hyviä myyjiä... ei taida 60mm madallus oikein toimia vakio iskareilla... eikä varmaan 40mm:n
      Last edited by GOOFY; 25-02-2006, 15:33.
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

Comment

• kondis
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 100
        • Vaasa

joo tuo ei todellakaan ole mikään mahtava ajettava kun iskarit pohjas koko ajan, eli siis ainut iskunvaimennus tapahtuu kumien välityksellä tiestä

makkis, meinaatko että se ei sitten enää niin hirveästi tuosta tipahda?

ajattelin iskareiksi laittaa bilstein sprint, jotka on kaasut, niin ne edes vähä pönkäis sitä ylöspäin.

GOOFY, mitäs mä pelkistä laseista kostun? pitäs saada koko vilkku...?
        E30 325i Cabrio '92
        CBR 600f '90 Faitteri
        Sierra '86 iS

Comment

• GOOFY
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 4139
          • .

GOOFY, mitäs mä pelkistä laseista kostun? pitäs saada koko vilkku...?[/QUOTE]

eiköhän jostain romuttamolta löydy koko vilkut tai sit ostat uuden koko paketin varaosa liikkeestä...

ei mulla oo koko vilkkuja vain lasit on ruuvattu pintaan ja tein itse muovista taakse niinku umpiot... keltainen hehku näkyy hyvin tumman lasin läpi...

Comment

• kondis
            Bimmer Rookie
            • Jun 2005
            • 100
            • Vaasa

Originally posted by GOOFY
            GOOFY, mitäs mä pelkistä laseista kostun? pitäs saada koko vilkku...?
            eiköhän jostain romuttamolta löydy koko vilkut tai sit ostat uuden koko paketin varaosa liikkeestä...

ei mulla oo koko vilkkuja vain lasit on ruuvattu pintaan ja tein itse muovista taakse niinku umpiot... keltainen hehku näkyy hyvin tumman lasin läpi...[/QUOTE]

jeps.

itellä jäi töissä alfan rekisterikilven valot kaikkineen ylimääräiseksi, ja ne olisi juuri passelin kokoset, ja niissä vähä muotoja sisäänpäin, mutta pelottaa että jos kats. mies sanoo jotain sitten kyseisestä operaatiosta, jos jäävät sitten 5watilla liian tehottomiks. mutta pitää kai käydä romikselta kysymäs noita vilkkuja...
            E30 325i Cabrio '92
            CBR 600f '90 Faitteri
            Sierra '86 iS

Comment

• Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

Tai sitten tehdään niin, että haet pelkät lasit liikkeestä tai joltain, ja ostat minulta riegerin Gts:n omat vilkut... Lasit niistä puuttuu, mutta saatpahan oikeat pohjat
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

Comment

• GOOFY
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 4139
                • .

jeps.

itellä jäi töissä alfan rekisterikilven valot kaikkineen ylimääräiseksi, ja ne olisi juuri passelin kokoset, ja niissä vähä muotoja sisäänpäin, mutta pelottaa että jos kats. mies sanoo jotain sitten kyseisestä operaatiosta, jos jäävät sitten 5watilla liian tehottomiks. mutta pitää kai käydä romikselta kysymäs noita vilkkuja...[/QUOTE]

mä en oo käyny konttoorilla koko puskurin kans... ku tottunu käymään samalla konttorilla aina eikä viiti vaihtaakkaan, ei pääse nosturille puskurin kans... laitan katastukseen vakio puskurin paikalleen laillinen maavara löytyy, mut saisivat tehdä laitteet ja tiet lakiin soveltuvaksi...

Comment

• makkis
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 5151
                  • Kouvola, Savisto

Itellä oli riegerin gts puskurin vilkut laitettu siten et ilmeisesti nuo golffin vilkunlasit oli ruuvattu/liimattu tuohon puskuriin ja koska e30 oli peltipuskuri-mallia niin peltipuskuri oli jätetty sinne alle "tueksi" johon oli vain ruuvattu e30 alkuperäiset vilkkujen umpiot kiinni ja hyvin pelas.

Ja kyllä veikkaisin että se korkeus ei siitä muuttuisi ainakaan kummosesti (joku viisaampi vois viel varmistaa) ja kannattaa kysyä siinä iskarien osto vaiheessa että on tarkotettu 60mm madallukselle, ettei tule uudestaan samaa ongelmaa.
                  Enkä tiiä mikä juttu siinä on kun itse tilasin fk:n 60/40 hi tec-alustasarjan eli jossa tuli iskarit/jouset niin takaiskarit oli kaasut ja etuiskarit oli neste?
                  Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                  Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                  Virallinen Xhp jälleenmyyjä

Comment

• kondis
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2005
                    • 100
                    • Vaasa

Originally posted by makkis
                    Itellä oli riegerin gts puskurin vilkut laitettu siten et ilmeisesti nuo golffin vilkunlasit oli ruuvattu/liimattu tuohon puskuriin ja koska e30 oli peltipuskuri-mallia niin peltipuskuri oli jätetty sinne alle "tueksi" johon oli vain ruuvattu e30 alkuperäiset vilkkujen umpiot kiinni ja hyvin pelas.

Ja kyllä veikkaisin että se korkeus ei siitä muuttuisi ainakaan kummosesti (joku viisaampi vois viel varmistaa) ja kannattaa kysyä siinä iskarien osto vaiheessa että on tarkotettu 60mm madallukselle, ettei tule uudestaan samaa ongelmaa.
                    Enkä tiiä mikä juttu siinä on kun itse tilasin fk:n 60/40 hi tec-alustasarjan eli jossa tuli iskarit/jouset niin takaiskarit oli kaasut ja etuiskarit oli neste?
                    itse laitoin kans puskurin juurikin tuolla tavalla kiinni

mikäs muuten toi laillinen maavara sitten on? mulla on just tasan röökiaskin verran, enkä kans pääse ensinmäisellekkään nosturille puhumattakaan jarrudynamosta
                    ja kerran viikos saanu tehä uudestaan pohjat puskuriin ku "vähä" kolahdellu

mutta leima jo kuukauden pitkällä, niin pitänee vielä hetki odottaa että saa 17" alle niin josko niillä nousisi sen verran että maavaraa pikkuisen rupeisi löytymään.

olisko sulla makkis kuvaa tosta 60/40 madalluksesta, saisi vähä verrata... kun jouset kummiski on samat niissä kun mulla...

edit: kävin paikallisessa varaosaliikkeessä noita bilstenejä kyselemäs, ja lupasivat hommata mittoja maanantaille niihin.
                    E30 325i Cabrio '92
                    CBR 600f '90 Faitteri
                    Sierra '86 iS

Comment

• GOOFY
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2005
                      • 4139
                      • .

Originally posted by kondis

mikäs muuten toi laillinen maavara sitten on? mulla on just tasan röökiaskin verran, enkä kans pääse ensinmäisellekkään nosturille puhumattakaan jarrudynamosta

mutta leima jo kuukauden pitkällä, niin pitänee vielä hetki odottaa että saa 17" alle niin josko niillä nousisi sen verran että maavaraa pikkuisen rupeisi löytymään.
                      eiköstä se minimi maavara ole 8cm... mulla on -35 laskettu alusta 16" 45:lla kumeilla ja jää n.9-10 senttiä etu puskurin alle... tein itelle alumiinista semmosen koko keulan "slitterin"... jos se vähän suojais puskuria...

Comment

• kondis
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2005
                        • 100
                        • Vaasa

oon kans vahvistellu sitä jonku verran, ja paremmin se on kasas pysyny ku odotin, eli kyllä sitä aika hyvin saa töniä hankeen ennenku halkeilee, mutta eipä ainakaan ens talveksi tarvi ajoon ottaa

taitaa mennä helpoiten että laitan orkkis jouset takas ja käyn niillä lhakemassa leiman. noille vilkuille kyllä pitää jotain keksiä, pitäs koittaa vähä avata sitä vilkku kohtaa ja kattoa jos sinne taakse saa sen orkkis vilkun niinku makkiksella ja puskimeen vaan joku lasi sitten.
                        E30 325i Cabrio '92
                        CBR 600f '90 Faitteri
                        Sierra '86 iS

Comment

• enska-
                          Bimmer Fanatic
                          • Feb 2006
                          • 205

Muistelin tuossa että oon jostain lukenut että 40mm madalluksella menee vielä vakioiskarit.! Ei oo ihan 100 % muisti noista mm:stä!
                          Last edited by enska-; 26-02-2006, 00:01.

Comment

• henri
                            BTCF Member
                            • Aug 2002
                            • 5752
                            • Kiuruvesi/Iisalmi

Originally posted by kondis

olisko sulla makkis kuvaa tosta 60/40 madalluksesta, saisi vähä verrata... kun jouset kummiski on samat niissä kun mulla...

edit: kävin paikallisessa varaosaliikkeessä noita bilstenejä kyselemäs, ja lupasivat hommata mittoja maanantaille niihin.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=^tihe^&image_id=20528475

tossa olis kuvia tosta mun entisestä ja siinä on 60/40mm madallus
                            Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
                            Ex. E30 320i 2d GTS -88

E46 330Cd (projekti V.2)

----------------------------

Comment

• kondis
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2005
                              • 100
                              • Vaasa

Originally posted by henri

http://irc-galleria.net/view.php?nick=^tihe^&image_id=20528475

tossa olis kuvia tosta mun entisestä ja siinä on 60/40mm madallus
                              no just

nimenomaan painotin tilatessani noita että en halua hirveetä maantiekiitäjää, eli sellaisen että vähän tipahtaa, mutta näköjään tolla setillä tipahtaa sit jo aika hyvin, eli nyt rupean ymmärtämään tuon mun iskariongelman

joka tapauksessa, minulla ei perse ole noin alhaalla, paitsi sillon ku kuljettelin yhtä sierran konetta muutaman viikon takaluukussa niin oli symmetrisesti etu ja takapää. maanantaina käyn siis tilaamassa ne iskarit ja katotaan kuinka käy.

milläs iskareilla henrillä bemu makaa tuossa?

edit: on muuten komea peli tuo henrin e30, väri valinta osunut kyllä juuri oikeaan !!
                              E30 325i Cabrio '92
                              CBR 600f '90 Faitteri
                              Sierra '86 iS

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍