Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30--> 528i moottori

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rajala_BMW
    Bimmer Rookie
    • Jan 2004
    • 44
    • Iitti

    E30--> 528i moottori

    Elikkä olisin laittamassa 318i:hin 528i:n moottoria. Mitä muutoksia pitäis tehä et sais leimaan muutakun vaihtaa taakse levy jarrut? Ja minkä laisia muutoksia koneeseen pitää tehdä et saa mahtumaan.Öljy pohja kulma pitää vaihtaa, mut mistä moottorista käy tohon?Käykö ton 325:sen öljypohja tohon.On aika tiedotonta menoa.Moottori on -vm.83.Ja moottorin kiinnikkeet tietenkin pitää vaihtaa vähän erikohtaa muuta en tiedä.
  • eeki
    BTCF Member
    • Jul 2003
    • 1966
    • HKI

    #2
    325:n öljypohja ei ainakaan sovi, 528:ssa on m30 ja 325:ssä m20, eli eri moottorisarjaa.
    Ducati 998 -02 //

    Comment

    • Zetz
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2005
      • 3232
      • Joensuu

      #3
      Originally posted by eeki
      325:n öljypohja ei ainakaan sovi, 528:ssa on m30 ja 325:ssä m20, eli eri moottorisarjaa.
      niin, ellei satu olemaan 2500 bemun 2.5, sehän on m30 lohkoon väsätty =) mutta niitä nyt taitaa harvemmassa olla.. tee ite se öljypohja.. kai sulla ny hitsi käsis pysyy =D
      puh/txt/whatsapp: 0452673541
      näillä mennään talvella:
      e39 523ia arctic silver
      e87 116i Japanrot
      ja näillä kesällä:
      e30 328i *Rot m50b28

      Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
      ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

      Comment

      • Rajala_BMW
        Bimmer Rookie
        • Jan 2004
        • 44
        • Iitti

        #4
        Originally posted by _zz_
        niin, ellei satu olemaan 2500 bemun 2.5, sehän on m30 lohkoon väsätty =) mutta niitä nyt taitaa harvemmassa olla.. tee ite se öljypohja.. kai sulla ny hitsi käsis pysyy =D
        Pysyy pysyy mut sil ei ole takuita et pitääkö se öljyy

        Comment

        • Tzeimi
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2004
          • 2069
          • Banshee - Jyväskylä

          #5
          Höh... tee pannulle teline, jäteöljyä täyteen ja sitten sähköliimaa saumoihin, jotka tihkuu öljyä. Porisee mukavasti ja tuoksu tuo kesän mieleen Älä polta isoa reikää... Kaikki on ruvennuut pitämään öljyä.
          Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
          & 02 tulpo saniteetti dyno




          Älä väkisin, ota isompi vasara.
          If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

          Comment

          • mr.b
            Bimmer Rookie
            • Nov 2004
            • 169
            • pietarsaari

            #6
            mitenkäs olisi E34 530/535/M5 tai E32 730/735 öljypohja. en tiedä varmaan mutta voisi käydä.
            Last edited by mr.b; 25-02-2006, 18:17.
            BMW 320iA Touring -95
            Porsche 944 -86
            Buell xb9r -03
            Marin san rafael ~89
            Jalat -70

            Comment

            • Rajala_BMW
              Bimmer Rookie
              • Jan 2004
              • 44
              • Iitti

              #7
              Originally posted by mr.b
              mitenkäs olisi E34 535 öljypohja. en tiedä varmaan mutta voisi käydä.
              No perkule toi täytyy tarkistaa.Mut sit vielä et mitä tarvii tehä et saa leimaan?

              Comment

              • Zetz
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2005
                • 3232
                • Joensuu

                #8
                Originally posted by Rajala_BMW
                No perkule toi täytyy tarkistaa.Mut sit vielä et mitä tarvii tehä et saa leimaan?
                jarrut ainakin vaihtaa,, ei kai siin muuta isompaa ole, mut prosentti pommihan siitä tulee =D
                puh/txt/whatsapp: 0452673541
                näillä mennään talvella:
                e39 523ia arctic silver
                e87 116i Japanrot
                ja näillä kesällä:
                e30 328i *Rot m50b28

                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                ex: e39 540ia, 2x e39 523i, e34 535i m-tech, e34 518i, e36x2 e34 525i m50. e28 "523i" e21x4 e12x2

                Comment

                • mr.b
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2004
                  • 169
                  • pietarsaari

                  #9
                  Originally posted by Rajala_BMW
                  No perkule toi täytyy tarkistaa.Mut sit vielä et mitä tarvii tehä et saa leimaan?
                  huom että lisäsin muutama, kaikissa sama ETK.n mukaan.
                  BMW 320iA Touring -95
                  Porsche 944 -86
                  Buell xb9r -03
                  Marin san rafael ~89
                  Jalat -70

                  Comment

                  • Cee.Koo
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 354
                    • Twilight zone

                    #10
                    Originally posted by Rajala_BMW
                    No perkule toi täytyy tarkistaa.Mut sit vielä et mitä tarvii tehä et saa leimaan?
                    Jos leiman haluat niin tarvitset seuraavaa 325:sen osaa:

                    -jarrut eteen ja taakse
                    -vakaajat eteen ja taakse
                    -isot tolpat eteen
                    -perämurikka
                    -vetarit

                    etujouset mysteeri, koska m30 on raskaampi kuin m20.
                    Vaihteiston kannake? Kardaani? Koneenkorvat? Tuskin löytyy bolt on palikkaa
                    Lisätköön joku jos unohtu jotain
                    Last edited by Cee.Koo; 25-02-2006, 18:32.
                    With jap crap, life sucks and then you die

                    Comment

                    • LeWe
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 168

                      #11
                      E34 öljypohja toimii, kunhan hommaa myös samanmallin öljypumpun. Tulee sihdin kans muuten ongelma. Valmiita korvakkeita ei taida olla ku Alpinan, mut niitään ei kasva puissa. Mut ei ole ongelma tehdä itse ku kone oikeassa kohdassa konehuoneessa. E30:een sopii muuten suoraan yläkiinnikkeistään E28 528/535 syylarit ja mahtuu just aisojen väliin.

                      Comment

                      • Jonsku
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 4647
                        • Tuusula

                        #12
                        -Alusta vastaamaan 320iS:ää (325:seen erot 14mm takakallistuksenvakaaja ja uudempien 325:sten jarrupääsylinteri (22mm)).
                        -E34 öljypohja ja -pumppu
                        -Kannakkeet www.e30.de tilaamalla (karvan vajaa 200e), ebaysta tai tekee itse.
                        -Syyläriksi E28:ssa M30-koneiden kanssa käytetty, bolt-on E30:iin.
                        -Kardaaniksi E28 ja E30 yhdistelmä, ei tartte pätkiä (jos kone ei tule ihan tulipeltiin kiinni, silloin joutuu vähän lyhentämään).

                        Kannattaa tutustua www.r3vlimited.com / www.e30.de (335) / www.e30zone.co.uk - ovat pullollaan e30 m30 topicceja
                        ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                        ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                        ex. Alpina D10 Touring #33/94
                        ... and many more

                        Comment

                        • Maza
                          BTCF Member
                          • Jul 2002
                          • 4321
                          • Kannus/Kokkola

                          #13
                          Originally posted by Jonsku
                          -Alusta vastaamaan 320iS:ää (325:seen erot 14mm takakallistuksenvakaaja ja uudempien 325:sten jarrupääsylinteri (22mm)).
                          -E34 öljypohja ja -pumppu
                          -Kannakkeet www.e30.de tilaamalla (karvan vajaa 200e), ebaysta tai tekee itse.
                          -Syyläriksi E28:ssa M30-koneiden kanssa käytetty, bolt-on E30:iin.
                          -Kardaaniksi E28 ja E30 yhdistelmä, ei tartte pätkiä (jos kone ei tule ihan tulipeltiin kiinni, silloin joutuu vähän lyhentämään).

                          Kannattaa tutustua www.r3vlimited.com / www.e30.de (335) / www.e30zone.co.uk - ovat pullollaan e30 m30 topicceja
                          Siinäpä ne tärkeimmät tuli. Olisiko muuten tällä foorumilla porukalla tarvetta noihin e30 + m30 kannakkeisiin ? Voisin tehdä tässä lähiaikoina (~1kk) muutaman sarjan sellaisia, jotka sopivat vanhempaan m30 lohkoon (alle '88). Hinta hieman alle tuon mitä www.e30.de:ssä maksaa.

                          Loistavat linkit muuten Jonsku. Pari täysin uutta mulle.

                          Comment

                          • Rajala_BMW
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2004
                            • 44
                            • Iitti

                            #14
                            Originally posted by Jonsku
                            -Alusta vastaamaan 320iS:ää (325:seen erot 14mm takakallistuksenvakaaja ja uudempien 325:sten jarrupääsylinteri (22mm)).
                            -E34 öljypohja ja -pumppu
                            -Kannakkeet www.e30.de tilaamalla (karvan vajaa 200e), ebaysta tai tekee itse.
                            -Syyläriksi E28:ssa M30-koneiden kanssa käytetty, bolt-on E30:iin.
                            -Kardaaniksi E28 ja E30 yhdistelmä, ei tartte pätkiä (jos kone ei tule ihan tulipeltiin kiinni, silloin joutuu vähän lyhentämään).

                            Kannattaa tutustua www.r3vlimited.com / www.e30.de (335) / www.e30zone.co.uk - ovat pullollaan e30 m30 topicceja
                            Nyt selvisi paljon kaiken näköstä.kiitos myös hyvistä linkeistä.

                            Comment

                            • Rajala_BMW
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2004
                              • 44
                              • Iitti

                              #15
                              Eli kaikki alustan osat riittää 325:sesta paitsi takakallistuksenvakaaja tarvii 320is:sästä(M3 tai 325ix) ymmärsinkö oikein???

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎