Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 iso ajotietokone ongelmia..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jusaus
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1122
    • Kajaani

    E30 iso ajotietokone ongelmia..

    Eli on käytetty näyttöyksikkö, uusia ovat johtosarja, lämpötila-anturi ja boxi.

    Autossa oli ennen pelkkä analoginen kello. Tietokoneessa toimii vain aika/päivämäärä ja ulkolämpötila. Eli jostain syystä ei saa tietoa nopeudesta tai kulutuksesta, keskinopeus on 0km/h ja kulutuksen paikalla on ---- L/100km..

    eli mistä tulee tieto nopeudesta ja kulutuksesta ajotietokoneelle? Mittaristo vai motronic..? Ja onko kellään tarjota kytkistä ajotietokoneelle?
    Nyk: GSX1300R -00
    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
    ---------------------------------------------
    -Official member of BTCF-Sauna Team-
    ---------------------------------------------
  • Esko
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 11721
    • Kouvola

    #2
    Kaikki info tulee suoraan mittaristolta...

    Comment

    • Jusaus
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2004
      • 1122
      • Kajaani

      #3
      Originally posted by Esko
      Kaikki info tulee suoraan mittaristolta...
      Eli mittaristo tai näyttöyksikkö on rikki.. Vai tarvitseeko se välttämättä sen boksin? Kun nyt on vanhan mallin johtosarja ja uuden mallin boksi, eikä ne käy yksiin liittimiltään..
      Nyk: GSX1300R -00
      Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
      ---------------------------------------------
      -Official member of BTCF-Sauna Team-
      ---------------------------------------------

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17855
        • PKS

        #4
        Originally posted by Jusaus
        Eli mittaristo tai näyttöyksikkö on rikki.. Vai tarvitseeko se välttämättä sen boksin? Kun nyt on vanhan mallin johtosarja ja uuden mallin boksi, eikä ne käy yksiin liittimiltään..
        Kaikki laskenta tapahtuu siellä mustassa laatikossa, itse näyttöyksikkö sellaisenaan on "dummy". Tästähän tässä on kysymys, ei se ilman sitä mitään kykene näyttämään. Mittariston liitos on ainakin jollain tavalla toimiva, koska saat laitteelle virrat.

        Oikeat osat kehiin niin onnistuu paljon paremmin
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

        E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • Jusaus
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2004
          • 1122
          • Kajaani

          #5
          Jep, pitää yrittää palauttaa boksi tai johtosarja, ovat niin hinnoissaan.. (boksi 140e ja johtosarja 70e..)

          Miten se boksi laskee, kun eikös se ole pelkkä rele? Ainakaan sen sisällä ei juurikaan tavaraa ole..
          Nyk: GSX1300R -00
          Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
          ---------------------------------------------
          -Official member of BTCF-Sauna Team-
          ---------------------------------------------

          Comment

          • Rocla
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2002
            • 7692
            • Kajaani

            #6
            Originally posted by Jusaus
            Jep, pitää yrittää palauttaa boksi tai johtosarja, ovat niin hinnoissaan.. (boksi 140e ja johtosarja 70e..)

            Miten se boksi laskee, kun eikös se ole pelkkä rele? Ainakaan sen sisällä ei juurikaan tavaraa ole..
            En itsekkään usko että tuossa boksissa mitään laskentaa taphatuu, kytkitksen perusteella sisällä on vain kaksi relettä, toinen katkaisee boksille menevän virran kun koodi on pällä ja toinen on häyyttimen yhteydessä olevalla sireenille.

            Voisikko olla mahdollista että jos tuota "koodin relettä" ei ole kytketty tietokone epäilee että sähköjä on ropellettu eikä anna koneen toimia? toisaalta miksi se niin tekisi?

            Uskoisin että laskenta tapahtuu tuossa näyttöyksikössä, boksiin menee vain 8 johtoa ja näyttö yksikköö kuitenkin tyyliin yli 20 kpl.

            Elikkäs nyt kysymys asentaneille: montako johto nippua boksille meni ja minkälaiset liittimet niissä on? ja mihin menevät ne boksilta tulevet vihreät johdot(=koodi lukitus)? Tällä kysymyksellä on tarkoitus kartoittaa uuden ja vanhan boksin eroja, koska selkeää kuvausta molemmista en ole netistä löytänyt.
            Olli.

            Comment

            • Dualfun
              Moderator
              • Jan 2003
              • 17855
              • PKS

              #7
              Originally posted by Rocla
              En itsekkään usko että tuossa boksissa mitään laskentaa taphatuu, kytkitksen perusteella sisällä on vain kaksi relettä, toinen katkaisee boksille menevän virran kun koodi on pällä ja toinen on häyyttimen yhteydessä olevalla sireenille.


              Taidat Olli olla oikeassa. Jotenkin pitänyt tuota boksia itsestään selvyytenä, vaikka todellisuudessa on lisävaruste ajoneston + sireenin tavaraa. Otetaan sanat takaisin, olen tuijottanut liikaa omaa settiä.

              Kuitenkin, saattaa olla että jos johtosarja on tälläisestä niin kyseinen boksi on pakko olla kytkettynä jotta laitteisto toimisi.
              E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
              E28 ///M535i '87 zinnoberrot
              E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

              E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
              E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

              E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
              G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
              Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
              Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
              Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

              Comment

              • Rocla
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2002
                • 7692
                • Kajaani

                #8
                Originally posted by Dualfun




                Kuitenkin, saattaa olla että jos johtosarja on tälläisestä niin kyseinen boksi on pakko olla kytkettynä jotta laitteisto toimisi.
                Sitäpä itsekkin arvuuttelen... teki mieli jopa kokeilla että jos sen boksin tilalle kytkisi irrottavan releen ja katsoisi mitä tapahtuu, yksi varmaan riitäisi? Eli tunnistaako tietokone relee virran kulutuksen?

                Kokeilkaapa piruuttaan joku jolla on toimivana ko. systeemi, eli boksilta johdot irti, vihreä ja vihreä/musta yhteen ja koeajolle, toimiiko?
                Last edited by Rocla; 28-02-2006, 14:43.
                Olli.

                Comment

                • Dualfun
                  Moderator
                  • Jan 2003
                  • 17855
                  • PKS

                  #9
                  Jatketaan juttua vielä hetki..

                  Näyttöyksikölle menevästä kaapelista haarautuu aivan loppupäässä liitin. Tuleeko tämä Motronicin vieressä olevaan vapaaseen liittimeen ja toteuttaa ajoneston toiminnan? Tuo on ainoa kaapeli mille en tajunnut asennusvaiheessa vuosi sitten vielä paikkaa.

                  Nim. Cobran polttoaine + sytytysajoneston lisäksi orkkis toimintaan Orkkissireeni kyllä huutaa, mutta autop lähtee käyntiin tällä hetkellä.
                  E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                  E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                  E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                  E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                  E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                  E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                  G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                  Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                  Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                  Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                  Comment

                  • Jusaus
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1122
                    • Kajaani

                    #10
                    Dualilla ei taida olla Touring vielä liikenteessä, että kokeilisit ottaa boksin irti..?
                    Nyk: GSX1300R -00
                    Ex:E61 525ia -06, E39 528i -00 M-Sport, E34 540ia -92, E30 Cabrio M50B25, E34 535i, E30 325i Cabrio, E34 520i 24V-
                    ---------------------------------------------
                    -Official member of BTCF-Sauna Team-
                    ---------------------------------------------

                    Comment

                    • jorkki
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2005
                      • 41
                      • Keskisuomi

                      #11
                      Itellä ainakin lähti toimimaan kun vaan pisti liittimen kiinni mittariston taakse + lämpötila-anturin. Jotenkin en usko tuo releboksin vaikuttavan

                      Olikos näitä tehty VDO:n ja motometerin mittaristoilla...

                      Comment

                      • Rocla
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2002
                        • 7692
                        • Kajaani

                        #12
                        Originally posted by Dualfun
                        Jatketaan juttua vielä hetki..

                        Näyttöyksikölle menevästä kaapelista haarautuu aivan loppupäässä liitin. Tuleeko tämä Motronicin vieressä olevaan vapaaseen liittimeen ja toteuttaa ajoneston toiminnan? Tuo on ainoa kaapeli mille en tajunnut asennusvaiheessa vuosi sitten vielä paikkaa.

                        Nim. Cobran polttoaine + sytytysajoneston lisäksi orkkis toimintaan Orkkissireeni kyllä huutaa, mutta autop lähtee käyntiin tällä hetkellä.
                        Ainakin pre -88(vai -87) johtosarjassa ei ole noin.

                        Virtalukolta boksille menevä vihreä johto on se jonka VÄLIIN laitetaan ajotietokoneen johtosarja käynnistyksen estolle.
                        Olli.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎