Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 muutos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tkiprianoff
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 8
    • Tampere

    e30 muutos

    onko tietoa et mitä kaikkea tarvii vaihtaa katsastukseen jos muuttaa 320->325.
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    #2
    Katoppa erot netti-ETK:sta (eli alusta ja voimansiirto vastaamaan 325:ttä)
    Linkki: http://www.realoem.com/bmw/select.do...ies=E30&arch=0
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • tepi_
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 2185
      • TKu

      #3
      Mitä nyt viimeks noita tsiigailin omaa 316:sta silmällä pitäen ni,takatukivarret levylliset(apurunko sama),eteen isot 51mm tolpat,(320 samat jarrut edessä ku 325:sessa),jouset,taakse 325 vakaaja,eteen myös..

      Ja tietty korjata saa ja pitääkin...

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #4
        Originally posted by tepi_
        Mitä nyt viimeks noita tsiigailin omaa 316:sta silmällä pitäen ni,takatukivarret levylliset(apurunko sama),eteen isot 51mm tolpat,(320 samat jarrut edessä ku 325:sessa),jouset,taakse 325 vakaaja,eteen myös..

        Ja tietty korjata saa ja pitääkin...
        apurunko on samat kaikissa. eteen kyllä pitää laittaa isommat tolpat jossa paksummat jouset johtuen 6koneen painosta.
        eli levylliset tukivarret taakse tarviit ellet omaa sen verra uutta 320i missä on jo ku tos ilmotuksessa ei mainita mitn.
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • turboix
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2006
          • 581
          • p-laidun

          #5
          Oma mielipide on tekniikan vaihtoon et onko enää paljon järkee,eipä noi 325 enää ny niin kalliita oo että kannattas ruveta tekniikkaa vaihtaan.
          BMW E46 330dA touring -00
          BMW e30 325tbo -86
          BMW e30 323ia cabriolet -83
          BMW e30 318i touring -89

          Comment

          • jani1632
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2002
            • 2243
            • Etelä-pohjanmaa

            #6
            Originally posted by turboix
            Oma mielipide on tekniikan vaihtoon et onko enää paljon järkee,eipä noi 325 enää ny niin kalliita oo että kannattas ruveta tekniikkaa vaihtaan.

            Täytyy taas paasata samasta asiasta.....tässäkään topicissa kysyjä ei kysynyt projektin kannattavuutta...vaan ihan jotain muuta...
            Ennemmin tekee hyvän itse kun ostaa nettiautosta 1000e-2000e pommin jotka lähes poikkeuksetta on huonokuntoisia tai huonosti tehtyjä...
            Tallin täytteet:
            E70 3.0d -09
            E34 540ia -94
            E39 520d -00
            E39 528i M-sport -00
            E60 520i -04
            E30 -86
            E61 520da -09

            Comment

            • tkiprianoff
              Bimmer Rookie
              • Aug 2005
              • 8
              • Tampere

              #7
              Originally posted by Bmw_e30
              apurunko on samat kaikissa. eteen kyllä pitää laittaa isommat tolpat jossa paksummat jouset johtuen 6koneen painosta.
              eli levylliset tukivarret taakse tarviit ellet omaa sen verra uutta 320i missä on jo ku tos ilmotuksessa ei mainita mitn.

              kyseessä on -89 320i

              Comment

              • mr.b
                Bimmer Rookie
                • Nov 2004
                • 169
                • pietarsaari

                #8
                Originally posted by turboix
                Oma mielipide on tekniikan vaihtoon et onko enää paljon järkee,eipä noi 325 enää ny niin kalliita oo että kannattas ruveta tekniikkaa vaihtaan.
                samaa mieltä. miksi tehdä kopio siitä mitä tehdas on jo tehnyt! jos sitten vaikka laittaa esim 24V koneen niin jo ymmärrän, mutta 320 -> 325 kaikkineen osineen tulee maksamaan enemmän kun valmis, oikea 325. jos tekee kunnolla siis...

                ei millään pahalla mutta kuitenkin..
                BMW 320iA Touring -95
                Porsche 944 -86
                Buell xb9r -03
                Marin san rafael ~89
                Jalat -70

                Comment

                • turboix
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2006
                  • 581
                  • p-laidun

                  #9
                  Originally posted by jani1632
                  Täytyy taas paasata samasta asiasta.....tässäkään topicissa kysyjä ei kysynyt projektin kannattavuutta...vaan ihan jotain muuta...
                  Ennemmin tekee hyvän itse kun ostaa nettiautosta 1000e-2000e pommin jotka lähes poikkeuksetta on huonokuntoisia tai huonosti tehtyjä...
                  No ei kysytty ei mut ilmasin vaan oman mielipiteeni. onhan se niin että kun itte tekee ni tietää ainakin mitä tekee ja millanen tulee.
                  BMW E46 330dA touring -00
                  BMW e30 325tbo -86
                  BMW e30 323ia cabriolet -83
                  BMW e30 318i touring -89

                  Comment

                  • Jonsku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 4645
                    • Tuusula

                    #10
                    Mutta jos kerran itse tekee niin eikö kannattaisi ostaa se 325, purkaa atomeiksi ja kasata ehjillä & hyvillä osilla. Ei tartteis alkaa leikkii prosenttien kanssa...
                    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

                    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
                    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                    ex. Alpina D10 Touring #33/94
                    ... and many more

                    Comment

                    • 316tic
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2005
                      • 244
                      • Nokia

                      #11
                      Hmmmmm....

                      25% suuremman koneen saa laittaa ilman muutoksia jarruihin , jousiin jne...
                      320:ssä se tarkoittaa että 2.5:sen padan voi laittaa ja se on siin sano mertaranta. tai mitä järkeä on siitä kertoa kun ei se kone ero juurikaan 320 koneesta........
                      BaijerilainenMutteriWiritys

                      Comment

                      • jani1632
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2002
                        • 2243
                        • Etelä-pohjanmaa

                        #12
                        Originally posted by 316tic
                        25% suuremman koneen saa laittaa ilman muutoksia jarruihin , jousiin jne...
                        320:ssä se tarkoittaa että 2.5:sen padan voi laittaa ja se on siin sano mertaranta. tai mitä järkeä on siitä kertoa kun ei se kone ero juurikaan 320 koneesta........
                        Tässä tapauksessa tämä ei päde millään lailla,kun kyseessä ei ole mallisarjantehokkain, vaan 320.
                        Tallin täytteet:
                        E70 3.0d -09
                        E34 540ia -94
                        E39 520d -00
                        E39 528i M-sport -00
                        E60 520i -04
                        E30 -86
                        E61 520da -09

                        Comment

                        • HellFire
                          Bimmer Fanatic
                          • Apr 2003
                          • 280
                          • Turku

                          #13
                          Originally posted by jani1632
                          Tässä tapauksessa tämä ei päde millään lailla,kun kyseessä ei ole mallisarjantehokkain, vaan 320.
                          Ei päde ei, ja vaikka tätä pykälää saisikin tulkita niin kuin moni haluasi eli mihin tahansa autoon, ei 325 kone tehoiltaan siltikään mahtuisi 320 + 20% rajoihin.
                          I wanted a faster horse.

                          Comment

                          • tkiprianoff
                            Bimmer Rookie
                            • Aug 2005
                            • 8
                            • Tampere

                            #14
                            Originally posted by tkiprianoff
                            onko tietoa et mitä kaikkea tarvii vaihtaa katsastukseen jos muuttaa 320->325.
                            kyseessä on -89 320i bemari missä on rumpu jarrut takana ja on kutos kone... elikkä mitä kaikkia osia tarvii vaihtaa..? vastakkaa viksut tyhmälle.. mutta mitään mielipiteitä ei tarvita.......!!!!!!

                            Comment

                            • GOOFY
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 4139
                              • .

                              #15
                              Originally posted by tkiprianoff
                              kyseessä on -89 320i bemari missä on rumpu jarrut takana ja on kutos kone... elikkä mitä kaikkia osia tarvii vaihtaa..? vastakkaa viksut tyhmälle.. mutta mitään mielipiteitä ei tarvita.......!!!!!!
                              yksinkertaisesti laitat kaikki osat vastaamaan 325:a ja sillä hyvä

                              mut siis aivan pakko kysyä että MIKSI???
                              E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎