Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 320 vm 86 sähköhäikkää..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • remotec
    Newbiemmer
    • Apr 2004
    • 27
    • Paltamo

    e30 320 vm 86 sähköhäikkää..

    Elikkä tuli tuommonen bemu ostettua, sähköissä on vaan jotain häiriötä.Eli kierroslukumittari ei toimi,eikä myöskään kulutusmittari, ja kattovalot ei pala missään asennossa. Edellinen omistaja epäili että olis oikosulussa jostain nuo kierros/kulutusmittarin piuhat.
    Onko kellään ollut tälläistä sähköhäiriöyhdistelmää vastaavanlaisessa autossa? Pitää nyt huomenna katella niitä johtoja ja niiden liitoksia jos sais toimimaan ne.

    Kaikki vinkit on tervetulleita joilla mittarit ja kattovalot sais pelittämään.
  • Moonshine
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1018
    • Järvenpää

    #2
    Rundi-/kulutusmittarin osilta veikkaan mittariston akkuja. Eli ne vaihtoon nyt ihan ensin.

    Edit: Kattovaloista sen verran, että olethan katsonut sulakkeet ja polttimot?
    Last edited by Moonshine; 18-03-2006, 21:16.
    "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

    Comment

    • pmtk
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2005
      • 1560
      • Iisalmi

      #3
      Mittariston akut voi olla syynä. Kannattaa lukea tämä threadi -> http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=mittaristo
      E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

      Comment

      • remotec
        Newbiemmer
        • Apr 2004
        • 27
        • Paltamo

        #4
        Originally posted by Bimmer325i
        Mittariston akut voi olla syynä. Kannattaa lukea tämä threadi -> http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=mittaristo
        Tuolla sanotaan että mittariston akkujen vaihto ei vaikuta kuin huoltovaloihin. Että ei taia siinä olla syy tähän onkelmaan

        Niin ja sitten kellokaan ei toimi kun auton käynnistää. Muuten toimii kyllä
        Mikä lie sillä sitten hätänä..??
        Last edited by remotec; 18-03-2006, 21:57.

        Comment

        • pmtk
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2005
          • 1560
          • Iisalmi

          #5
          Originally posted by remotec
          Tuolla sanotaan että mittariston akkujen vaihto ei vaikuta kuin huoltovaloihin. Että ei taia siinä olla syy tähän onkelmaan

          Niin ja sitten kellokaan ei toimi kun auton käynnistää. Muuten toimii kyllä
          Mikä lie sillä sitten hätänä..??
          Mulla akkujen vaihto autto siten, että huoltovalot sammu kun ne ennen palo aina. Lisäksi, lämpömittari alko pelaamaan. Tuntuu, että vähän mysteeri toi mittaristo ja tuosta alottasin.
          E83 X3 3.0dA ja E60 530iA

          Comment

          • remotec
            Newbiemmer
            • Apr 2004
            • 27
            • Paltamo

            #6
            Noniin avasin mittariston ja löysin akut sieltä. Paitsi että ne on ehkä 3 kertaa pienempiä kuin aa kokoiset akut. Luin tuolta jostakin että niitten pitäisi olla aa kokoiset?

            Tuossa on vielä kuva akuista
            Attached Files
            Last edited by remotec; 25-03-2006, 11:43.

            Comment

            • Eepo
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2003
              • 5388
              • Tampere

              #7
              Originally posted by remotec
              Elikkä tuli tuommonen bemu ostettua, sähköissä on vaan jotain häiriötä.Eli kierroslukumittari ei toimi,eikä myöskään kulutusmittari, ja kattovalot ei pala missään asennossa. Edellinen omistaja epäili että olis oikosulussa jostain nuo kierros/kulutusmittarin piuhat.
              Onko kellään ollut tälläistä sähköhäiriöyhdistelmää vastaavanlaisessa autossa? Pitää nyt huomenna katella niitä johtoja ja niiden liitoksia jos sais toimimaan ne.

              Kaikki vinkit on tervetulleita joilla mittarit ja kattovalot sais pelittämään.
              Lainataas tätä topikkia, itsellä on AIVAN SAMAT ongelmat.... auto on E30 vm87 320 motronic...
              Että jos jollain jotain todella hyvä vinkkiä antaa...melkein kaikki viat on tullut tsekattua...
              mitkä ne pinnit siel mittariston takana on mistä kierroslukumittari saa tietonsa...

              ps: kaikki mittaristo ongelma threadit on luettu läpi ja laulettu kuorossa hoosiannaa....eikä auta
              Last edited by Eepo; 25-03-2006, 11:53.
              -Harley Davidson Sportster - 89-
              -Harley Davidson softail -89-
              -Suzuki PV50 -86-

              Comment

              • janik
                Bimmer Rookie
                • Jan 2006
                • 28
                • Kotka

                #8
                Minulla oli syksyllä 325 jossa samat oireet ja tovin asiaa tutkiskellessa totesin sulakkeen palaneen en tiedä ootteko katsonut mutta suosittelen ehdin muuten jo repiä mittarin pöydälle.......
                E39 523 TOURING Monark 1959, Race sierra & Race prelude.

                EX: E30 316 , E36 318i , E30 325i touring E30 318 I M touring ja noin 50 muuta PASKAA....

                Comment

                • remotec
                  Newbiemmer
                  • Apr 2004
                  • 27
                  • Paltamo

                  #9
                  Originally posted by janik
                  Minulla oli syksyllä 325 jossa samat oireet ja tovin asiaa tutkiskellessa totesin sulakkeen palaneen en tiedä ootteko katsonut mutta suosittelen ehdin muuten jo repiä mittarin pöydälle.......
                  No ne on kyllä katottu ja vaihettu kaikki. Ei päässy niin helpolla minun tilanteessa

                  Comment

                  • Eepo
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2003
                    • 5388
                    • Tampere

                    #10
                    Vitun patteri autot prkl

                    Mittaristo vika korjattu=ostin uuden hyvän vanhan käytetyn mittariston
                    Nyt jos joku nero osaisi kertoa että mikä sieltä mittaristosta menee ettei kierroslukumittari toimi...

                    Täytyy viel tänään tsekata sisävalot, et onko palaneet ja mitata tuleeko virta..
                    -Harley Davidson Sportster - 89-
                    -Harley Davidson softail -89-
                    -Suzuki PV50 -86-

                    Comment

                    • Hartikainen
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2005
                      • 223
                      • Warkaus

                      #11
                      En ole noita threadeja (koskien mittaristoja) lueskellut juurikaan, mutta tuli mieleen ne piirilevyn juotokset ja komponenttien kunto...

                      Ajan kuluessa ja eri lämpötilojen vaikuttaessa menee tykkää joskus juotokset mennä aika huonoon kuntoon, varsinkin telkkareissa. Tulee epämiellyttäviä katkoksia, jotka sitten ilmenee eri tavoilla. Voi olla mutuakin, mut...
                      '95 Bmw 740

                      Comment

                      • Eepo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 5388
                        • Tampere

                        #12
                        Vaikka ongelma on nytten korjattu mittariston vaihdolla niin muilla joilla tätä ongelmaa ei ole korjattu niin
                        uskoisin et vika on siinä piirilevyssä missä on ne patterit...
                        mutta nyt jos joku insinööri osaisi mittailla/arvailla/tietää mikä osa sieltä "kyrvähtää" että kiekkomittari lopettaa toimintansa...
                        Tälläisen nippeli tiedon kun saisi niin ei tarvitsisi aina ostaa uutta mittaria

                        ps: vanhan piiri levyn juotokset yms yms tarkastettu ja patterit mitattu, ja kaikki näyttäs olevan ok...pitää varmaan seuraavaks mittailla noi vastukset tuolta
                        Last edited by Eepo; 31-03-2006, 10:53.
                        -Harley Davidson Sportster - 89-
                        -Harley Davidson softail -89-
                        -Suzuki PV50 -86-

                        Comment

                        • jannel
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2002
                          • 283

                          #13
                          Kannattaa kattoa kuskin jalkatilasta lepuuttajan alta menevä piuhanivaska perään päin! Siellä teippien suojassa sulakerasialta tulevat johdot jakaantuu useammiksi ja ne on liitetty semmosilla aluholkeilla jotka hapettuu helposti kun saavat kosteutta.Itellä oli sieltä piuhat hapannu niin että kiekkamittari saatto joskus heilahtaa,lämpömittari oikkuili,mankan virrat pätki ja sisävalo,hanskalokeron valo ja kello toimi satunnaisesti!Piuha noihin oli pääväriltään vihreä,mutta en muista minkä värinen raita siinä oli.

                          Comment

                          • remotec
                            Newbiemmer
                            • Apr 2004
                            • 27
                            • Paltamo

                            #14
                            Jes!

                            Nyt toimii kello, kierrosluku/kulutus mittarit ja sisävalot.
                            Virittelin tupakinsytyttimeltä kellolle virtapiuhan että sais edes sen kellon toimimaan. No, laitoin sen ja kello rupes pyörimään. Samalla huomasin että sisävalotkin toimii prkl! Sitten laitoin auton käymään siinä toivossa että kierroslukumittarikin saattas toimia. Ja toimihan se.

                            Kannattaa tuota kikkaa kokeilla tuommosiin sähköhäröihin.
                            Ja autohan oli e30 320i -86

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎