Announcement

Collapse
No announcement yet.

käynnistysongelma e30

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tero1
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 404
    • Klaukkala

    käynnistysongelma e30

    Mistä voisi johtua kun joutuu sahaamaan aika kauan käyntiin kun kone on lämmin, kylmänä lähtee semihyvin käyntiin mutta kun kone lämmin mutta seissyt n. 30min niin saa sahata kauan että lähtee.. Bensapumppu lähtee heti käymään kun kääntää virrat päälle. Autossa on uutta osaa muutama tkm sitten vaihdettua:
    Tulpat
    Tulpanjohdot
    Virranjakajankansi
    Pyörijä
    Öljyt
    Öljynsuodatin
    Ilmansuodatin

    Searchia käytin mutta en oikeen löytänyt mitään vastausta ongelmaan..
    Jos jollain tietoa viasta niin jaa se tieto kanssani.
    nyk: e46 330i cäb M
    ex: e30 318i touring brilliantrot
    ex: e30 316i taxi Schwarz
    ex: e46 320d Topazblau Metallic
    ex: e36 325iA taxi alpinweiß
    ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
    ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
    ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot
  • TJK
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2006
    • 260
    • Kotka

    #2
    Originally posted by uber3
    Mistä voisi johtua kun joutuu sahaamaan aika kauan käyntiin kun kone on lämmin, kylmänä lähtee semihyvin käyntiin mutta kun kone lämmin mutta seissyt n. 30min niin saa sahata kauan että lähtee.. Bensapumppu lähtee heti käymään kun kääntää virrat päälle. Autossa on uutta osaa muutama tkm sitten vaihdettua:
    Tulpat
    Tulpanjohdot
    Virranjakajankansi
    Pyörijä
    Öljyt
    Öljynsuodatin
    Ilmansuodatin

    Searchia käytin mutta en oikeen löytänyt mitään vastausta ongelmaan..
    Jos jollain tietoa viasta niin jaa se tieto kanssani.
    Taitaapi suutin/suuttimet vuotaa -> tulpat märät.. Jos ei meinaa millää lähtä ni otappas bensapumpun sulake starttauksen ajaks irti. Ja myös kaasun pohjaa painaminen helpottaa..
    BMW G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • tero1
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 404
      • Klaukkala

      #3
      Unohin vielä kertoa että auto on 316i -90..
      Jotain juttua oon kuullu että ruiskukoneelle ei sais antaa kaasua ku starttaa.. Bensapumpun sulake mahdollisesti ihan sulakerasiassa, tietoa monesko se on? Ja auto siis lähtee aina käyntiin kun sahaa vaan tarpeeksi. Kun käynnistää auton niin haisee bensa usein.. Tosin sekin voi johtua siitä että autossa ei ole takapenkkejä ja tankki on takapenkin alla.. Tietysti voi olla jokin muu syy..
      Last edited by tero1; 02-04-2006, 17:15.
      nyk: e46 330i cäb M
      ex: e30 318i touring brilliantrot
      ex: e30 316i taxi Schwarz
      ex: e46 320d Topazblau Metallic
      ex: e36 325iA taxi alpinweiß
      ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
      ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
      ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #4
        Kokeileppas kattoa että tulpanjohdot on kunnolla kiinni. Mulla oli kerran yhes autos niin että lähti kylmänä hyvin käyntiin,mutta lämpimällä ei. No meinasin kattoa tulpat niin 2 johdoista vaan makas tulpan päällä. Kun laitoin johdot kunnolla niin johan rupes käynnistymään myös lämpimällä,outoa
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • tero1
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 404
          • Klaukkala

          #5
          Originally posted by arska84
          Kokeileppas kattoa että tulpanjohdot on kunnolla kiinni. Mulla oli kerran yhes autos niin että lähti kylmänä hyvin käyntiin,mutta lämpimällä ei. No meinasin kattoa tulpat niin 2 johdoista vaan makas tulpan päällä. Kun laitoin johdot kunnolla niin johan rupes käynnistymään myös lämpimällä,outoa
          Tuo ei ikävä kyllä auttanut Voisiko vika olla bensasuodattimessa? Auttaisiko jos sen vaihtaisi.. Ei varmasti paljon maksa.
          nyk: e46 330i cäb M
          ex: e30 318i touring brilliantrot
          ex: e30 316i taxi Schwarz
          ex: e46 320d Topazblau Metallic
          ex: e36 325iA taxi alpinweiß
          ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
          ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
          ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

          Comment

          • himonussija
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2005
            • 392
            • Finland

            #6
            Tossahan on M40 moottori ja sen imusarjan alla on letkut jotka hapristuu ajan myötä. Katos että ne on kunnossa, niistä usein johtuu bensan haju auton sisällä.

            Comment

            • TJK
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2006
              • 260
              • Kotka

              #8
              Originally posted by uber3
              Unohin vielä kertoa että auto on 316i -90..
              Jotain juttua oon kuullu että ruiskukoneelle ei sais antaa kaasua ku starttaa.. Bensapumpun sulake mahdollisesti ihan sulakerasiassa, tietoa monesko se on? Ja auto siis lähtee aina käyntiin kun sahaa vaan tarpeeksi. Kun käynnistää auton niin haisee bensa usein.. Tosin sekin voi johtua siitä että autossa ei ole takapenkkejä ja tankki on takapenkin alla.. Tietysti voi olla jokin muu syy..
              Älä usko niihi juttuihin vaa se kaasu pojaan jos ei meinaa lähtä..
              Ohje kirjasta varmaan löydät sen bensapumpun sulakkeen, et jos ei milläää meinaa lähtä ja bensa haisee ni kannattaa kokeilla..
              BMW G20 330e M-Sport -20

              Comment

              • tero1
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2005
                • 404
                • Klaukkala

                #9
                Originally posted by TJK
                Älä usko niihi juttuihin vaa se kaasu pojaan jos ei meinaa lähtä..
                Ohje kirjasta varmaan löydät sen bensapumpun sulakkeen, et jos ei milläää meinaa lähtä ja bensa haisee ni kannattaa kokeilla..
                Mikä hyöty on ottaa bensapumpun sulake pois? Sittenhän bensapumppu ei käynnisty startatessa eikä saa bensaa..? No pitää kokeilla, ei vaan mun lokiikalla toimi toi
                nyk: e46 330i cäb M
                ex: e30 318i touring brilliantrot
                ex: e30 316i taxi Schwarz
                ex: e46 320d Topazblau Metallic
                ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                Comment

                • Tom1s
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2002
                  • 669
                  • .

                  #10
                  Originally posted by uber3
                  Mikä hyöty on ottaa bensapumpun sulake pois? Sittenhän bensapumppu ei käynnisty startatessa eikä saa bensaa..? No pitää kokeilla, ei vaan mun lokiikalla toimi toi
                  Homman juju piilee siinä että periaatteessa pitäisi auto sammuttaa niin että nappaat bensapumpun sulakkeen pois auton käydessä. Näin auto sammuu bensan loppumiseen->virrat pois->sulake paikalleen ja voit koittaa puolen tunnin päästä startata ja katsoa auttoiko. Näin saat bensalinjan tyhjäksi eikä suuttimet pääse vuotamaan bensaa sylintereihin.

                  Tuo suuttimien vuotaminen on niin tyyppivika ton sarjan bemareissa että sitä minäkin veikkaan. Johtuu ymmärtääkseni metallisesta bensatankista josta ajan kuluessa irtoaa tavaraa joka palavat kiinni suuttimiin. Ainakaan muovitankillisilla tuota featurea ei tule läheskään yhtä pahana.
                  Last edited by Tom1s; 03-04-2006, 05:48.
                  F31 328i M-Sport

                  Comment

                  • karhunen
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 490
                    • Helsinki

                    #11
                    Originally posted by TJK
                    Älä usko niihi juttuihin vaa se kaasu pojaan jos ei meinaa lähtä..
                    Ohje kirjasta varmaan löydät sen bensapumpun sulakkeen, et jos ei milläää meinaa lähtä ja bensa haisee ni kannattaa kokeilla..
                    Niin, että mitähän hyötyä siitä on painaa kaasu pohjaan ? Käynnistystilanteessa Motronic joka tapauksessa ohittaa kaasuläpän asentotiedon, tai vaihtoehtoisesti sitten antaa täyskaasurikastuksen, mikäli lukee kaasuläpän asentotiedon. Väitänpä että hyötyä kaasun painamisesta ei ainekaan ole. Kattivehkeessä käynnistys märillä tulpilla ja täyskaasurikastuksella ei tee hyvää katalysaattorille.
                    Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                    Ex: E30 316i 04/'90
                    Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                    Comment

                    • TJK
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2006
                      • 260
                      • Kotka

                      #12
                      Originally posted by karhunen
                      Niin, että mitähän hyötyä siitä on painaa kaasu pohjaan ? Käynnistystilanteessa Motronic joka tapauksessa ohittaa kaasuläpän asentotiedon, tai vaihtoehtoisesti sitten antaa täyskaasurikastuksen, mikäli lukee kaasuläpän asentotiedon. Väitänpä että hyötyä kaasun painamisesta ei ainekaan ole. Kattivehkeessä käynnistys märillä tulpilla ja täyskaasurikastuksella ei tee hyvää katalysaattorille.
                      No kyllä se nyt vaan auttaa.. Kannattaa kokeilla.. Mut jos ei uskalla kaasua painella ni sit se sulake irti..
                      Last edited by TJK; 03-04-2006, 12:28.
                      BMW G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • karhunen
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2004
                        • 490
                        • Helsinki

                        #13
                        ^ Autossa on vikaa, jos se ei käynnisty ilman kaasun painamista.
                        Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                        Ex: E30 316i 04/'90
                        Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                        Comment

                        • arska84
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2006
                          • 1356
                          • Seinäjoki

                          #14
                          Joo en ite oo ainakaan missään ruiskukoneella olevassa laittanu ikinä kaasua.
                          BMW PREMIUM

                          BMW E46 318

                          Comment

                          • tero1
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2005
                            • 404
                            • Klaukkala

                            #15
                            Originally posted by karhunen
                            ^ Autossa on vikaa, jos se ei käynnisty ilman kaasun painamista.
                            Sherlock..



                            Eli Auto käymään, bensapumpun sulake irti-> auto sammuu ku letkut tyhjät.. Joku puol timmaa antaa olla, sit sulake kiinni ja koneet käyntii. Pitää ihan kokeilla..
                            nyk: e46 330i cäb M
                            ex: e30 318i touring brilliantrot
                            ex: e30 316i taxi Schwarz
                            ex: e46 320d Topazblau Metallic
                            ex: e36 325iA taxi alpinweiß
                            ex: e30 320iS S14B20 M-Technic 2 Delphin Grey Metallic
                            ex: e30 316i M40B16 Brilliantrot
                            ex: e30 Cabriolet M10 Zinnoberrot

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎