Elikkäs olen tekemässä m40b18 koneeseen kansipahvin ja venttiilinohjurien kumien vaihtoa. Venakopan irroituksen jälkeen katsoin nokkaa ja huomasin sen olevan aika kulunut. Nokkien "kärjet" olivat vähän röpelöt ja tuntui selvästi että se on kulunut. Kannattaako minun ostaa uusi nokka kyseiseen moottoriin, vai kuluuko se heti samanlaiseksi? mitään ongelmia ei ole vielä tullut tuon kuluneisuuden kanssa, paitsi kova nakutus mikä kuuluu koneesta. Uusi nokka maksaa KL-varaosista 140e, onkohan hyödyllistä vaihtaa samalla?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e30 318i m40 nokka kulunut
Collapse
X
-
e30 318i m40 nokka kulunut
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Tags: None
-
-
Itsellä oli muutama vuosi sitten -89 316i jolla oli siihen mennessä ajettu 313tkm,kansiremontti oli tehty tasan 300tkm kohdalla kun nokka oli kulunut. Uudesta asti huoltokirja,ajettu koko ajan 5w-50 öljyllä ja vaihdettu n.10tkm sisään aina. Ei tuokaan mun mielestä huonosti ole. Muuten kone oli kansiremontin jälkeen "kuin uusi",veti älyttömän hyvin ja kierti ja öljyn pinta ei laskenut vaihtovälillä yhtään. Varmasti 200tkm seuraavat omistajat ajavat vielä huoletta. Riippuu ihan täysin siitä minkälaisella käytöllä se kone on ollu miten se kestää,ei pidä syyttää heti paskaksi jos kaikki on rikki huonon pidon takia. Tosin likellekään yhtä hyvä öljykirnu tuo ei ole kun M10
Kyllähän sinne pitää muutakin vaihtaa kun pelkkä nokka kun sitä rempataan muuten se syö nokan samalla paskaksi.E30 ja E46 ///M
Comment
-
-
Originally posted by skinlabPaljos sun mittarilukema on? Itellä olis sama homma tulevaisuudessa...
Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
Comment
-
Comment