Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 318i m40 nokka kulunut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haukkis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2005
    • 1366
    • Valkeala

    e30 318i m40 nokka kulunut

    Elikkäs olen tekemässä m40b18 koneeseen kansipahvin ja venttiilinohjurien kumien vaihtoa. Venakopan irroituksen jälkeen katsoin nokkaa ja huomasin sen olevan aika kulunut. Nokkien "kärjet" olivat vähän röpelöt ja tuntui selvästi että se on kulunut. Kannattaako minun ostaa uusi nokka kyseiseen moottoriin, vai kuluuko se heti samanlaiseksi? mitään ongelmia ei ole vielä tullut tuon kuluneisuuden kanssa, paitsi kova nakutus mikä kuuluu koneesta. Uusi nokka maksaa KL-varaosista 140e, onkohan hyödyllistä vaihtaa samalla?

    Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i
  • muuris
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #2
    Ei se uusi nokka ihan hetkessä kulu jos voitelu vain pelaa. Itse kyllä vaihtaisin, varsinkin kun tuohon koneeseen se on noin halpa.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • jmn78
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 117
      • uusimaa

      #3
      Tossa moottorissa on monella muullakin nokka kulunut piloille asti. Kyllä kannattaa vaihtaa.
      Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!

      Comment

      • skinlab
        Bimmer Rookie
        • Jan 2006
        • 48

        #4
        Paljos sun mittarilukema on? Itellä olis sama homma tulevaisuudessa...

        Comment

        • M325i
          Bimmer Enthusiast
          • May 2005
          • 1529
          • Etelä-pohjanmaa

          #5
          Itsellä oli muutama vuosi sitten -89 316i jolla oli siihen mennessä ajettu 313tkm,kansiremontti oli tehty tasan 300tkm kohdalla kun nokka oli kulunut. Uudesta asti huoltokirja,ajettu koko ajan 5w-50 öljyllä ja vaihdettu n.10tkm sisään aina. Ei tuokaan mun mielestä huonosti ole. Muuten kone oli kansiremontin jälkeen "kuin uusi",veti älyttömän hyvin ja kierti ja öljyn pinta ei laskenut vaihtovälillä yhtään. Varmasti 200tkm seuraavat omistajat ajavat vielä huoletta. Riippuu ihan täysin siitä minkälaisella käytöllä se kone on ollu miten se kestää,ei pidä syyttää heti paskaksi jos kaikki on rikki huonon pidon takia. Tosin likellekään yhtä hyvä öljykirnu tuo ei ole kun M10

          Kyllähän sinne pitää muutakin vaihtaa kun pelkkä nokka kun sitä rempataan muuten se syö nokan samalla paskaksi.
          E30 ja E46 ///M

          Comment

          • Haukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 1366
            • Valkeala

            #6
            Originally posted by skinlab
            Paljos sun mittarilukema on? Itellä olis sama homma tulevaisuudessa...
            Koneella on ajettu noin 250tkm

            Entiset: e38 740iA / e39 528iA / e30 325i cab usa / e30 316 m30 lelu / e30 320i M-tech / e28 520i / e23 732iA / e32 730iA / e30 318i / e34 525i / e30 316i

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎