Joo, elikkä reissun päällä eilen 300 km automatkalla alakoi kuulumaan vitullinen kolina etupäästä ja pellin aukaistua näki heti et kampiakselin hihnapyörä heittää häränpersettä irrallaan... Ja vaikka nyt vitun vaikeesti syylärin ja koneen välistä sain häthätää sitä pulttia kiristettyä niin se ampuu sen heti auki taas kun koneen käynnistää! Siinähän on varmaan aika saatanan iso kiristysmomentti et ei varmaan ilman jatkovartta saa sitä tarpeeks tiukalle... MIKÄHÄN AVUKS NYT`?? huomenna pitäs ajaa takas 300 km Lappeenrannasta mut ei oikeen kiinnosta kampiakselin hihnapyörä irrallaan kolisten. Kierrelukitetta meinasin käydä hommaamassa jos sitä sais ruikattua sinne pultin kierteisiin mut auttaakohan tämäkään?? Vai onko siellä nyt jotain vitullaan niin pahasti et sitä ei saa tolla pultilla kiristettyy??
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E30 dieselin kampiakselin hihnapyörä kolisee irrallaan!!
Collapse
X
-
E30 dieselin kampiakselin hihnapyörä kolisee irrallaan!!
Joo, elikkä reissun päällä eilen 300 km automatkalla alakoi kuulumaan vitullinen kolina etupäästä ja pellin aukaistua näki heti et kampiakselin hihnapyörä heittää häränpersettä irrallaan... Ja vaikka nyt vitun vaikeesti syylärin ja koneen välistä sain häthätää sitä pulttia kiristettyä niin se ampuu sen heti auki taas kun koneen käynnistää! Siinähän on varmaan aika saatanan iso kiristysmomentti et ei varmaan ilman jatkovartta saa sitä tarpeeks tiukalle... MIKÄHÄN AVUKS NYT`?? huomenna pitäs ajaa takas 300 km Lappeenrannasta mut ei oikeen kiinnosta kampiakselin hihnapyörä irrallaan kolisten. Kierrelukitetta meinasin käydä hommaamassa jos sitä sais ruikattua sinne pultin kierteisiin mut auttaakohan tämäkään?? Vai onko siellä nyt jotain vitullaan niin pahasti et sitä ei saa tolla pultilla kiristettyy??RWD on popTags: None
-
-
Siis se dampperin (värinänvaimentimen) ruuvi löysällä? Tuntuu oudolta koska sen kiristysmomentti on M21:ssä 410Nm. Se hihnapyörä on ilmeisesti osa dampperia ja olisko käynyt niin että se on jotenkin irtoamassa siitä dampperista. Jos se hihnapyörä on erillinen osa, niin silloin se on ruuveilla kiinni siinä dampperissa.
-
-
Originally posted by LekaSiis se dampperin (värinänvaimentimen) ruuvi löysällä? Tuntuu oudolta koska sen kiristysmomentti on M21:ssä 410Nm. Se hihnapyörä on ilmeisesti osa dampperia ja olisko käynyt niin että se on jotenkin irtoamassa siitä dampperista. Jos se hihnapyörä on erillinen osa, niin silloin se on ruuveilla kiinni siinä dampperissa.RWD on pop
Comment
-
-
Taitaa olla se vibration damper, eli värinänvaimentimen systeemi siinä irronnu. Saattaa olla bemareiden tyyppivika. Siinä on mm. E39 :ssä kehällä useita pultteja, mitkä löystyy ajan mittaan ja lopulta irtoaa. Tämä on todettu siis muun muassa kahdessa E39 540 :ssä.
Laitan linkin tuohon E39 vastaavaan, kun uudemmat mallit on paremmin dokumentoitu netissä: http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl?1/01/31/38
Ainakin E39 kohdalla tuo oli kohtuu helppo homma kiristellä ne löystyneet kun ajoissa kattoo. Kaverilla tosiaan oli tipunu kokonaan 5 pulttia kahdeksasta ja matka loppu siihen. Itellä oli kolme pulttia löystyny.
Näytti löytyvän E30 :stä 6 kappaletta pultteja: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...76&hg=11&fg=20
Comment
-
-
Originally posted by Biimer324 View PostMulla oli keskipultti löysällä ja sai hyvin kiristettyä 22-lenkkiavaimella ja pakoputken pätkällä.I don't lose sleep over the opinion of sheep.
Comment
-
Comment