Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30 M20B25 Turbo testejä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KingOnTheRoad
    Bimmer Fanatic
    • Oct 2005
    • 573
    • Kemijärvi

    e30 M20B25 Turbo testejä

    KONE:alunperin m20b20 joka porattu 83mm, laitettu m-sportilla koneistetut mahlen takomännät(kuplan),puristussuhde 7,7:1, vakiokansi ja nokka,535 suuttimet(188cc), 2,5barin vakiobensapaineen säädin
    AHDIN yms..: Holset h2a imu:50mm pako:65mm ,pakopesä jaettu, koko:18, pate racing-hukkaportti ja dumppi, cooleri, ilmamäärämittari painepuolella, 2,5" ahtoputket, pakosarja omavalmiste,
    VOIMANSIIRTO: pikku getrac, sachs kytkin, isoperä(lukoton) välitys 3,73

    En oikein tiennyt mihin tämän laittaisin, mutta ajattelin kysellä miten klubilaisilla muilla on turbo 325set yleensä kulkenut noin pienillä muutoksilla,
    esim: 0-100km/h, 0-200km/h ja huippunopeus?
    itellä kyseiset arvot(suljetulla radalla tietenkin, 4ihmistä autossa)
    5,8sek 0-100, 19sek 0-200, huiput n.250km/h, ahdot 0,5bar

    Mutta miksi mulla ei meinaa alkaa nostamaan ahtoja tuosta 0,5barista, vaikka hukkaporttia olen kokeillut kiriä, sytkää kääntää myöhäsemmälle yms..?
    E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
    E36 328i coupe -95 "UXI"
    Polaris RMK 800 Nordic edition-15
    Yamaha yz250 -02
  • BMW 325I avo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2004
    • 832
    • Tampere

    #2
    Originally posted by KingOnTheRoad

    AHDIN yms..: Holset h2a imu:50mm pako:65mm ,pakopesä jaettu,

    Mutta miksi mulla ei meinaa alkaa nostamaan ahtoja tuosta 0,5barista, vaikka hukkaporttia olen kokeillut kiriä, sytkää kääntää myöhäsemmälle yms..?
    Tämä ei ole tietoa, mutta aika pieneltähän tuo imupuoli vaikuttaa verrattuna pakopuoleen. Eli riittääkö motissa tuotto pyörittämään tuota "isoa" pakopuolta niin vinhaan, että kompura jaksaisi nostaa ahtoja?
    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

    Comment

    • KingOnTheRoad
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2005
      • 573
      • Kemijärvi

      #3
      riittää

      Originally posted by BMW 325I avo
      Tämä ei ole tietoa, mutta aika pieneltähän tuo imupuoli vaikuttaa verrattuna pakopuoleen. Eli riittääkö motissa tuotto pyörittämään tuota "isoa" pakopuolta niin vinhaan, että kompura jaksaisi nostaa ahtoja?
      joo eli nyt nosti paineita, oli jo 1,1bar eli kyllä se tästä..
      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
      E36 328i coupe -95 "UXI"
      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
      Yamaha yz250 -02

      Comment

      • BMW 325I avo
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2004
        • 832
        • Tampere

        #4
        Originally posted by KingOnTheRoad
        joo eli nyt nosti paineita, oli jo 1,1bar eli kyllä se tästä..
        Kerros vähä toimenpiteitä millä sait ongelman fiksattua. Nämähän ovat niitä kiinostavimpia juttuja, eli ongelmanratkaisut.
        // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

        Comment

        • KingOnTheRoad
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 573
          • Kemijärvi

          #5
          Originally posted by BMW 325I avo
          Kerros vähä toimenpiteitä millä sait ongelman fiksattua. Nämähän ovat niitä kiinostavimpia juttuja, eli ongelmanratkaisut.
          hukkaportin ohjausletku oli litistyksissä, dumppi oli liian löysällä(päästi ahtoja pihalle liian varhain) sytytystä myöhemmälle laitoin n.10astetta.. ainoa ongelma on tuo liian suuri pakopesä.. ei kukaan haluaisi kyseistä ahdinta vaihtaa esim. garretin t3/4seen, schwitzerin s2 , tai holsetin h1seen?
          E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
          E36 328i coupe -95 "UXI"
          Polaris RMK 800 Nordic edition-15
          Yamaha yz250 -02

          Comment

          • BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

            #6
            Millä kierroksilla alkaa hyrrä heräilemään? Missä kohtaa menee painepuolelle ja missä kohtaa tulee tuo 1.1bar?

            Ja tosiaan aika isohan se pakopuoli on.
            Pro-turbolta kysyin omaan koneeseeni(m20b27) turboa ja heidän oma ehdotus oli 54/55 Garrett/Holset hybridi. Äijä oli kokeillut useampia eri vaihtoehtoja omaan autoonsa(hänellä oli sama kokoonpano) ja tämä oli toiminut parhaiten.

            Tuo siis vain referenssinä, minkä kokoinen pakopesä riittää jopa 2.7L tuotolle.

            Itselle tulossa 52/48 siivillä olevan Volvo S60R:n turbo(KKK24). Saa nähä miten äijän käy.

            Otappa oma aika 100km/h-160km/h ja laita tuonne yleistä osion triidiin. Saa sinnekin vähän mielenkiintoisempia kokoonpanoja.
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

            Comment

            • KingOnTheRoad
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 573
              • Kemijärvi

              #7
              Originally posted by BMW 325I avo
              Millä kierroksilla alkaa hyrrä heräilemään? Missä kohtaa menee painepuolelle ja missä kohtaa tulee tuo 1.1bar?

              Ja tosiaan aika isohan se pakopuoli on.
              Pro-turbolta kysyin omaan koneeseeni(m20b27) turboa ja heidän oma ehdotus oli 54/55 Garrett/Holset hybridi. Äijä oli kokeillut useampia eri vaihtoehtoja omaan autoonsa(hänellä oli sama kokoonpano) ja tämä oli toiminut parhaiten.

              Tuo siis vain referenssinä, minkä kokoinen pakopesä riittää jopa 2.7L tuotolle.

              Itselle tulossa 52/48 siivillä olevan Volvo S60R:n turbo(KKK24). Saa nähä miten äijän käy.

              Otappa oma aika 100km/h-160km/h ja laita tuonne yleistä osion triidiin. Saa sinnekin vähän mielenkiintoisempia kokoonpanoja.
              3500rpm alkaa ahtamaan ja 6000 oli tuo 1,1bar eli aivan liian ylhäällä, otan tuon 100-160kmh ajan ja laittelen tuonne osioon
              E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
              E36 328i coupe -95 "UXI"
              Polaris RMK 800 Nordic edition-15
              Yamaha yz250 -02

              Comment

              • BMW 325I avo
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2004
                • 832
                • Tampere

                #8
                Originally posted by KingOnTheRoad
                3500rpm alkaa ahtamaan ja 6000 oli tuo 1,1bar eli aivan liian ylhäällä, otan tuon 100-160kmh ajan ja laittelen tuonne osioon
                Tuolla em. hybridillä pitäisi mennä paineelle 2000rpm kohdalla.

                Mutta tosiaan, ota aika ylös, niin pistän sen itselle referenssiksi. Löylytän sut sitten kun saan rojut kasaan
                // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                Comment

                • KingOnTheRoad
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2005
                  • 573
                  • Kemijärvi

                  #9
                  ?....
                  Last edited by KingOnTheRoad; 18-10-2014, 01:22.
                  E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                  E36 328i coupe -95 "UXI"
                  Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                  Yamaha yz250 -02

                  Comment

                  • BMW 325I avo
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2004
                    • 832
                    • Tampere

                    #10
                    Miten on mahdollista, kun ämmäläiset ajaa yli kuutta sekuntia? Jos noin kovan ajan saat, niin ota kameralla mpeg, niin siitä saa sitten tarkemman ajan ja voi joku uskoakin.
                    Kolmosella ilmeisesti ajoit, ilman vaihteenvaihtoa? Se ei taida riitää ihan 160km/h:n vai riittikö?
                    // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

                    Comment

                    • KingOnTheRoad
                      Bimmer Fanatic
                      • Oct 2005
                      • 573
                      • Kemijärvi

                      #11
                      Originally posted by BMW 325I avo
                      Miten on mahdollista, kun ämmäläiset ajaa yli kuutta sekuntia? Jos noin kovan ajan saat, niin ota kameralla mpeg, niin siitä saa sitten tarkemman ajan ja voi joku uskoakin.
                      Kolmosella ilmeisesti ajoit, ilman vaihteenvaihtoa? Se ei taida riitää ihan 160km/h:n vai riittikö?
                      siis arkoitin karvan alle 6sek oli tullu näppäily virhe joo 3sella ajoin ja 100alkoi heti ahtamaan 0,9bar ja riitti 3nen 160km/h helposti.. peränä iso 3,73välityksinen..
                      E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                      E36 328i coupe -95 "UXI"
                      Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                      Yamaha yz250 -02

                      Comment

                      • ihi
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 243
                        • Kota

                        #12
                        Nuo sun suuttimet ei sitte riitä vakio paineilla kunnolla 230hv edes 100% aukiololla. Ja numeroiden mukaan taitaa olla aika paljon enempikin momenttia...-> kohta pääset mäntä kauppaan

                        Comment

                        • KingOnTheRoad
                          Bimmer Fanatic
                          • Oct 2005
                          • 573
                          • Kemijärvi

                          #13
                          Originally posted by ihi
                          Nuo sun suuttimet ei sitte riitä vakio paineilla kunnolla 230hv edes 100% aukiololla. Ja numeroiden mukaan taitaa olla aika paljon enempikin momenttia...-> kohta pääset mäntä kauppaan
                          en pääse .... suuttimet tulee kasvamaan kohta puolin 340cc
                          E21 315 m10b20 TIC 420hp/500Nm @1.9bar
                          E36 328i coupe -95 "UXI"
                          Polaris RMK 800 Nordic edition-15
                          Yamaha yz250 -02

                          Comment

                          • aLostSheep
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2003
                            • 102

                            #14
                            m20 turbotakomännät joutilaana. Umpitavarasta tehty. Osta tai vaihda johonkin.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎