memebuy23buy

E30 ja perän hakkaaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sqxo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 902
    • no man's land

    #16
    Originally posted by Larry
    Originally posted by biimer327
    sama ongelma,samat iskarit...Ja puslienkin pitäisi olla vaihdetut.
    mulla myös! ja puslat on vuosi sitten vaihdettu
    Entäs perän ja korin välinen vaimennuskumi? Sekin vaihdettu?

    Comment

    • Larry
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2002
      • 646
      • höpö

      #17
      ei oo vaihdettu

      Comment

      • mrbemari
        Bimmer Rookie
        • Jun 2004
        • 69
        • Tuusula

        #18
        Mulla kyseinen ongelma ratkesi ku vaihdoin perän takakannatin kumin... mut iloa kesti vain kaksi viikkoa :( oli uudet konin tolpat, uudet jouset ja uudet puslat...

        Comment

        • sqxo
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2004
          • 902
          • no man's land

          #19
          Originally posted by Larry
          ei oo vaihdettu
          Sieltäkin voi kuulua kolinaa jos perämurikka potkii pohjaa vasten (yllätys! :roll: ).

          En sit tiiä et miten sitä vois tutkia et onko vika siinä.. Ehkä jos on öljymontullinen talli niin ajaa sen Bemun siihen päälle ja kaveri monttuun kattomaan ku toinen yrittää saada kolahdusta "irti" sieltä perästä ykkösellä/pakilla tms.. Silleen näkee aika hyvin muitakin väljyyksiä sieltä takapäästä. Uus perämurikan kumi maksaa joitain kymmeniä euroja, E28 5-satkuun maksaa jotai 49-70€ riippuen ostopaikasta, eli ei niitä ihan huvikseen viitti vaihtaa. Vituttaa sit jos vika ei sillä korjaannu.. :?

          Comment

          • Bemppu
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2003
            • 247

            #20
            ihan normaali-ilmiö kaikissa autoissa, etu-ja takavetoisissakin. liian suuri kitka takapyrien ja pinnan välissä. ongelmasta selviää kun antaa tarpeeksi runtua.
            Liippa se miehen tiellä pitää!

            Comment

            • Pluto
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2002
              • 1860
              • Raisio

              #21
              Ei ole ilmeisesti lukkoperää?
              BMW F32 435d

              Comment

              • Esko
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 11738
                • Kouvola

                #22
                Originally posted by Bemppu
                ihan normaali-ilmiö kaikissa autoissa, etu-ja takavetoisissakin. liian suuri kitka takapyrien ja pinnan välissä. ongelmasta selviää kun antaa tarpeeksi runtua.

                toi on kyllä tiedossa! mut mun mielestä ei pitäs olla tehoista kiinni jos toi tekee tota samaa talvellakin vaikka pitoa on minimaalisesti jos sitäkään...

                Ei ole ilmeisesti lukkoperää?
                25% lukkoperä löytyy...

                Comment

                • jaakkohenrik
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 306
                  • Helsinki

                  #23
                  Vaikuttaa kyllä selkeästi perän kannatinkumin olevan loppu. Mitä itselläni on ollut E30 malleja on oireet ollu samoja ja vika yleensä tuo kannatinkumi.

                  Comment

                  • Masinol
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 988
                    • "Turku"

                    #24
                    Originally posted by Esko
                    Originally posted by Bemppu
                    ihan normaali-ilmiö kaikissa autoissa, etu-ja takavetoisissakin. liian suuri kitka takapyrien ja pinnan välissä. ongelmasta selviää kun antaa tarpeeksi runtua.

                    toi on kyllä tiedossa! mut mun mielestä ei pitäs olla tehoista kiinni jos toi tekee tota samaa talvellakin vaikka pitoa on minimaalisesti jos sitäkään...

                    Ei ole ilmeisesti lukkoperää?
                    25% lukkoperä löytyy...

                    Ilmeisesti vaan lukkoperälliset tekee noin??? Itsekkin joskus E30:ssa huomannu ton saman ja vissiin potkii vaan sillon kun meinaa lähteä sutimaan.
                    Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                    Comment

                    • Esko
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 11738
                      • Kouvola

                      #25
                      Originally posted by Masinol
                      Originally posted by Esko
                      Originally posted by Bemppu
                      ihan normaali-ilmiö kaikissa autoissa, etu-ja takavetoisissakin. liian suuri kitka takapyrien ja pinnan välissä. ongelmasta selviää kun antaa tarpeeksi runtua.

                      toi on kyllä tiedossa! mut mun mielestä ei pitäs olla tehoista kiinni jos toi tekee tota samaa talvellakin vaikka pitoa on minimaalisesti jos sitäkään...

                      Ei ole ilmeisesti lukkoperää?
                      25% lukkoperä löytyy...

                      Ilmeisesti vaan lukkoperälliset tekee noin??? Itsekkin joskus E30:ssa huomannu ton saman ja vissiin potkii vaan sillon kun meinaa lähteä sutimaan.
                      ei hajuakaan...no ens viikolla lähtee auto laittoon ni toivottavasti on vähä viisaampi sen jälkeen :o

                      nii ja toi perän kannatinkumi on ihan hyvässä kunnossa.

                      Comment

                      • mabo
                        Bimmer Fanatic
                        • Oct 2003
                        • 499
                        • Turku

                        #26
                        mulla menee iskarit vaihtoon, on meinaan mun onkelmat sillä osastolla. ei oo lukkoperää ja kannatinkumikin siitä on vaihettu kun se kerran pääs tipahtamaan :lol: siis koko kansi. no mutta samalla lähtee tukivarsien puslat ja kelkan puslat uusiks. täytyyki täst lähteä hiukan kunnostamaan noita tukivarsia jotka eilen sain... :arrow:
                        Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
                        Nyk. E34 525ia
                        Ex. E30 320tic

                        Comment

                        • sqxo
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 902
                          • no man's land

                          #27
                          Uusin tieto 5-satasesta: Vaihdettu just takakelkan isot puslat ja se perän ja korin välinen vaimennin, kts. linkki:



                          Enää ei jytise takapäässä vaihteita vaihtaessa eikä moottorijarrulta kaasua painaessa niinkun aiemmin, mutta jos ykkösellä sudittelee vaikka märällä asfaltilla niin perä pomppii edelleen ja siitä aiheutuu vähän jytkettä. Taitaa olla ominaisuus eikä vika, sillä eihän nää tavalliset autot ole suditteluun tarkoitettu. :wink: Joo, on 25% lukko. Mulla on ihan vakio alusta, ei madalluksia eikä mitään sport-iskareita ja renkaatkin on 14" mallia pappa. En sit tiedä et jos matalalla ja jäykällä alustalla pystyy "sudittelemaan" pomppimatta..

                          Mutta pointti oli: tämän topikin ongelma ei ainakaan mulla poistunu isojen puslien + perän ja korin välisen kumin uusimisella. :!:

                          Comment

                          • Rockwell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 1713
                            • Helsinki

                            #28
                            Mulla hakkaa märällä ja ykkösellä :?: Kuivalla ja ykkösellä piirtää iloisesti..
                            BMW F31 330d M-Sport -13
                            ex. BMW F21 116i -13
                            ex. BMW 540i(g) Touring -01
                            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                            ex. BMW 316g -99
                            ex. BMW M5 Touring -92
                            ex. BMW 535i -91
                            ex. BMW M5 -91
                            ex. BMW 325i Touring -90

                            Comment

                            • Axel
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2005
                              • 67

                              #29
                              Nostetaas tätä vähän ylemmäs kun en viitsi saman asian ympärille uutta otsikkoa väsätä.
                              Omassa autossa oli ilmeisesti kytkin lasittunut/likainen kun ykkösellä lähti paikaltaan niin takapää pomppi niin pahasti että pakkohan siinä oli pistää kytkin takaisin pohjaan välittömästi. Vika ilmeni nimen omaan sitten kun autolla oli ajettu hetki. Kylmänä ei pomppimista tullut.
                              Nyt tuntuu tuo kytkin pelaavan paremmin ja auto ei pompi mutta rupesin silti etsimään mahdollista vikaa peräpäästä. Kävin puslat läpi mutta ei siellä mitään erityisen huonoa missään näyttänyt olevan. Toki siellä nyt on murtumia kumeissa kun autokin on 10v vanha, mutta ei mitään riekaleina. Iskarit on varmaan kanssa sen 10v vanhat. Katsastuksessa ei mainittu että niiden kunto olisi mitenkään huono. Maalaisjärjellä ajatellen vois päätellä että iskareihin tuollainen pomppiminen kyllä menee, sillä jos siellä joku pusla olis niin huonossa kunnossa, sen luulis hakkaavan siellä normaaliajossa pahastikin. Onko vanhoissa iskareissa sellaista ongelmaa, että hetken ajon jälkeen ne veltostuvat?
                              Jatketaan vielä peräpäästä sen verran, että onko ne perässä päällekkäin olevat kaksi kuusiokoloruuvia poisto ja täyttöaukot? Mistä muuten näkee onko autossa osittainen lukkoperä? Olettaisin että itsellä on ns. pikkuperä - tuskin omasta versiosta pienempää voi olla...

                              Comment

                              • Jubu
                                Bimmer Fanatic
                                • Jul 2002
                                • 937
                                • Kuusankoski

                                #30
                                löytykö perän pompottamiseen Eskolla syyllistä ?

                                Comment

                                Working...
                                X