Originally posted by Larry
E30 ja perän hakkaaminen
Collapse
X
-
Originally posted by Larryei oo vaihdettu
En sit tiiä et miten sitä vois tutkia et onko vika siinä.. Ehkä jos on öljymontullinen talli niin ajaa sen Bemun siihen päälle ja kaveri monttuun kattomaan ku toinen yrittää saada kolahdusta "irti" sieltä perästä ykkösellä/pakilla tms.. Silleen näkee aika hyvin muitakin väljyyksiä sieltä takapäästä. Uus perämurikan kumi maksaa joitain kymmeniä euroja, E28 5-satkuun maksaa jotai 49-70€ riippuen ostopaikasta, eli ei niitä ihan huvikseen viitti vaihtaa. Vituttaa sit jos vika ei sillä korjaannu.. :?
Comment
-
-
Originally posted by Bemppuihan normaali-ilmiö kaikissa autoissa, etu-ja takavetoisissakin. liian suuri kitka takapyrien ja pinnan välissä. ongelmasta selviää kun antaa tarpeeksi runtua.
toi on kyllä tiedossa! mut mun mielestä ei pitäs olla tehoista kiinni jos toi tekee tota samaa talvellakin vaikka pitoa on minimaalisesti jos sitäkään...
Ei ole ilmeisesti lukkoperää?
Comment
-
-
Originally posted by EskoOriginally posted by Bemppuihan normaali-ilmiö kaikissa autoissa, etu-ja takavetoisissakin. liian suuri kitka takapyrien ja pinnan välissä. ongelmasta selviää kun antaa tarpeeksi runtua.
toi on kyllä tiedossa! mut mun mielestä ei pitäs olla tehoista kiinni jos toi tekee tota samaa talvellakin vaikka pitoa on minimaalisesti jos sitäkään...
Ilmeisesti vaan lukkoperälliset tekee noin??? Itsekkin joskus E30:ssa huomannu ton saman ja vissiin potkii vaan sillon kun meinaa lähteä sutimaan.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Originally posted by MasinolOriginally posted by EskoOriginally posted by Bemppuihan normaali-ilmiö kaikissa autoissa, etu-ja takavetoisissakin. liian suuri kitka takapyrien ja pinnan välissä. ongelmasta selviää kun antaa tarpeeksi runtua.
Ilmeisesti vaan lukkoperälliset tekee noin??? Itsekkin joskus E30:ssa huomannu ton saman ja vissiin potkii vaan sillon kun meinaa lähteä sutimaan.
nii ja toi perän kannatinkumi on ihan hyvässä kunnossa.
Comment
-
-
mulla menee iskarit vaihtoon, on meinaan mun onkelmat sillä osastolla. ei oo lukkoperää ja kannatinkumikin siitä on vaihettu kun se kerran pääs tipahtamaan :lol: siis koko kansi. no mutta samalla lähtee tukivarsien puslat ja kelkan puslat uusiks. täytyyki täst lähteä hiukan kunnostamaan noita tukivarsia jotka eilen sain... :arrow:Jack once shot himeself 10 times, just to prove 50 cent is a bitch. He proceeded to wrestle and aligator while talking to Chloe about schematics.
Ex. E30 320tic
Comment
-
-
Uusin tieto 5-satasesta: Vaihdettu just takakelkan isot puslat ja se perän ja korin välinen vaimennin, kts. linkki:
Enää ei jytise takapäässä vaihteita vaihtaessa eikä moottorijarrulta kaasua painaessa niinkun aiemmin, mutta jos ykkösellä sudittelee vaikka märällä asfaltilla niin perä pomppii edelleen ja siitä aiheutuu vähän jytkettä. Taitaa olla ominaisuus eikä vika, sillä eihän nää tavalliset autot ole suditteluun tarkoitettu. :wink: Joo, on 25% lukko. Mulla on ihan vakio alusta, ei madalluksia eikä mitään sport-iskareita ja renkaatkin on 14" mallia pappa. En sit tiedä et jos matalalla ja jäykällä alustalla pystyy "sudittelemaan" pomppimatta..
Mutta pointti oli: tämän topikin ongelma ei ainakaan mulla poistunu isojen puslien + perän ja korin välisen kumin uusimisella. :!:
Comment
-
-
Nostetaas tätä vähän ylemmäs kun en viitsi saman asian ympärille uutta otsikkoa väsätä.
Omassa autossa oli ilmeisesti kytkin lasittunut/likainen kun ykkösellä lähti paikaltaan niin takapää pomppi niin pahasti että pakkohan siinä oli pistää kytkin takaisin pohjaan välittömästi. Vika ilmeni nimen omaan sitten kun autolla oli ajettu hetki. Kylmänä ei pomppimista tullut.
Nyt tuntuu tuo kytkin pelaavan paremmin ja auto ei pompi mutta rupesin silti etsimään mahdollista vikaa peräpäästä. Kävin puslat läpi mutta ei siellä mitään erityisen huonoa missään näyttänyt olevan. Toki siellä nyt on murtumia kumeissa kun autokin on 10v vanha, mutta ei mitään riekaleina. Iskarit on varmaan kanssa sen 10v vanhat. Katsastuksessa ei mainittu että niiden kunto olisi mitenkään huono. Maalaisjärjellä ajatellen vois päätellä että iskareihin tuollainen pomppiminen kyllä menee, sillä jos siellä joku pusla olis niin huonossa kunnossa, sen luulis hakkaavan siellä normaaliajossa pahastikin. Onko vanhoissa iskareissa sellaista ongelmaa, että hetken ajon jälkeen ne veltostuvat?
Jatketaan vielä peräpäästä sen verran, että onko ne perässä päällekkäin olevat kaksi kuusiokoloruuvia poisto ja täyttöaukot? Mistä muuten näkee onko autossa osittainen lukkoperä? Olettaisin että itsellä on ns. pikkuperä - tuskin omasta versiosta pienempää voi olla...
Comment
-
Comment