Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ryyppy ja joutokäynti ongelma e30 325i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • biimeri
    Bimmer Rookie
    • Jul 2003
    • 97

    Ryyppy ja joutokäynti ongelma e30 325i

    Auto on E30 325i -89:

    Sen jälkeen kun auto kävi viimeksi huollossa, niin käynnistys ja joutokäynti on ollut omituinen. Ennen kun auton käynnisti niin automaattiryyppy nosti kierrokset vähän yli kahden tuhannen kierroksen ja palautti ne sitten melkein heti normaaliin joutokäyntiin eli noin tuhanteen kierrokseen.

    Nyt käynnistyksen jälkeen tuntuu siltä ikään kuin ryyppy jäisi päälle eli kierrokset pysyvät tasaisesti kahdessa tuhannessa. Kun kone alkaa lämpiämään hieman niin kierrokset palautuvat hiljalleen noin 1200 kierrokseen. Ja vaikka kone olisi jo lämmennyt kokonaan, niin tuosta eivät kierrokset enää laske. Tämän lisäksi joutokäynti on todella levotonta ja se sahailee 1100-1300 välillä koko aika.

    Missä olisi mahdollisesti vikaa? Ainakin lompakossa tuollainen joutokäynti tuntuu, kun bensaa menee varmasti enemmän, kuin ennen. Kiitos jos joku osaisi auttaa.
  • jarci
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2006
    • 783
    • Sawo

    #2
    tyhjäkäynti motori likaine/sökö?
    Nykyisin mennään X3 E83

    Comment

    • biimeri
      Bimmer Rookie
      • Jul 2003
      • 97

      #3
      voisiko johtua jostain muusta? entä mitäs tollane joutokäyntimoottorin korjaus / uusiminen maksaa? onko isoki työ?

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Tyhjäkäyntikierrosten kuuluisi tossa olla siinä 750 tienoilla. Tyhjäkäyntimoottorin lisäksi kannattaa tarkistaa esim. imusarjan ja ilmamäärämittarin välissä olevan haitariputki (kiinnitys ja reiät), näissä on paljon ollut halkeamia, mutta jos tyhjäkäynti normaalisti on yli 1000 kierroksessa, niin jotain on kyllä pielessä.

        Entä onko ilmamäärämittaria sorkittu? Ja mitä tuossa huollossa tehtiin autolle?
        Last edited by SledgeHammer82; 30-04-2006, 11:23.

        Comment

        • biimeri
          Bimmer Rookie
          • Jul 2003
          • 97

          #5
          Originally posted by SledgeHammer82
          Entä onko ilmamäärämittaria sorkittu? Ja mitä tuossa huollossa tehtiin autolle?
          Huollossa vaihdettiin öljyt ja nesteet. Mut koska katsastus oli seuraavana päivänä ja sinne tarvitsin päästötodistuksen, niin autolle tehtiin jotain että meni päästöt läpi. Joku tiiviste tai vastaava oli ihan sökö ja siks HC arvot oli taivaissa. Voisko oinu sit olla joku imuvuoto tai vastaavaa ja korjauksessa meni jotain rikki? Vai voisko olla vain joku säätö pielessä? Mistä tota tyhjäkäyntiä voi säätää?

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8530
            • Karhe

            #6
            .....
            Last edited by T3; 08-01-2007, 16:36.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Tzeimi
              Bimmer Enthusiast
              • Nov 2004
              • 2067
              • Banshee - Jyväskylä

              #7
              Imusarjan tiiviste kun on valmis, niin oireet ovat tuollaiset.
              Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
              & 02 tulpo saniteetti dyno




              Älä väkisin, ota isompi vasara.
              If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎