Kysytäänpäs nyt tässä topicissa, vaikka ei täysin otsikkoon liitykään..
Eli 324td teki keväällä semmosta, että aina aamuisin käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti seilasi ja kone ryki ja sauhutti helvetisti. Myös ajossa noin 1800-2100rpm välillä sama homma, eli kun yritti painaa kaasua, niin kone pätki ja hyvä että peileistä näki taakse. Muilla kierroksilla ajossa toimi normaalisti.
Kun auto seisoi päivän ajan 8 tuntia pihalla, se toimi taas normaalisti loppu vuorokauden aina seuraavaan aamun asti ja sitten taas sama kuvio toistui joka aamu, eli vika "oli päällä" vaan noin 4km työmatkan.
Jonkun aikaa sitä kesti, kunnes eräänä aamuna sitä ei enää tapahtunut ja auto pelasikin hienosti useamman kuukauden kesän aikana, eikä tosiaan kertaakaan ollut mitään vastaavaa ongelmaa.
Nyt sama homma taas alkoi ja vika on ilmennyt kahden viikon ajan, mutta kysymys kuuluukin että mistäköhän lähtisi tutkimaan, kun aamuisin ei ole aikaa ihmetellä ja muulloin auto taas toimii normaalisti?
Ruiskutuksen vikavalo ei ole palanut ikinä auton käydessä, kun anturin liitin on kiinni, mutta en toisaalta huomannut oikein mitään eroa ajossa/käynnissä kun irrotin liittimen.
Eli 324td teki keväällä semmosta, että aina aamuisin käynnistyksen jälkeen tyhjäkäynti seilasi ja kone ryki ja sauhutti helvetisti. Myös ajossa noin 1800-2100rpm välillä sama homma, eli kun yritti painaa kaasua, niin kone pätki ja hyvä että peileistä näki taakse. Muilla kierroksilla ajossa toimi normaalisti.
Kun auto seisoi päivän ajan 8 tuntia pihalla, se toimi taas normaalisti loppu vuorokauden aina seuraavaan aamun asti ja sitten taas sama kuvio toistui joka aamu, eli vika "oli päällä" vaan noin 4km työmatkan.
Jonkun aikaa sitä kesti, kunnes eräänä aamuna sitä ei enää tapahtunut ja auto pelasikin hienosti useamman kuukauden kesän aikana, eikä tosiaan kertaakaan ollut mitään vastaavaa ongelmaa.
Nyt sama homma taas alkoi ja vika on ilmennyt kahden viikon ajan, mutta kysymys kuuluukin että mistäköhän lähtisi tutkimaan, kun aamuisin ei ole aikaa ihmetellä ja muulloin auto taas toimii normaalisti?

Ruiskutuksen vikavalo ei ole palanut ikinä auton käydessä, kun anturin liitin on kiinni, mutta en toisaalta huomannut oikein mitään eroa ajossa/käynnissä kun irrotin liittimen.
Comment