Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 325 nykii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jaska.T
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 1525
    • TaNpere

    E30 325 nykii

    eli kun kylmänä laittaa käyntiin auto nyki aluksi 30s ajan jonka jälkeen toimi ihan moitteettomasti. tätä tapahtui parin päivän ajan mutta nyt sitä nykimistä tapahtuu myös lämpimänä satunnaisesti ja just kun ajoin töihin ja otin pienet extreme kiihdytykset niin alkoi paukuttaan putkessa aika lahjakkaan oloisesti ja aamukahvit juotuani kävin kokeileen uudestaan ja sama homma tapahtui taas eli semmonen ääni kuuluu kuin ois papatteja pakoputkessa. Ja tuota tapahtuu siis vain kun tarjoaa kaasua kunnolla koneelle. Ilmavuotoja koneessa ei pitäisi olla ja lambdallakaan ei ole ajettu kuin 4-5tkm. Missähän vika mahtaa olla? loma alkaa parin päivän päästä ja pitäis tuo vehje saada sitä ennen toimiin..... :? niin ja tuo auto on katillinen motronic

    G30 530e Msport
    -------------------------------------------------
    F30 330e Msport
    E60 525d Msport LCI
    E39 530d Touring
    Ex E46 320i coupé
    Ex AC Schnitzer S5 3.0d
    Ex ALPINA B6
    Ex E34 525i Touring
    Ex E36 328i Coupe
    Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
    Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
    Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
    Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
    Never Drive Faster Than
    Your GuardianAngel Can Fly
  • sqxo
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 902
    • no man's land

    #2
    Tuolla on ainakin osa oireista samanlaisia:

    Comment

    • Jaska.T
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1525
      • TaNpere

      #3
      joo, kyllä nuo mitä foorumista löysin selailin jo läpi muttei tainnut olla yhtään juttua E30 325 motronic vehkeestä......

      G30 530e Msport
      -------------------------------------------------
      F30 330e Msport
      E60 525d Msport LCI
      E39 530d Touring
      Ex E46 320i coupé
      Ex AC Schnitzer S5 3.0d
      Ex ALPINA B6
      Ex E34 525i Touring
      Ex E36 328i Coupe
      Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
      Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
      Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
      Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
      Never Drive Faster Than
      Your GuardianAngel Can Fly

      Comment

      • sqxo
        Bimmer Fanatic
        • Mar 2004
        • 902
        • no man's land

        #4
        No joo.. Mutta eikös se E36 325:kin ole Motronic+kat?

        Comment

        • Lanttu
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 1643

          #5
          Tuollainen paukkuminen viittaa aina sytytyspuolen ongelmiin. Ovatko tulpat ja tulpanjohdot ookoo :?:

          Comment

          • Jaska.T
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1525
            • TaNpere

            #6
            Nykimiseen löytyi vika lambdanjohdon liittimestä joka oli hapettunut, eli enää ei nykinyt yhtään kun laitoin käymään rempan jälkeen ja kävin testirundin ajamassa mutta vieläkin yskii kun vetää jengat rajoittimen lähelle. tulpat ja tulpanjohdot on vaihdettu 2-3tkm sitten eli luulis olevan kunnossa. Mutta huomenna vielä tarkistelen kaikki syttypuolen osat ja kokeilen vielä toisella puolalla jos joku auttais saamaan kierrokset vittuilematta rajoittimeen Onko näissä kamppeissa muuten bensansuodatin jossain? Ei oo tullut ajateltua semmoista asiaa vaikka on tullut rapattua jo aika montaa autoa..... :oops:

            G30 530e Msport
            -------------------------------------------------
            F30 330e Msport
            E60 525d Msport LCI
            E39 530d Touring
            Ex E46 320i coupé
            Ex AC Schnitzer S5 3.0d
            Ex ALPINA B6
            Ex E34 525i Touring
            Ex E36 328i Coupe
            Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
            Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
            Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
            Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
            Never Drive Faster Than
            Your GuardianAngel Can Fly

            Comment

            • Jaska.T
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 1525
              • TaNpere

              #7
              Niin ja se helevetinmoinen paukutus putkessa loppui myös ja jäljelle jäi vain tuo yläkierroksilla yskiminen.....

              G30 530e Msport
              -------------------------------------------------
              F30 330e Msport
              E60 525d Msport LCI
              E39 530d Touring
              Ex E46 320i coupé
              Ex AC Schnitzer S5 3.0d
              Ex ALPINA B6
              Ex E34 525i Touring
              Ex E36 328i Coupe
              Ex E38 740iA INDIVIDUAL x2
              Ex E39 530d Touring, 530d Sedan, 530d Msport
              Ex E21 315, 315 "ämmäläinen"
              Ex E30 Cabrio, E30 316i, E30 325i, 318i Touring jne...
              Never Drive Faster Than
              Your GuardianAngel Can Fly

              Comment

              • Zerokool
                Bimmer Rookie
                • Jun 2007
                • 32
                • Kotka

                #8
                e30 325 nykii

                vm89 bmw e30 325 m20b25 motronicilla

                elikkä nykiminen tapahtuu 4500-5000rpm täydellä kaasulla jos kiihdytät sinne vain puol kaasulla nykimistä ei tapahdu ja on selvästi sytyspuolen häiriö koska tökkää kuin seinään että nykimisen tapahtuessa voit kerätä nenän rippeet tuulilasista.

                Tehty:
                -kaikki liittimet käyty läpi puhistettu ja laitettu kontakti spaytä
                -virranjakajankansi,pyöriä,tulpanjohdot,tulpat vaihdettu
                -kaasuläppä asentoanturi vaihdettu
                -maadotuspiuha vaihdettu ja pinnat puhdistettu huolella
                -imm:stä tarkastettu hiilirata ja siirretty piirilevyä vähän
                -kokeiltu toisella puolalla
                -imusarja tarkastettu ettei ole imuvuotoja ja kaikki letkut tarkastettu ja vaihtoa tarvitut vaihdettu
                -bensanpaineet mitattu
                -bensapumppu vaihdettu
                -kokeiltu toisella ilmamäärä mittarilla.

                voiko kampiakselin asentotunnistin hajota niin että tekee kyseisen vian vai mistä vika voisi mahdollisesti johtua?

                apua kaivattaisiin kun alkaa loppua ideat.

                Kiitos etukäteen jos vain löytyisin jonkunlaista apua ongelmaan pitäähän pirssi kuntoon saada.

                Nonniiin vika löytynyt lisäilmaluisti jumitti kun oli karstaa jäänyt luistin väliin niin jäi vähän auki.
                Last edited by Zerokool; 15-11-2008, 12:06.

                Comment

                • Jürgen_
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2008
                  • 2707
                  • Mylsä

                  #9
                  Onko se kaasuläpän asentotunnistin säädetty oikein eli tunnistaa sen että läppä on ihan auki :think eikä yllättäin tunnista sen olevan ihan kiinni...
                  Last edited by Jürgen_; 24-09-2008, 18:01.
                  Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                  Comment

                  • Zerokool
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2007
                    • 32
                    • Kotka

                    #10
                    säädetty silleen että kun kaasuläppä tulee kokonaan kiinni niin anturissa napsahtaa kytkin ei sitä voi oikeen muuten säätää kohdilleen että se tunnistaa kaasuläpän olevan kiinni.

                    vika oli jo ennen kaasuläppä anturin vaihtoa.

                    Comment

                    • Jürgen_
                      Bimmer Enthusiast
                      • May 2008
                      • 2707
                      • Mylsä

                      #11
                      Miten tuo nytkyttely on alkanut?
                      Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                      Comment

                      • Zerokool
                        Bimmer Rookie
                        • Jun 2007
                        • 32
                        • Kotka

                        #12
                        ostin auton niin nykiminen oli vähäistä eikä tapahtunutkaan kuin vain välillä mutta voimistunut ja tällä hetkellä nykii kokoajan.

                        tänään tarkasteltu enemmän bensanpaineita ajossa mittari pyyhkimen viikseen kiinne ja ajelemaan niin samalla kun nykäsee paineet laskee 1.8 bar laitoin suoraan virran pumpulle akulta niin silti nykäsi paine jäi nykäsyn aikana 2.2 bar.

                        jostakin pitäisi saada imm jotta voisi testata että olisiko siinä vikaa vaikka hiilirata kunnosa.

                        pikku hiljaa vähänee paikat jossa vika voisi olla niin eiköhän se sieltä kokeilemalla selviä joskus.

                        Comment

                        • Jürgen_
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2008
                          • 2707
                          • Mylsä

                          #13
                          Vaikuttaa siltä ettei pensanpaine ei ole jostain syystä riittävä :think
                          Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...

                          Comment

                          • Zerokool
                            Bimmer Rookie
                            • Jun 2007
                            • 32
                            • Kotka

                            #14
                            tuntuu enemmänkii syttyvialta ku nykäsee aivan tautisesti.

                            Comment

                            • Yltti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 2792
                              • Kuopio suamen texas

                              #15
                              Tai loppuu kakku=bensa kesken mut paineen pitäisi olla 3 bar. Onko pumppu ehjä? Onko suodatin tukossa?
                              1st Gen Chevrolet Monte Carlo 383cid SS
                              F10 525d Xdrive comfort sitte
                              Kerran kysyttiin pahin pelkosi Vastasin: Pelkään että sotkeennun omaan näppäryyteeni.Kerran luulin olleeni väärässä,mutta onneksi erehdyin.
                              www.rotator.fi

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎