Announcement

Collapse
No announcement yet.

oiskohan lambdassa jotakin vikaa? e30 318i

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ismok87
    Bimmer Rookie
    • Jan 2006
    • 27

    oiskohan lambdassa jotakin vikaa? e30 318i

    elikkäs mistähän kannattaisi alkaa vikaa etsimään kun auto tuntuu syövän bensaa aivan liikaa ja lisäksi tuntuu välillä siltä jotta auto ei vedä kunnolla?
    ja kun kiihyttää niin paukahtaa putkessa aina kun vaihtaa esim ykköseltä kakkoselle ja kakkoselta kolmoselle eli bensaa pääsee putkeen, vai miten?

    missä tuon lambdan voi mitata onko ihan hengissä oleva ja millasia lukemia pitäs saada normaalisti lambdasta?

    matka-ajoa olen ajanut mahdollisimman rauhallisesti ja rajotusten mukaan mutta silti vie sataselle yli 10litraa, ei normaalia???

    muuten en mitään erikoista ole huomannut, kylmänä tietysti tyhjäkäynti heijaa vähäsen...

    sitten sellanen kysymys että auto on alunperin 316i ja siihen on vaihettu 1.8i kone, onko 316i ja 318i vakioperissä mitään välitys eroja koska auto "huutaa" satasen vauhissa jo pikkasen yli 3000rpm, vai mistähän voisi johtua tuo korkea kierrosten määrä?

    toivon nopeita vastauksia asioista enemmän tietäviltä?
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

    #2
    Minkä vuotinen auto kyseessä ja onko m40 vai m10 koneella? m10:ssä ei nimittäin ole lambdaa..
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R

    Comment

    • Xhawk
      OBTCF Member
      • Jul 2004
      • 2326
      • Kierrosalueella (hki)

      #3
      Originally posted by Rudenorth
      Minkä vuotinen auto kyseessä ja onko m40 vai m10 koneella? m10:ssä ei nimittäin ole lambdaa..
      No oisko se sillon se M40, koska M10:ssä ei ole 1.6 ruiskukonettakaan

      Perissä on pieni välitysero. 4,1:1 tai 4,45:1 pitäisi olla 318i:ssä ja 4,45:1 tai 4,27:1 316i:ssä.

      tuolta voi tarkistaa

      Itse ongelmasta en hirveemmin osaa lähteä muuta kuin arvailemaan. Lambdan jännite pitäisi olla se 200mV, jolloin lambda-arvo on 1.05.
      "Position One, Position One"
      Punainen miesten voimisteluauto

      BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

      Comment

      • Rudenorth
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 2415
        • Iisalmi

        #4
        Originally posted by Xhawk
        No oisko se sillon se M40, koska M10:ssä ei ole 1.6 ruiskukonettakaan

        Perissä on pieni välitysero. 4,1:1 tai 4,45:1 pitäisi olla 318i:ssä ja 4,45:1 tai 4,27:1 316i:ssä.

        tuolta voi tarkistaa

        Itse ongelmasta en hirveemmin osaa lähteä muuta kuin arvailemaan. Lambdan jännite pitäisi olla se 200mV, jolloin lambda-arvo on 1.05.
        Nii eihän niitä m10 ole 316i koneella, mutta halusinpahan varmistaa asian ettei vahingossa tarkoittanut 316:sta.
        MB W204 C320 CDI
        Kawasaki Ninja ZX-7R

        Comment

        • Japi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2003
          • 276
          • Espoo

          #5
          Originally posted by Rudenorth
          Minkä vuotinen auto kyseessä ja onko m40 vai m10 koneella? m10:ssä ei nimittäin ole lambdaa..
          Aha, no sitten mulla on varmaan ylimääräinen sytytystulppa alkuperäisasennuksena tuolla pakoputkessa ja sen takana joku turha katalysaattorin näköinen pänikkä

          Eli kyllä M10 koneisessa 318issäkin voi ko anturi olla kuten myös kattikin...

          Ja tuosta lambdan jännitteestä vielä sen verran, että ~0.4V jännitteellä lambda-arvo on ~1, johon siis tulisi tähdätä.
          Last edited by Japi; 11-05-2006, 06:45.
          "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
          -Tuntematon
          ex-E30 318i -87
          droF Mondeo STW (eka ja vika...)

          Comment

          • T3
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 8531
            • Karhe

            #6
            .....
            Last edited by T3; 08-01-2007, 15:51.
            .

            Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

            Comment

            • Japi
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2003
              • 276
              • Espoo

              #7
              Hmm, eikös se 316i-Kat ollut kuitenkin M40. Mielestäni M10 padassa ei ollut edes 1.6L kokoa, mutta enpäs todellakaan ole varma...

              Lisätään nyt tohon omaan viestiin sen verran vielä, että pata on L-jetronicin ohjaama, ei Motronic kuten moni on jo saattanut ajatella.
              "Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaise"
              -Tuntematon
              ex-E30 318i -87
              droF Mondeo STW (eka ja vika...)

              Comment

              • Xhawk
                OBTCF Member
                • Jul 2004
                • 2326
                • Kierrosalueella (hki)

                #8
                Originally posted by Japi
                Hmm, eikös se 316i-Kat ollut kuitenkin M40. Mielestäni M10 padassa ei ollut edes 1.6L kokoa, mutta enpäs todellakaan ole varma...

                Lisätään nyt tohon omaan viestiin sen verran vielä, että pata on L-jetronicin ohjaama, ei Motronic kuten moni on jo saattanut ajatella.
                E21 315 on 1.6 padalla
                "Position One, Position One"
                Punainen miesten voimisteluauto

                BMW 328i Coupe -97 | ex. BMW 328i Cab -95 | ex. BMW 320i -03 | ex. BMW 325i Coupe -93 | ex. BMW 316 -88 mit M40B18

                Comment

                • SledgeHammer82
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 1651
                  • Pk-seutu

                  #9
                  Yllättäen T3 lienee oikeassa.

                  ETK näyttää 316i -mallia M10-moottorilla valmistetun 7/87 - 6/88 ja tuohon on ollut katalysaattoria tarjolla.

                  Mihinpäin maailmaa tuollaista on kaupattu kun Suomessa kaupattiin vaan 316 1.8 m10 pataa, jonka jälkeen tuli 316i m40 padalla (olisiko m40b16 tullut Suomessa myyntiin vasta -89 mallivuoden autoihin)?

                  Comment

                  • Kyytsis
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 3472
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by SledgeHammer82
                    Yllättäen T3 lienee oikeassa.
                    No, kerrankin.

                    t.Ville

                    Comment

                    • T3
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 8531
                      • Karhe

                      #11
                      .....
                      Last edited by T3; 08-01-2007, 15:52.
                      .

                      Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                      Comment

                      • Masinol
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2003
                        • 988
                        • "Turku"

                        #12
                        Ja jos sitä lambdaa mittailet tyhjäkäynnillä niin sen jännitteen pitäisi vaihdella koko ajan noin 0,2 - 0,9 voltin välillä tai sinne päin. Jos jännite koko ajan esim. 0,4 volttia niin se on sitten luultavasti rikki.

                        Koskakohan tämä lambdan mittaus mahtaa mennä ihmisille jakeluun. Siitä on nimittäin muutaman kerran ollut juttua.
                        Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎