Mitä muutoksia pitää tehdä ? Selviääkö pelkällä takakannen & vetarien tumppien vaihdolla ?
Kukaan asentanut E28/E24:n perää E30:iin ?
Collapse
X
-
Tiedä tarvitseeko muutoksia mutta ainakin Hartge H35:ssa on 635csi:n perä jos se tieto mitään auttaa :roll:BMW F31 330d M-Sport -13
ex. BMW F21 116i -13
ex. BMW 540i(g) Touring -01
ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
ex. BMW 316g -99
ex. BMW M5 Touring -92
ex. BMW 535i -91
ex. BMW M5 -91
ex. BMW 325i Touring -90
-
Niin on, mutta Niemisen kilpurissa käytetään mm. e28:n takakantta. Eli e28:n perä on kirjaimellisesti sovitettu e30 koriin. Ei tekisi mieli alkaa muuttamaan perän tuentoja.Niemisen kilpurissa taitaa olla
Mitenkäs vetarit saa sopimaan ? Tuskin ainakaan ihan suoraan ? Muistan lukeneeni jostain, että e28:n perä olisi leveämpi kuin e30:n ? Vaatinee vetarien tumppien vaihdon ? Sopiiko e30:n tumpit suoraan e28:n perään ?
Comment
-
Jostain kumman syystä tämmöinen kiinnostaa itseänikin...
Sakun auton alle kurkittuani uskallan väitää että aksepalkkia pitää muutta radikaalisti, voi olla jopa helpompaa laittaa e28 akselisto kokonaisena...
Kardaanikaan ei tietenkään käy suoraan, tosin senhän jos tiesitkin
Ton vetari sopivuuden voisin tässä selvitellä, kun kaverilla pyörii yksi E28 murikka jouten, sen voisin ihan sovittelumielessä realisoida itselle.
Uskallan tosin epäillä ettei tumppeja voi vaihtaa.Olli.
Comment
-
Miksi ei käy ? Laippa ainakin pitäisi olla sama ? Ainakin olen onnistuneesti sovittanut sekä e28 535:n, että e23 745i:n kardaanin e30:n perään. Tuleeko laippa eri "pituudelle" vai miksei se sovi ?Kardaanikaan ei tietenkään käy suoraan, tosin senhän jos tiesitkin
Hmm.. perhana. Onkohan noin ? Jotenkin minusta tuntuu, että e28:n perän pitäisi sopia e30:n palkkiin. Ainakin sillon tällön näkyy tällaisia rakennelmia tehdyn. Tuntuisi aika kovalta hommalta, jos pitää alkaa palkkia muuttelemaan. Hommaappas se perä ja sovittele niin tiedetään asiasta lisää.Sakun auton alle kurkittuani uskallan väitää että aksepalkkia pitää muutta radikaalisti, voi olla jopa helpompaa laittaa e28 akselisto kokonaisena...
Comment
-
Itselläni oli e34 touringin perämurikka ja e36 takakansi jolloin piti perän puolelta lyhentää hieman nopeusmittarin anturin pelti härpäkkeitä jotka pyörii siinä perässä...enpä muista olisko toiminu e30 takalevyllä...
E28 perä ilmeisesti käy suoraan e30 taka-akseliin kun vaihtaa takalevyn....Eli puhutaan 6 pulttisista peristä...
Olli tossa puhuu sakun 8 pulttisesta perästä joka huomattavasti isompi murikka kun nämä 6 pulttiset...
Comment
-
Aivan ! Osaatko kertoa onko e28 535:n 3.07 välitteinen lukkoperä 6 vai 8-pulttinen ? Eipä siinä.. Hyvin on E30:n 6?-pulttiset perätkin palvelleet. Tarvetta olisi vaan saada pidemmällä välityksellä oleva perä ja e28:sta niitä löytyy huomattavasti paremmin kuin E30:stä. Tahtoo E30:n 3:1 pintaan olevat välitykset löytyä M3:sta, alpinoista ja 325e:sta.. viimeksi mainituissa taas harvemmin on lukkoa.Olli tossa puhuu sakun 8 pulttisesta perästä joka huomattavasti isompi murikka kun nämä 6 pulttiset
Comment
-
jaahas , no mulla sitten oli näköjään tuuria , kun on taxissa lukollinen Eta peräOriginally posted by MazaAivan ! Osaatko kertoa onko e28 535:n 3.07 välitteinen lukkoperä 6 vai 8-pulttinen ? Eipä siinä.. Hyvin on E30:n 6?-pulttiset perätkin palvelleet. Tarvetta olisi vaan saada pidemmällä välityksellä oleva perä ja e28:sta niitä löytyy huomattavasti paremmin kuin E30:stä. Tahtoo E30:n 3:1 pintaan olevat välitykset löytyä M3:sta, alpinoista ja 325e:sta.. viimeksi mainituissa taas harvemmin on lukkoa.Olli tossa puhuu sakun 8 pulttisesta perästä joka huomattavasti isompi murikka kun nämä 6 pulttiset
Comment
-
On varmasti 8 pulttinen koska sama vetari kun m5:ssa..Originally posted by MazaAivan ! Osaatko kertoa onko e28 535:n 3.07 välitteinen lukkoperä 6 vai 8-pulttinen ? Eipä siinä.. Hyvin on E30:n 6?-pulttiset perätkin palvelleet. Tarvetta olisi vaan saada pidemmällä välityksellä oleva perä ja e28:sta niitä löytyy huomattavasti paremmin kuin E30:stä. Tahtoo E30:n 3:1 pintaan olevat välitykset löytyä M3:sta, alpinoista ja 325e:sta.. viimeksi mainituissa taas harvemmin on lukkoa.Olli tossa puhuu sakun 8 pulttisesta perästä joka huomattavasti isompi murikka kun nämä 6 pulttiset
Harvan peränhän voi tarvittaessa valmistaa jostakin diesel kamppeesta tai vastaavaa...
Comment
-
Miksi muuten E28 518:ssa on "iso" perä, tai ainakin siinä on kardaanin päässä samanlainen "pallonivel" kuin E36 M3:ssa, tästä siis oletus että kaikissa E28:ssa olisi iso perä ja tuo erilainen kardaani.
Ja sit off topic. kaver tilasin juuri tuohon 518 ajoneuvoonsa purkaamolta perän kun entinen äänteli. Hinnaksi sopiuvat 70e... ennen asennusta käyttivät takakopan auki, ja katsos perkele lukkohan siellä oliki :shock:
Eli 70e ehjä 8 pulttinen lukkoperä 3.91 välityksillä, oliko paha ?
Olli.
Comment
-
Simo
Kysy vaihtaisko 3,07:aan vastaavaan :wink:Originally posted by RoclaMiksi muuten E28 518:ssa on "iso" perä, tai ainakin siinä on kardaanin päässä samanlainen "pallonivel" kuin E36 M3:ssa, tästä siis oletus että kaikissa E28:ssa olisi iso perä ja tuo erilainen kardaani.
Ja sit off topic. kaver tilasin juuri tuohon 518 ajoneuvoonsa purkaamolta perän kun entinen äänteli. Hinnaksi sopiuvat 70e... ennen asennusta käyttivät takakopan auki, ja katsos perkele lukkohan siellä oliki :shock:
Eli 70e ehjä 8 pulttinen lukkoperä 3.91 välityksillä, oliko paha ?
Comment
-
Linkin takaa vähän tietoutta E30 diffeistä, tuolla m.m. jenkkiheebot väittää että voi käyttää perää E28:sta.. :idea:
"Die wirklich guten Fahrer haben die Fliegen auf den Seitenscheiben" -Walter Röhrl"
- - -
E30 325i Cabrio M-Technic I 1990 Cäbi©
E36 M3 Coupé 1996
G61 i5 Touring eDrive40 M Sportpaket 2024 Batteriewagen

Comment
-
Re: Kukaan asentanut E28/E24:n perää E30:iin ?
Mä vaihdoin aikoinaan mun E30 "325i":hin 2,93-välityksellä olleen 525e:n lukkoperän. Perien kopat olivat mun mielestä 1:1, ja erot olivat vain ja ainoastaan tumpeissa ja takakannessa. Molemmissa oli 6-pulttiset tumpit, mutta E28:n laippa muistaakseni isompi. Onneksi ongelma ratkesi nykäisemällä tumpit irti, ja lykkäämällä E30:n tumpit tilalle.Originally posted by MazaMitä muutoksia pitää tehdä ? Selviääkö pelkällä takakannen & vetarien tumppien vaihdolla ?
Illuusio perien leveyseroista johtuukin mun mielestä siitä, että mittaus tehdään tumppien päistä, eikä huomata tumppien olevan erilaiset.
JussiM3 Cabrio Individual
530d GT xDrive
GL420 CDI
ZX-12R
Comment
-
Nostetaan vähän
Mulla olis toi e28:n 6 pulttinen perä lukolla. onko siihen kardaaniin jotain hyvää vinkkiä että onko mahdollista vaihtaa kardaanin laippa e30:n perästä vai käykö 28:n kardaani kuinka 30:nE30 323i [pajalla]
Nissan Primera GT
myydään e34 osaa
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=173239
Ex. Opel Manta GSi -84, Ford Escort RS2000 -76
Member of Team ERT
Juodaan_naiset_kauniiksi.com
Comment
Comment