Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 erilaiset venttiilikopat

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hulwol86
    Bimmer Rookie
    • Feb 2006
    • 43
    • Tampere/Hyvinkää

    E30 erilaiset venttiilikopat

    Tietääkö joku selitystä miksi samanlaisissa, vuosien -85 ja -86, E30 320i:ssä (m20) on erilaiset venttiilikopat? Vuoden -85 mallissa on BMW:n logo ja -86 BMW-teksti. Onko moottoreita päivitetty tuolloin vai onko tuolla vain haluttu tehdä eroja eri vuosimallien välille?
  • SledgeHammer82
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2004
    • 1651
    • Pk-seutu

    #2
    Originally posted by hulwol86
    Tietääkö joku selitystä miksi samanlaisissa, vuosien -85 ja -86, E30 320i:ssä (m20) on erilaiset venttiilikopat? Vuoden -85 mallissa on BMW:n logo ja -86 BMW-teksti. Onko moottoreita päivitetty tuolloin vai onko tuolla vain haluttu tehdä eroja eri vuosimallien välille?
    9/85 muuttu ETK:n mukaan venttiilikoppa. Noilla main (85) ruisku vaihtui L-Jetronicista LE-Jetroniciin ja teho kasvoi 125->129 hv liittyneekö siihen.

    Comment

    • Axum
      Bimmer Enthusiast
      • Jun 2004
      • 4416
      • Kuopio

      #3
      Motronic-myllyssä on ainakin tuo BMW-teksti, ja käsittääkseni L-jet yms. koneissa logo, viisaammat valistakoon
      - E30 325i M52B28TU Cabriolet
      - E39 528ia
      - KUOPION PUTKIMIEHET -team
      - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

      Puretaan 520ia -97
      https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

      Comment

      • SledgeHammer82
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1651
        • Pk-seutu

        #4
        Originally posted by Axum
        Motronic-myllyssä on ainakin tuo BMW-teksti, ja käsittääkseni L-jet yms. koneissa logo, viisaammat valistakoon
        Niinkuin juuri äsken kirjoitin, niin 9/85 tuli tuo uudempi venttiilikoppa. Motronichan 320i:hin ilmestyi vasta 9/87.

        Comment

        • Timopartti
          Newbiemmer
          • Aug 2005
          • 3
          • mikkeli

          #5
          eli uudemmassa on teksti???

          Comment

          • Looks
            Bimmer Rookie
            • May 2005
            • 158
            • 61°04′N, 028°11′E

            #6
            juu, näin voisi päätellä
            e30 cabrio
            ----
            ex e30, e21, e36, e46, e39, e60

            ----
            EI se siitä.. samaa paskaa päivästä toiseen!

            Comment

            • Juhis
              BTCF Honorary Member
              • Jul 2002
              • 19175
              • -

              #7
              9/1985 vanhemmissa on se BMW merkki ja uudemman mallin venttiilikoppaan siirryttiin tosiaan 9/1985 ja sen jälkeen valmistetuissa autoissa. Uudemman mallin venttiilikopissa on BMW teksti keskellä. Vanhemman mallin venttiilikopan tilalle voi vaihtaa uudemman. Eli jos haluaa esim. 320i -83:n koneesta hieman uudemman näköisen niin hankkii 1986 vuosimallin auton venttiilikopan.
              All good things come to those who wait.

              Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

              Sound Factory Bar & Nightclub

              Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

              Comment

              • hulwol86
                Bimmer Rookie
                • Feb 2006
                • 43
                • Tampere/Hyvinkää

                #8
                Kerrataanpas vielä kun ei tyhmän päähän uppoa
                Eli siis vaihtuiko vain venttiilikoppa tuolloin 9/85, vai päivitettiinkö moottoriin muutakin? Vai vaihtuiko L-jetronic LE-jetroniciin samalla, jos se noilla main kerran muuttui? Tuntuu hassulta että vain logon takia olisi lähdetty muuttamaan..

                Comment

                • Eepo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 5388
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by hulwol86
                  Kerrataanpas vielä kun ei tyhmän päähän uppoa
                  Eli siis vaihtuiko vain venttiilikoppa tuolloin 9/85, vai päivitettiinkö moottoriin muutakin? Vai vaihtuiko L-jetronic LE-jetroniciin samalla, jos se noilla main kerran muuttui? Tuntuu hassulta että vain logon takia olisi lähdetty muuttamaan..
                  on siinä muutakin eroo kuin venakoppa
                  koneessa mm
                  L-jetissä virranjakaja koneen kyljessä
                  motronic virranjakaja nokkaakselin päässä

                  johtosarja erillainen ja,boxi säätää motronicissa sytkän ennakon, l-jetissä taasen voit ruukata ton sytkän ihan miten haluttaa pyörittämällä jakajaa
                  tais tehoissakin olla parin hepan ero ihan kuin tuntus jossain...
                  sit on jotain pientä nippeli eroja mut ei voi näin perjantaina muistaa
                  -Harley Davidson Sportster - 89-
                  -Harley Davidson softail -89-
                  -Suzuki PV50 -86-

                  Comment

                  • SledgeHammer82
                    Bimmer Enthusiast
                    • Aug 2004
                    • 1651
                    • Pk-seutu

                    #10
                    Originally posted by Eepo
                    on siinä muutakin eroo kuin venakoppa
                    koneessa mm
                    L-jetissä virranjakaja koneen kyljessä
                    motronic virranjakaja nokkaakselin päässä

                    johtosarja erillainen ja,boxi säätää motronicissa sytkän ennakon, l-jetissä taasen voit ruukata ton sytkän ihan miten haluttaa pyörittämällä jakajaa
                    tais tehoissakin olla parin hepan ero ihan kuin tuntus jossain...
                    sit on jotain pientä nippeli eroja mut ei voi näin perjantaina muistaa
                    Niin no edelleenkään Motronic ei tullut 320i:hin -85, jolloin venttiilikoppa muuttui. Noilla main ruisku kyllä muuttui, mutta uusi ruisku oli malli LE-Jetronic, joka ei sekään ohjaa sytytystä, eli -86 uudemmalla venttiilikopalla varustetussa 320i:ssä voit vielä halutessasi sotkea sytytyksen jakajaa pyörittelemällä. Teho nousi 125 hv -> 129 hv.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎