Announcement

Collapse
No announcement yet.

E30 M20b25 lämmöt nousee

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NokiLeka
    Bimmer Enthusiast
    • May 2006
    • 2341
    • Eurajoki

    #16
    Kannattaa seurailla niitä lämpöjä vielä ainakin tämän kesän aika tarkkaan. Mulla auto kärvähti neljä kertaa kahden vuoden sisällä. Tuttu korjausmies epäili, jotta saisi ilmaa jostain väliin ja tekee ilmapatsaan syylärin yläpäähän. Kun ilmaa on tarpeeks, niin kierto loppuu ku kanan lento ja tuloksena on kansiremppa. Yhdelläkään kertaa en ehtiny kissaa sanoa, kun lämpömittari hyökkäs punaselle ja alko pulputus kuulua. Aina rempan jälkeen kävi ku kello eikä oireillu ollenkaan kunnes keitti.
    "I do everything my Rice Crispies tell me to"

    Comment

    • masa320
      Bimmer Rookie
      • Sep 2007
      • 84
      • oulu

      #17
      Moro. lainaanpas tätä hiukan. (yritin search mut huonolla menestyksellä)

      eli auto on swamppi e30 320->325 vm 89. syyläri m20b20 koneesta (jotain eroo kumminki vissii kuin b25?) ja flekti ei ole ollut käytössä varmaan puoleen vuoteen (sähköflekti on ja päästää maailman kauheinta ääntä eikä ole jaksanut vaihtaa) mutta ei ole ennen lämpöongelmia ollut.

      mulla ilmeni vasta omassa e30 se vika että lämmöt nousee oikeen silmissä ja alkaa pukkaan kabiiniin kylmää ilmaa tyhjäkäynnillä vaikka moottori on lämmin. kun taas lähtee liikkeelle/antaa kierroksia niin alkaa tulemaan lämmintä ilmaa ja lämmötpalaa normaaliksi.

      se kuitenkin vuotaa nesteettä pihalle ajan mittaan, näyttäisi tulevan paisarin korkista. painetta siellä on kylläkin mutta ihankuin neste ei kierrä matalilla kierroksilla. voisko vesipumppu vedellä viimeisiä vai voiko toi syyläri tosiaa olla tukossa ja ei päästä nestettä tarpeeksi laajasti kiertään? se jäähdytinneste vaikuttaa joltain rapavedeltä myös.

      olisi mukava jos joku m20 guru jaksaisi vastata kun ei ole tallia niin mukava tuolla super merituuli pakkases tuntikaupalla häärätä
      Last edited by masa320; 02-01-2010, 06:11. Reason: korjailuja...

      Comment

      • masa320
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 84
        • oulu

        #18
        yeppee! ja 4. pv katsastus ja pitäisi jotain vielä saada aikaan täällä taivaan alla kauheessa pakkasessa... käsijarru laittaa toimiin ja lämmöt kuosiin. jos syyläri on tukossa niin miten sen huomaa helpoiten? ja millä sen helpoiten putsaa jos putsataan? :think vesipumppu ei ainakaan äännä.

        kiitän luojaa kelkkailuvaatteistani

        Comment

        • ruupanen
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 5162
          • Joensuu

          #19
          Originally posted by masa320 View Post
          yeppee! ja 4. pv katsastus ja pitäisi jotain vielä saada aikaan täällä taivaan alla kauheessa pakkasessa... käsijarru laittaa toimiin ja lämmöt kuosiin. jos syyläri on tukossa niin miten sen huomaa helpoiten? ja millä sen helpoiten putsaa jos putsataan? :think vesipumppu ei ainakaan äännä.

          kiitän luojaa kelkkailuvaatteistani
          Kokeile aluks ilmata.
          E30 cabriolet(½), E46 cabriolet(½), E61 535d M-sport, E91 330 xd M-sport

          Vikakoodien lukemista ja pieniä koodailuja Joensuun seudulla. Myös VAG, muille merkeille autocom. Yv tai O44 533 2446 tavoittaa.

          Comment

          • peto2
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2007
            • 8267
            • Järvikylä (Nakkila)

            #20
            Originally posted by masa320 View Post
            Moro. lainaanpas tätä hiukan. (yritin search mut huonolla menestyksellä)

            eli auto on swamppi e30 320->325 vm 89. syyläri m20b20 koneesta (jotain eroo kumminki vissii kuin b25?) ja flekti ei ole ollut käytössä varmaan puoleen vuoteen (sähköflekti on ja päästää maailman kauheinta ääntä eikä ole jaksanut vaihtaa) mutta ei ole ennen lämpöongelmia ollut.

            mulla ilmeni vasta omassa e30 se vika että lämmöt nousee oikeen silmissä ja alkaa pukkaan kabiiniin kylmää ilmaa tyhjäkäynnillä vaikka moottori on lämmin. kun taas lähtee liikkeelle/antaa kierroksia niin alkaa tulemaan lämmintä ilmaa ja lämmötpalaa normaaliksi.

            se kuitenkin vuotaa nesteettä pihalle ajan mittaan, näyttäisi tulevan paisarin korkista. painetta siellä on kylläkin mutta ihankuin neste ei kierrä matalilla kierroksilla. voisko vesipumppu vedellä viimeisiä vai voiko toi syyläri tosiaa olla tukossa ja ei päästä nestettä tarpeeksi laajasti kiertään? se jäähdytinneste vaikuttaa joltain rapavedeltä myös.

            olisi mukava jos joku m20 guru jaksaisi vastata kun ei ole tallia niin mukava tuolla super merituuli pakkases tuntikaupalla häärätä
            järjestelmässä on ilmaa, RAAKASTI
            F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
            ex:
            E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
            Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
            Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
            Nakkaa privaa jos tarvetta.

            Comment

            • masa320
              Bimmer Rookie
              • Sep 2007
              • 84
              • oulu

              #21
              jaa itse kyllä epäilen että siellä ilmaa olisi. miten sinne yhtäkkiä ilmaa olisi mennyt ku se on jo vuoden kaks toiminu ihan moitteetta. mutta kai se pittää varmistaa.

              Comment

              • masa320
                Bimmer Rookie
                • Sep 2007
                • 84
                • oulu

                #22
                nyt kyllä... käytin auton lämpimäks ja katselin kokoajan että josko se alkais imeen sitä nestettä mutta en kyllä saanu ilmattua sitä. pumppailin letkuja ja kaikkea paskaa. joo ja se sit alko lopuks jo pukkaan "ylimääräisiä" nesteitä muka pihalle ku olin katsastuksessa :S

                voisiko syyläri tosiaan olla tukossa tai jotain? on tullu nääs käytettyä purkillinen CRC syylärin paikkausainetta tässä vuoden mittaan

                Comment

                • jumbo
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2005
                  • 6603
                  • Lappeenranta

                  #23
                  Originally posted by masa320 View Post
                  voisiko syyläri tosiaan olla tukossa tai jotain? on tullu nääs käytettyä purkillinen CRC syylärin paikkausainetta tässä vuoden mittaan
                  Kaikki voi olla tukkeessa noiden liisterien jäljiltä, ekassa postauksessa kun olisit maininnut niin olisi tullut parempia arvailuja enempi.
                  M550d

                  Comment

                  • masa320
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2007
                    • 84
                    • oulu

                    #24
                    joo olisi se pitäny arvata ajattelin ennemmin kyllä että noilla ei tee mitään. voisi varmaan alkajaisiksi vaihtaa pariin otteeseen nesteet ja jos mahd olisi jotain vastaavaa puhdistusainetta sinne.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎