Nonniin hajoshan tostakin nyt sitte jotain
Koitin haulla etsiä mutten saanut täysin vastausta..
Eli oireet:
rutina alkaa, kun liikkeellä painaa kytkimen pohjaan ja/tai moottorijarruttaessa. Tämä rutina alkoi juuri vähän aikaa sitten.. Jotenkin tuntui, että rutinä hävisi, kun ajoi pienemmällä vaihteellä -> isommilla kierroksilla (~2500rpm->) Normaali kierroksilla (~1200-2000rpm) rutina alkaa heti, kun nostaa jalan kaasulta pois.. ja sama homma kun painaa kytkimen taas pohjaan.. Paikallaan ollessa rutinaa ei kuulu vaikka kuinka kaasuttelisi kytkimellä tai ilman..
Tämä ihme rutina tulee jostain takaa. Mietin, että voisiko se olla kardaanin kannatinkumi/laakeri? Kertokaa viisaammat mikä tohon nyt tuli..
EDIT: ja kyseessähän on sigun auto eli E30 318is '89.

Eli oireet:
rutina alkaa, kun liikkeellä painaa kytkimen pohjaan ja/tai moottorijarruttaessa. Tämä rutina alkoi juuri vähän aikaa sitten.. Jotenkin tuntui, että rutinä hävisi, kun ajoi pienemmällä vaihteellä -> isommilla kierroksilla (~2500rpm->) Normaali kierroksilla (~1200-2000rpm) rutina alkaa heti, kun nostaa jalan kaasulta pois.. ja sama homma kun painaa kytkimen taas pohjaan.. Paikallaan ollessa rutinaa ei kuulu vaikka kuinka kaasuttelisi kytkimellä tai ilman..
Tämä ihme rutina tulee jostain takaa. Mietin, että voisiko se olla kardaanin kannatinkumi/laakeri? Kertokaa viisaammat mikä tohon nyt tuli..
EDIT: ja kyseessähän on sigun auto eli E30 318is '89.
Comment