About viikko sitten hankin elämäni ekan bmw:n, eli e30 '89 316i m40.
ja siihen liittyen muutama pieni kysymys.
1. Tutkailin hansikaslokeron välistä sinne lokeron päälipuolelle muistaakseni siellä näkyi 3 pinninen liitin jossa ei ollut mitään johtoa kiinni mikä kyseinen liitin on? Joku diagnostiikka kaapelille tarkotettu? Vai onko kyseisessä autossa edes vielä moisia "hienouksia" keksitty?
2. Alustasta ei ole varmuutta, että onko madallettu osaako joku kertoa paljon pitäisi olla korkeutta vakio jousilla 15" vanteilla?
3. Miten hoituu takapenkin selkänoja osan irroitus?
4. Saako 6x9 mahtumaan hattuhyllylle kun alustavasti kattelin että on siinä ainakin dreemelille töitä, mutta jääkö sinne tilaa edes koska siellä on kontin puolella ne 2 kpl niitä takaluukun avaus mekanismin tms ohuita rauta tankoja siinä edessä mahdollisesti.
5. Mistä saa edullisimmin (uutena ja Suomen maalta, nettikaupat ok.) kirkkaita / tummia sivu tai etusivu vilkkuja?
6. Jos haluaa koneesta enempi irti teho, niin mitä kannattais alkaa ekana vaihtamaan.
Varmaan lastua ja avarampaa putkea?
Onko vakioilman putsaarin laitettavasta vapaavirtaussuotimesta minkäänlaista hyötyä käytännössä, myynti puheet kun aina jaksavat hehkuttaa kauheeta teho lisää =)
7. Mitkä liikkeet yleensä myy e30 soveltuvaa thyyniki heebeliä? www-osoitteita kiitos.
8. Onko netissä manuaaleja kyseiseen autoon esim pdf:nä suomeks tai englanniks? Osoitetta?
9. Mittaristosta sökönä bensamittari, moottorin lämpötilan näyttö ja ilmeisesti jarrunesteen merkkivalo tuikkii lähes jatkuvasti vaikkei ole loppu. Lähinnä toi bensamittarin toimimattomuus vaivaa, kun erillinen lämpömittari on jo asennettu.
Mitä pitäis vaihtaa, että ettei bensaneula hypi edes takas tyhjän, 1/3 tankkia ja 1/2 tankkia välillä? Ne mittariston paristot vai joku antura?
Ja toki lahjoituksena tai muutamaa euroa vastaan otan mielellään ihan paperimuodossakin.
Juu tiedän, että varmaan osaa ois löytynyt searchillakin vastaus, mutta oli noita kysymyksia sellanen liuta, että ois menny koko ilta keksiessä hakusanoja ja poimien hyviä threadejä joukosta.
Kiitos vaivannäöstäsi jos jaksoit vastailla
ja siihen liittyen muutama pieni kysymys.
1. Tutkailin hansikaslokeron välistä sinne lokeron päälipuolelle muistaakseni siellä näkyi 3 pinninen liitin jossa ei ollut mitään johtoa kiinni mikä kyseinen liitin on? Joku diagnostiikka kaapelille tarkotettu? Vai onko kyseisessä autossa edes vielä moisia "hienouksia" keksitty?
2. Alustasta ei ole varmuutta, että onko madallettu osaako joku kertoa paljon pitäisi olla korkeutta vakio jousilla 15" vanteilla?
3. Miten hoituu takapenkin selkänoja osan irroitus?
4. Saako 6x9 mahtumaan hattuhyllylle kun alustavasti kattelin että on siinä ainakin dreemelille töitä, mutta jääkö sinne tilaa edes koska siellä on kontin puolella ne 2 kpl niitä takaluukun avaus mekanismin tms ohuita rauta tankoja siinä edessä mahdollisesti.
5. Mistä saa edullisimmin (uutena ja Suomen maalta, nettikaupat ok.) kirkkaita / tummia sivu tai etusivu vilkkuja?
6. Jos haluaa koneesta enempi irti teho, niin mitä kannattais alkaa ekana vaihtamaan.
Varmaan lastua ja avarampaa putkea?
Onko vakioilman putsaarin laitettavasta vapaavirtaussuotimesta minkäänlaista hyötyä käytännössä, myynti puheet kun aina jaksavat hehkuttaa kauheeta teho lisää =)
7. Mitkä liikkeet yleensä myy e30 soveltuvaa thyyniki heebeliä? www-osoitteita kiitos.
8. Onko netissä manuaaleja kyseiseen autoon esim pdf:nä suomeks tai englanniks? Osoitetta?
9. Mittaristosta sökönä bensamittari, moottorin lämpötilan näyttö ja ilmeisesti jarrunesteen merkkivalo tuikkii lähes jatkuvasti vaikkei ole loppu. Lähinnä toi bensamittarin toimimattomuus vaivaa, kun erillinen lämpömittari on jo asennettu.
Mitä pitäis vaihtaa, että ettei bensaneula hypi edes takas tyhjän, 1/3 tankkia ja 1/2 tankkia välillä? Ne mittariston paristot vai joku antura?
Ja toki lahjoituksena tai muutamaa euroa vastaan otan mielellään ihan paperimuodossakin.
Juu tiedän, että varmaan osaa ois löytynyt searchillakin vastaus, mutta oli noita kysymyksia sellanen liuta, että ois menny koko ilta keksiessä hakusanoja ja poimien hyviä threadejä joukosta.
Kiitos vaivannäöstäsi jos jaksoit vastailla
Comment