Announcement

Collapse
No announcement yet.

e30: ongelmia jousituen asennuksessa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Juusov1
    Newbiemmer
    • May 2006
    • 5

    e30: ongelmia jousituen asennuksessa.

    Elikkäs kun yritän kiristää palloniveltä(kuvassa) ja raidetangonpäätä paikoilleen jousitukeen, niin kummassakin mutterin mukana pyörii se nivelen kierreosa. tarkoittaakohan tämä sitä että kummatkin ovat vaihtokunnossa? En ainakaan löytänyt mitään tapaa estää sitä pyörimästä mukana.. hermot on koetuksella.
    Attached Files
  • wilperi
    Bimmer Rookie
    • Jul 2005
    • 154
    • HELSINKI

    #2
    Originally posted by Juusov1
    Elikkäs kun yritän kiristää palloniveltä(kuvassa) ja raidetangonpäätä paikoilleen jousitukeen, niin kummassakin mutterin mukana pyörii se nivelen kierreosa. tarkoittaakohan tämä sitä että kummatkin ovat vaihtokunnossa? En ainakaan löytänyt mitään tapaa estää sitä pyörimästä mukana.. hermot on koetuksella.
    nostat pikku tunkil siit pallonivelen kohalt... siis nostat sillee et melkee koko auto nousee... ja sit sen ei pitäs enää pyörii... ja annat sen tunkin olla nojaamas sitä pallonivelt niin kaua et se on kiristetty...
    ainaki ite oon tollee kiristäny noi jos ne on alkanu pyörii...
    -03 skoda octavia RS



    EX:
    -97 E39 540ia
    -97 E39 523
    -08 BASHAN 300CC ROADSTER
    -84 E28 "527"
    - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
    -84 E30 318
    -84 E28 520

    Comment

    • Juusov1
      Newbiemmer
      • May 2006
      • 5

      #3
      täytyy koittaa. kiitos paljon neuvosta!! on tämä mahtava foorumi kun apua saa suurinpiirtein heti!

      Comment

      • arska84
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2006
        • 1356
        • Seinäjoki

        #4
        Noi pallonivelet saa kiristettyä ehkä paineilma ruuvivääntimelläkin. Kaverin Audiin saatiin sillä kiristettyä kun käsin kiristi niin se vaan pyöri. Eli kai se auttaa sitä ku ruuviväännin täryyttää sitä mutteria ja pyörii lujaa niin se kiristyy
        BMW PREMIUM

        BMW E46 318

        Comment

        • Nikke2002
          Newbiemmer
          • Aug 2005
          • 18
          • Kokkola

          #5
          Ei tarvi käyttää mutteriväännintä, onnistuu jos vasaralla kopauttaa pari kertaa hellästi niveleen että tappi lukittuu olkavarteen ja sen jälkeen kiristät suunnillen 40Nm, näin se pitäisi onnistua.

          Comment

          • Juusov1
            Newbiemmer
            • May 2006
            • 5

            #6
            Käytin tuota Wilperin kikkaa ja paikalleenhan ne menivät kumpikin. kiitos neuvosta.

            Comment

            • wilperi
              Bimmer Rookie
              • Jul 2005
              • 154
              • HELSINKI

              #7
              Originally posted by Juusov1
              Käytin tuota Wilperin kikkaa ja paikalleenhan ne menivät kumpikin. kiitos neuvosta.
              oles hyvä...
              -03 skoda octavia RS



              EX:
              -97 E39 540ia
              -97 E39 523
              -08 BASHAN 300CC ROADSTER
              -84 E28 "527"
              - nissan bluebird 2.0slx (virhe ostos)
              -84 E30 318
              -84 E28 520

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎